30 שנים לאליפות: צפו בחגיגות בחולתה ובזיכרונות של דורק’ה חצב

איך חגגו את ערב האליפות בשנת 1993 בקיבוץ חולתה? קבלו את התיעוד הנדיר ואת דורק’ה חצב, שמככב בסרטון ונזכר בערגה גם בכתבה זו

לפני 30 שנים ושמונה ימים קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון זכתה באליפות המדינה ההיסטורית, לאחר שהדיחה עם ניצחון 2:3 את מכבי ת”א בסדרת חצי הגמר ולאחר שניצחה 1:3 בסדרת הגמר את הפועל ת”א.

החגיגות ברחבי הגליל העליון לא פסקו ימים רבים. בערוץ היוטיוב של נתן רגולסקי, איש קיבוץ חולתה, ניתן לצפות בסרטון אותנטי הממחיש את השמחה הספונטנית של צעירי הקיבוץ מיד עם החזרה מאולם “הפיס” בכפר בלום.

אחד מכוכבי הסרטון הוא דורק’ה חצב – הרפתן האגדי, שידוע גם כאוהד מושבע של קבוצת הכדורגל של הפועל ת”א וכמי שהיה שם להיות למנהל הקבוצה ועוזר המאמן בהפועל גליל עליון החדשה, כשזו קמה בשנת 2008 בליגה ב’, לאחר שחיים אוחיון ז”ל העביר את פעילותו לגלבוע.

מותג ספורט גלילי. דורק’ה חצב

דור’קה בשנת האליפות היה נער מתולתל ואת דבריו מאותו לילה תוכלו לראות לקראת סיום הסרטון, אבל קודם לכן, דורק’ה משתף אותנו במה שעבר עליו באותה עונה: “אחרי שהבסנו את מכבי ב 28 הפרש במרץ של אותה עונה התחלתי להבין לאן העונה הזו הולכת. זה היה מבחינתי הרגע הכי גדול של אותה עונה מלבד הזכייה באליפות כמובן. .אחרי שהעפנו את מכבי בסדרת חצי הגמר הבנתי שהצלחת שלנו, שלא יוכלו לקחת אותה מאיתנו”. לדורק’ה יש גם זכרון כואב מאותה עונה: “ההפסד בחצי גמר המחזיקות לאפס פילזן ופטר נאומוסקי, שפשוט היה ענק. זה ללא ספק היה כואב”.

בחזרה לחגיגות האליפות בחולתה. דורק’ה זוכר בפרטי פרטים את אותו ערב בקיבוץ: “אחרי הזכייה עשינו שיירת מכוניות שסתובבה בקיבוץ, צפרנו ושמחנו, מלא אנשים יצאו לשמוח איתנו. אח”כ המשכנו לעל האש באורווה ושם השתכרתי. נרדמתי ולא התעוררתי לבגרות בתנ”ך יום למחרת. זיכרון בלתי נשכח מעונה קסומה”.

לריאיון נוסף שערכנו עם דורק’ה חצב בעונת המשחקים הקודמת, לחצו כאן

הפועל גליל עליון חוגגת בחולתה. הפיק את הסרטון בגאונות, נתן רגולסקי. בסרטון קטעי וידאו מערוץ הספורט