רוגבי: קמאר חלבי כובשת את פינת “ספורטאית השבוע”

נציגת הגולן הרשימה במשחקי הנבחרת וסייעה לה לשמור על מקומה בדרג 2 של אליפות אירופה. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”

*. כל התמונות צולמו ע”י מדיה איגוד הרוגבי

קבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון, בהדרכתה של נעמה בדיחי ועוזרה, גיא גדנקן, סיימה זה מכבר את העונה הטובה ביותר בהיסטוריה שלה, עונה שבה סיימה במקום השני בדירוג הארצי וגולת הכותרת – עונה שבה זכתה בגביע מדינה ראשון והיסטורי. ארבע משחקניות הקבוצה המריאו באמצע החודש שעבר יחד עם נבחרת הנשים של ישראל למשחקי אליפות אירופה לדרג ב’, שנערכו בזאגרב. בעוד שלאמה ליפשיץ היה זה זימון ראשון לנבחרת, לשלוש שחקניות הייתה שוב את הזכות לקחת חלק במשחקי אליפות אירופה: פרח איתיאל, מיכל להק וקמאר חלבי – בת 28 ממג’דל שאמס, השחקנית היחידה בקבוצה ובנבחרת שהיא בת העדה הדרוזית.

עונה היסטורית. קבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון


קמאר חלבי הצטיינה במשחקי הנבחרת והרבה בזכות 2 טריים שביצעה במשחק מול נורבגיה – זכתה הנבחרת הישראלית בניצחון 14:17, שני טריים נוספים במשחק ההפסד 22:12 ללטביה הצילו את הנבחרת הישראלית מירידה לדרג ג’. לנו אלה סיבות מצוינות להעניק בפעם השניה בתוך קצת יותר משנה את תואר “ספורטאית השבוע” לקמאר חלבי, שהיא לא רק שחקנית מצוינת ושגרירה נפלאה של העדה הדרוזית ושל הרוגבי הגלילי, היא גם עוזרת לאנשים לחיות בריא יותר מתוקף תפקידיה כמורה לחינוך גופני וכמאמנת פיטנס.

לפני שנגיע לראיון עם קמאר חלבי, דברי השבח והערכה מצד אנשי ונשות מועדון רוגבי גליל עליון: “הצטרפותה של קמאר לשורותינו לפני פחות משנתיים, זוהי בשורה גדולה בכל פרמטר. קמאר הצטרפה בלי לדעת את חוקי המשחק ומהר מאוד למדה והראתה יכולות של שחקנית איכותית ומנוסה. קמאר היא חברה טובה ואהובה על כולן. יש לה מניות רבות בעמידת הנבחרת במשימת ההישארות בדרג ב’ ובהצלחה של הקבוצה שלנו העונה. כולנו מפרגנים ומפרגנות לקמאר המדהימה”.

חיה ונושמת ספורט. קמאר חלבי במדי הנבחרת


קמאר, איך את מסכמת אליפות אירופה ברמה האישית?

“הייתה חוויה מאתגרת הפעם. הגוף תמיד מוכן למאמץ, אבל לא היה קל להתמודד עם הלחץ של לפני המשחקים. הייתי מ-7 השחקניות  הפותחת בהרכב, הרגשתי הרבה אחריות ורצון לתת את המאה אחוז שלי על המגרש. בגדול, היה לי כיף לרוץ הכי מהר שיכולתי והטריים גם הם משמחים מאוד”.

נשארתן בדרג ב’, למרות שני הפסדים. מבחינתך העמידה במטרת ההישארות בדרג מספקת?

“סיימנו במקום השמיני באליפות מבין 12 קבוצות. שיחקנו כקבוצה אחת וכל אחת נתנה את המקסימום שלה במגרש. תמיד יש מה לתקן ולשפר, אבל זה יותר קל אחרי שעומדים במטרה ולא כואבים ירידת דרג. בימים הקרובים אנחנו נמריא לבודפשט, נקיים מחנה אימונים שני לקראת השלב הבא של אליפות אירופה. אחרי צפייה במשחקים נדע מה נצטרך לעשות כדי לשתפר בהגנה ובמשחק ההתקפה שלנו, כדי להביא יותר ניצחונות”.

עונה היסטורית עשיתן בקבוצה. למה את מייחסת את זה?

“התחלנו את עונת האימונים מאוחר יחסית לשנים קודמות, אך למרות זאת הצלחנו לנצל התקופה הקצרה כדי לשפר את התקשורת בינינו. כל אחת עשתה באופן עצמאי אימוני כושר וכוח ושני אימנוי מועדין כדי להיות מוכנות כמה שיותר. הדברים התחברו בצורה טובה יותר ויותר ככל שהעונה התקדמה והעונה הזו הסתיימה עם הרבה הישגים”.

לבקשת הקהל – טריי מקמאר חלבי



איך את מסכמת פרק זמן של שתי עונות בקבוצה ובנבחרת?

“השנה הרגשתי שאנחנו לא רק שחקניות אלא גם חברות טובות. הקשר החברתי בינינו מאוד משפיע על הצורה שבה אנחנו משחקות, כי רוגבי זה משחק של תקשורת של כימיה בין אנשים. גם צוותי האימון  וגם השחקניות תמיד ידעו לתת את תמיכה ועזרה שהייתי צריכה בתור שחקנית חדשה. מודה לכולם ושמחה להיות חלק”.

מה המטרה המרכזית שלך לעונה הבאה?

“אחת המטרות העיקריות שלי לשנה הבאה היא לעבוד על הזריזות שלי, כדי שאוכל להשתלט על המהירות, לדעת לווסת המהירות.  זה נשק על המגרש ואני רוצה שיהיה לי אותו”.

בעונה הבאה היא רוצה להיות מהירה עוד יותר