כדורסל: כרם אשכנזי כובש את פינת “ספורטאי השבוע”

לאחר החתימה על חוזה ל-5 עונות נוספות בהפועל גליל עליון, שמחים לארח את כרם אשכנזי לריאיון בפינת “ספורטאי השבוע” שלנו

הפועל גליל עליון הודיעה בסופ”ש האחרון על החתמתו ל-5 עונות של שחקן הבית, כרם אשכנזי, בן 15 מבית הלל, תלמיד תיכון עמק החולה, שהחל את דרכו בבית הספר לכדורסל ושיחק בעונה האחרונה לסירוגין בקבוצות נערים ב’ ונערים א’ של המועדון, ששיחקו בליגות המשנה. בקבוצת נערים ב’, קבוצת הגיל שלו, שיחק במשחקי הגביע והיה שותף בכיר בהצלחת הקבוצה להגיע עד שלב חצי הגמר. בקבוצת נערים א’, בה משחק השנתון שמעל, השתלב השחקן בהצלחה וסייע לקבוצה להיאבק בצמרת, אך העונה הסתיימה ללא עליית ליגה.

ממשיכים ביחד. כרם אשכנזי במעמד החתימה לצידם של ליאור קרת (מימין) – המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, וניר וסרמן – מנכ”ל המועדון (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)


כרם אשכנזי, בנו של אלעד – פסיכולוג ספורט בכיר, נמנה על הצוות המקצועי של אלופת ישראל בכדורגל – מכבי חיפה.  כרם משחק כגארד, מתנשא לגובה של 1.87, כבר רשם הופעות בנבחרת U14 ולאחרונה שב מטורניר מוצלח עם קבוצת נערים א’, שבסיומו נבחר לאחד מהשחקנים המצטיינים בטורניר, כשהוא מעמיד את ממוצע הנקודות הגבוה פר משחק – 20 נקודות. בעונה הקרובה מיועד השחקן לשחק עם קבוצת הנוער, שירדה לליגה הלאומית ולמרות גילו הצעיר, רואים בו שחקן מפתח במשימת החזרה לליגת העל. במקביל, ייקח חלק במסגרת אימונים של הקבוצה הבוגרת. אז לאחר שבשנה שעברה אירחנו את כרם אשכנזי לריאיון בפינת “ספורטאי השבוע” עם חזרתה של נבחרת ישראל לגילאי 14 מטורניר מוצלח, כעת יש לנו סיבה מצוינת להעניק לו שוב את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לריאיון המשך, שעוסק בעיקר בהווה ובעתיד. במידה והחמצתם את קריאת הריאיון הקודם, מומלץ לקרוא גם אותו בטרם קריאת ריאיון זה.

יש כבוד. כרם אשכנזי (מימין) זוכה בגביע הוקרה בטורניר בקופנהאגן


כרם, אתה נחשב לאחד מהשחקנים המוכשרים בארץ בשנתון שאליו אתה שייך. מה גרם לך לבחור לחתום על חוזה ארוך טווח בהפועל גליל עליון ולא במועדון אחר?

“הנהלת המועדון יצרה קשר עם אבי כבר לפני מספר חודשים והציעה חוזה ארוך טווח. כבר הרבה זמן שאנחנו מדברים על זה. אני לא מרגיש שהתפשרתי, אלא עשיתי את הבחירה הנכונה ביותר עבורי. אני גם נשאר בבית ולא צריך לעבור לגור רחוק ממנו, נשאר במועדון שאני כל כך אוהב ומחובר אליו, כאן זו הסביבה הטבעית שללי וכאן יש דברים שאני לא יכול לקבל בשלב זה במועדונים אחרים – כמו אימונים עם הבוגרים, אימונים אישיים ומעטפת רחבה. אני מרגיש שאני משתפר ומתקדם כאן, מרגיש הערכה, אוהב להיות כאן, ככה שההמשכיות מאוד טבעית עבורי”.

איך אתה מסכם את העונה האחרונה?

“עונה מאוד מאתגרת ומוצלחת. זה התחיל עם טיסה עם נבחרת בחופש הגדול של השנה שעברה, המשיך בעונה שבה הייתי חלק משתי קבוצות הישגיות. היה מאוד מאתגר לשחק עם קבוצת נערים א’, חבל לי שלא שבשלב שבו כבר נכנסנו להילוך גבוה היה מאוחר מדי ולא הצלחנו לסגור את הפער מהמקום הראשון. עם נערים ב’ שיחקתי במשחקי הגביע, התמודדנו מול קבוצות מהליגה הבכירה ועשינו דברים יפים, שיחקנו מול קהל גדול וזו הייתה חוויה ממש כייפית. חזרנו מטורניר בקופנהאגן עם קבוצת נערים א’ של העונה הקרובה, היה לנו טורניר מצוין, שיחקנו מול קבוצות טובות ןהגענו לחצי הגמר. שמח שגם נבחרתי בחמישיית המצטיינים של הטורניר. כבוד גדול עבורי”. 

מסופק מהעונה האחרונה. כרם אשכנזי (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)


שחקנים כמו דני אבדיה, בן שרף ונועם דוברת בגיל 17 כבר היו חלק דומיננטי בקבוצות בוגרים. אתה רואה את עצמך במסלול כזה?

“כל אחד מהשלושה הוא עילוי בפני עצמו ומודל להשראה. אני מסתכל כרגע על העונה הקרובה, נראה שבמסגרת הבוגרים אני אקח חלק יותר באימוני בוקר ובכל מיני אימוני יכולות אישיות. יש לנו מטרה מאוד חשובה בקבוצת הנוער – לחזור למקום הטבעי שלנו, בליגת העל. כדי לקבל דקות משחק בבוגרים בעתיד אני צריך להשקיע המון עבודה ומאמץ, להשתפר בהרבה אספקטים ולהגיע לבשלות”.

נבחרת על הפרק מבחינתך?

“בודאי. רוב השנה התאמתי עם הנבחרת. בזמן שהיינו בטורניר בקופנהאגן הנבחרת טסה לטורניר, התייעצתי עם אבא וליאור קרת – המנהל המקצועי, קיבלנו החלטה שנכון לי להמריא לטורניר עם הקבוצה. אחרי הטורניר חזרתי להתאמן עם הנבחרת ולקחתי חלק במשחקי אימון. בשנה הבאה אמורה להיות אליפות אירופה דרג א’ ואני מאוד רוצה להיות חלק מהנבחרת. זו חוויה, כיף וכבוד לייצג את המדינה”.

יופי של ביצועים. קליפ של כרם אשכנזי במשחק חצי הגמר בטורניר בקופנהאגן