כדורסל גברים: נס גדול לא היה פה

הפועל גליל עליון התקשתה לתת פייט במשחק הגביע מול הפועל חיפה מליגת העל, שניצחה 64:84.

כשמונה חודשים לאחר המשחק הרשמי האחרון שקיימה עלתה הערב הפועל גליל עליון למשחק רשמי ראשון לעונת 20/21, עם צמד מאמנים חדש על הקווים – ברק פלג ועוזרו נעם כהן, עם סגל שברובו בנוי על שחקנים חדשים ועם תקוות לתת פייט מכובד במשחק הגביע מול הפועל חיפה, שעלתה לליגת העל, והספיקה לנצח בשלושה מארבעת משחקי הליגה הבלקנית וניצחה באמצע השבוע 79:80 את משחק הליגה מול בני הרצליה, שהיווה את מפגש העולות לליגת העל.

עם שני זרים, שעלו לשחק אחרי שקיימו מספר אימונים עם הקבוצה ועם חבורה צעירה ורעבה להוכיח את עצמה, עלתה הפועל גליל עליון למשחק הביתי מול הפועל חיפה המוכשרת והעמוקה. כבר בשלב מוקדם היה ברור שהמשחק הזה הוא “לא כוחות”, החיפאים צעדו בשלב מוקדם ביתרון דו ספרתי וירדו להפסקת הרבע הראשון ביתרון 13:29. ברבע השני נמשכה מגמת העליונות של האורחים מהכרמל, שירדו להפסקת המחצית ביתרון 28:53. ברבע השלישי החיפאים המשיכו להיות דומיננטיים יותר וכבר חצו את פער 30 הנקודות ובסיום הרבע היתרון החיפאי עמד על 46:75. ברבע האחרון של המשחק החיפאים הורידו הילוך, שחקני הגליל נאבקו יותר על כבודם ובסיום הפועל חיפה חגגה ניצחון 64:84 ועלתה לשלב הבא.

בשורות הגליל הרשים לפחות במספרים שחקן הפנים ג’ונתן פיירל, שקלע 20 נקודות וקטף 11 ריבאונדים ב-20 דקות משחק. הרכז דיישון נייס קלע 10 נקודות ב-21 דקות וסיפק 6 אסיסטים. מקרב הישראלים הוביל את רשימת הקלעים הפורוורד אלון ספיר – שקלע 11 נקודות ב-22 דקות. יתר הקלעים: אנתוני פישר וגבי צ’צ’שוילי – 7 נקודות, חן גיא – 6 נקודות, יהלי פלג – 3 נקודות, לידור בן דוד – נקודה אחת.

את התחמושת הם צריכים לליגה, שתחל בעוד שבועיים. שחקני הפועל גליל עליון והצוות המקצועי