כדורגל: בקרית שמונה מצהירים עליה

המאמן שי ברדה והקפטן עאיד חבשי הצהירו בפה מלא על עליה במסיבת עיתונאים שערכה הקבוצה

עירוני קרית שמונה, היורדת מליגת העל, קיימה לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים לקראת העונה החדשה בליגה הלאומית, בה נטלו חלק המאמן – שי ברדה והקפטן – עאיד חבשי, שחתם על חוזה לשלוש עונות. לפנות ערב  תקיים הקבוצה אימון בכורה לעונה הקרובה. גם ברדה וגם חבשי מגיעים אחרי עונה לא פשוטה: ברדה פוטר במהלך העונה ממכבי פ”ת, שאחרי פתיחת עונה מצוינת נקלעה לסדרת הפסדים עם חזרת הליגה הלאומית לפעילות. עונה קודם לכן, ברדה לא הצליח להושיע את הפועל נוף הגליל מירידה לליגת המשנה. עאיד חבשי מגיע אחרי עונה שבה היה שותף לירידתה של עירוני קרית שמונה לליגה הלאומית. 

לפני תחילת מסיבת העיתונאים, נמסר כי הקבוצה תקיים באמצע החודש הבא שני משחקי אימון מול קבוצות צפוניות מהליגה הלאומית – משחק חוץ מול הפועל עכו ומשחק ביתי מול הפועל עפולה. לאחר מכן, תצא הקבוצה למחנה אימונים בפולין שבו תערוך שני משחקי אימון מול קבוצות מקומיות. הקבוצה תסייר במהלך שהותה במחנה ההשמדה אושוויץ.

מגיע שתי עונות לא מוצלחות. שי ברדה (צילום: מאור בכר)


שי ברדה העביר מסרים נחרצים בנוגע למטרות הקבוצה: “קרית שמונה צריכה לעלות ליגה והיא תעלה ליגה. המקום הזה חייב להיות בליגת העל. יש 7 מועדונים בכדורגל הישראלי שהצליחו לזכות בכל התארים, אחד מהם הוא קרית שמונה. המקום הזה צריך להיות בליגת העל ואנחנו נחזור לליגת העל. קרית שמונה לא יכולה לסמן שום מטרה אחרת”.

למרות הצהרות הכוונות, שי ברדה דאג להציב פרופורציות: מי שחושב שזה יהיה טיול – טועה. ליגה עולים בסוף מאי. המועדון יעשה את זה רק עם שחקנים שרוצים להיות פה. הרבה מאוד פעמים חושבים שכסף יקנה את ההצלחה, אבל כמאמן אתה צריך לאזן את הדברים ולחשוב על הרבה אלמנטים לחיבור: חדר הלבשה, מעמדות, שחקנים צעירים – שאני לא מוכן לוותר על זה.  עליתי ליגה בעבר עם מכבי נתניה, שהתחילה עונה עם מינוס 9 נקודות והיה לה חצי מהתקציב של מכבי פ”ת”.

על הסיבות שהביאו אותו לקרית שמונה, למרות הניסיון הלא מוצלח שהיה לסלובדאן דראפיץ, אשר לצידו עבד שנים רבות, אמר ברדה: “לא הייתי מגיע, אם לא הייתי רואה תשוקה מדהימה של כל אנשי המועדון. לא הייתי בא לפה, אם עליית ליגה לא הייתה המטרה. איזי שרצקי נותן את כל כולו, אני עד לזה בחודש שאני עובד. אני לא מאמין בהבטחות, אני מאמין בלהט – והלהט הזה קיים אצלו”.

נשאר, למרות איומי העזיבה. איזי שרצקי (צילום: פושקו)


על מצב סגל הקבוצה, אמר ברדה:  “הבסיס די נבנה. חסרים שלושה שחקנים להשלים את הפאזל ועוד שחקן או שניים להשלים את הסגל כולו. אני בונה על שחקנים שרוצים להיות פה. זו זכות גדולה לשחק במועדון כזה. השארתו של עאיד חבשי היא סוג של אמרה של המערכת, זה מעיד לא פחות על השחקן. עאיד הוא הבלם הטוב ביותר בישראל. השארתו מעידה על רצון אדיר של הבעלים ושל המערכת לחזור לליגת העל. קבוצת כדורגל שנבנית, לאו דווקא צריכה להיות מושתת על סכומי כסף מופרזים. צריך שיהיה איזון בין  שחקנים שאנחנו רוצים עם ותק ובסיס אישי טוב, את זה צריכים לאזן את זה עם הרבה מאוד צעירים. בעונה שעברה במכבי פ”ת היה לי את עידן טוקלומטי והדר פוקס. ברגע שנבנה את הסגל בצורה נכונה, ישתלבו בו צעירים”.

עאיד חבשי, שכיכב בכותרת בקיץ האחרון בנוגע למעבר אפשרי שלו לקבוצות בליגת העל, הסביר מדוע בחר להישאר בקרית שמונה: “אין ספק שהיו לי הרבה הצעות מליגת העל וכולם ידעו מזה. הייתי עם הנבחרת שבועיים והיה לי חופש קצר מאוד עד לפגישה עם איזי, המאמן שי ברדה והמנכ”ל יוסי אדרי. הייתה שיחה מאוד חיובית, מה שהיה שם – נשאר שם. אני שלם עם ההחלטה. כבוד גדול להיות שייך לקרית שמונה. אני מאוד מאושר להיות פה. אם לא הייתי רואה שהמועדון רוצה לעלות ליגה, לא הייתי נשאר. למועדון מגיע להיות בליגת העל, לכל האוהדים ולאנשים ששייכים במיוחד לאיזי שנותן את כל כולו למועדון ולעיר. המטרה שלנו מהאימון הראשון להעביר מסר לכל השחקנים, שאנחנו רוצים לעלות ליגה. המטרה העיקרית – להכניס לכל אחד את זה לראש”.

עאיד חבשי לא חושש מפיחות במעמדו: “תמיד אמרתי שאני רוצה לחזור לבמה של הנבחרת ועשיתי את זה העונה. עברנו ירידה קשה ולקחתי קשה מאוד,  מי שקרוב אלי יודע מה עברתי בתקופה האחרונה. אני שמח על הזימון שקיבלתי לאחרונה. אני בטוח שאלון חזן ויוסי בניון ימשיכו לעקוב אחריי. אני יודע מה אני שווה והם יודעים גם. אני אשמח אם אקבל בהמשך עוד זימון. זה תמיד אחד מהחלומות שלי”.

נשאר, למרות הירידה ללאומית. עאיד חבשי (צילום: שלומי גבאי)