חצור: יש מנדט לוועדת חקר הגבולות

משרד הפנים אישר הקמת וועדת חקר גבולות. בחצור מקווים לקבלת שטחים, שיעזרו להכפיל את שטח היישוב
הישג גדול למועצת חצור הגלילית לאחר שנתיים של מאבק לצדק חלוקתי יחד עם תושבי חצור והישגים רבים בדרך לרבות הגדלת הכנסות המועצה מנכסי מדינה, העברת 320 דונם לחצור הגלילית לטובת הקמת תחנת הרכבת ובניית מתחם העסקים הגדול בצפון. מנכ”ל משרד הפנים, רונן פרץ, קיבל את דרישת חצור הגלילית לאפשר לוועדה לחקר הגבולות לבחון את החלוקה באזור חצור לרבות בחינת חלוקת הכנסות מנכסי המדינה הנמצאים באזור בצורה שוויונית, המשקפת את המציאות ותנופת הפיתוח המקומית לצד קליטה של תושבים נוספים לאזור הצפון בכלל ולחצור הגלילית בפרט.

מדובר בצעד משמעותי שיאפשר את קיום החלטת הממשלה והתוכניות העתידיות לפיתוח והתרחבות של חצור הגלילית לצד תיקון עוולות היסטוריות של חלוקת הכנסות שכבר לפני מספר חודשים שופרה החלוקה לעבר הצדק עם הגדלת ההכנות של חצור הגלילית מנכסי המדינה אך כעת יתאפשר גם להגדיל את שטחה.

בתי חצור בצילום מראש פינה

השטחים שעתידים להצטרף בהתאם להחלטת הוועדה לחצור הגלילית הינם מצד דרום ומזרח,  וכן  שטחים רבים מצפון שיאפשרו לחצור הגלילית להמשיך להתרחב ולבנות שכונות מגורים ולצמוח משמעותית. כתוצאה מכניסת הרכבת העתידית, כביש 90 בשל כך ינווט מזרחה. המהלך אף יעשה צדק עם מאגרי המים של חברת מקורות בחצור הגלילית, שעד עתה היו כביכול בשטח השיפוט של ראש פינה ולאחר אישור משרד הפנים לצדק חלוקתי צפויים לשוב לשטח השיפוט של חצור ולהעביר בהתאם לכך את ההכנסות מארנונה.

במועצה מקומית חצור הגלילית ציינו כי החליטו שלא לדרוש החזרים כספיים רטרואקטיבית למרות עוול מובהק בחלוקה. “אנחנו לא מחפשים לפגוע בשכנים שלנו, רק לעשות צדק ולדאוג לתושבי חצור הגלילית, לפתח את הגליל כולו ואת חצור הגלילית בתוכו, צדק הוא דבר חשוב ופיתוח הגלילי חשוב”, אמרו. במועצה אף הרעיפו מחמאות על פעילות התושבים שהיו שותפים לאורך כל הדרך ותמכו בהחלטה לדרישת הצדק החלוקתי. “בזכותם לא היינו מגיעים לדבר הזה”.

השטחים שייבחנו בוועדת חקר הגבולות