רוכב ורץ לעבר המטרות

הטריאתלט להב הרמן מקיבוץ איילת השחר עובד במרץ מהבית ומסביבתו גם בתקופה הזו. שקדנותו ראויה להערכה ואנו שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

כבר למעלה מחודש שפעילות הספורט לצעירים מושבתת באופן כליל, בגלל החלטות ממשלה. בקבוצת טריאתלון גליל עליון ממשיכים לעבוד במרץ – הטריאתלטים הצעירים זוכים לאימוני זום יחד עם צוות המאמנים בראשות המאמן הראשי, יואב ביטון, כל זאת לצד עבודה עצמאית של מתאמני ומתאמנות קבוצות הילדים והנוער, כמובן בלי אפשרות לאימוני שחייה. במועדון טריאתלון גליל עליון מציינים לטובה את פועלו של להב הרמן, בן 14.5 מקיבוץ איילת השחר, תלמיד כתה ט’ בחט”ב של בית החינוך עמק החולה, לו אנו שמחים להעניק את תואר “ספורטאי השבוע”.

להב הרמן בפעולה



כשפנינו ליואב ביטון וביקשנו את המלצתו לבחירה ב”ספורטאי שבוע”, הוא הסביר מדוע בחר בלהב הרמן: “להב ספורטאי רציני, מתמיד ומכוון גבוה. להב תיכף סוגר 3 שנים במועדון הטריאתלון גליל עליון. בכל אימון ותחרות ניכר לראות את הנחישות, המוטיבציה הגבוהה להצלחה ואת החתירה להתקדמות בכל שלושת הענפים הקיימים בטריאתלון. להב הינו ספורטאי פעיל חברתית בקבוצה אשר תורם רבות לאופי המועדון ולהצלחתו”. מכאן נמשיך לראיון קצר שקיימנו עמו.

להב, מה הביא אותך לטריאתלון?

“שני גורמים – חברים ורצון להתנסות בענף חדש. שיחקתי כדורסל בשלוחת מבוא גליל והייתי חלק מקבוצת הקט סל, עד שלפני שנים חשתי מיצוי. חברים מהקיבוץ הציעו לי להגיע לאימון טריאתלון, קסם לי להתנסות בענף ספורט שמאגד תחתיו שלושה ענפים – ראיתי שאני מוצא יותר עניין, כך מצאתי את עצמי חלק מהקבוצה”.

איך עוברת עליך השנה האחרונה מבחינת כל מה שקשור לאימונים בתקופות הקפאת פעילות?

“לפני הקורונה ובתקופות החזרה לאימונים התאמנתי 6 אימונים עם הקבוצה ועוד 3 אימונים עצמאיים בבית. בתקופות של הקפאת הפעילות אני משלב בין אימונים קבוצתיים בזום ואימונים עצמאים לפי התוכנית. זה נורא מגוון את היום, בתקופה שבה רוב הילדים ובני הנוער משתעממים בבית, לומדים בבוקר ולא מוצאים את עצמם בהמשך היום. אני מחכה לאימונים, אני גם רוכב ורץ בקרבת הבית יחד עם חברים וכמובן שכולנו מחכים לחזרה לפעילות”.

איך החיבור שלך עם הקבוצה?

“הקבוצה שלנו היא משפחה חמה ותומכת. אנחנו חברים טובים גם מחוץ למסגרת הספורטיבית, אנחנו בקשר טוב גם בימים האלה – נפגשים עם מי שגרים קרוב ומתאמנים יחד. החיבור למאמנים יואב ביטון ועדי לוינסון הוא חיבור ממש עמוק. שניהם מחוברים מאוד למתאמנים, תמיד אפשר לפנות אליהם בכל דבר והפ מתעניינים מאוד בחיים שלנו, תומכים בנו מאוד. איכפת להם מאוד מאיתנו גם מעבר לעניינים הספורטיביים. אנחנו מאוד מעריכים ומוקירים את זה”.

הספקת להתחרות בשנה האחרונה?

“כן. בדצמבר השתתפנו באליפות הארץ, שהפעם נערכה באשקלון ולא באילת. בעבר היינו יוצאים יחד ללינה משותפת במלון באילת, היו הורים שהצטרפו והייתה אווירה מדהימה. הפעם זה היה שונה, התארגנו בקפסולות יצאנו לפנות בוקר בנסיעה מהגליל היישר לאשקלון ושם השתתפנו בתחרות. בגדול, אני מרוצה מהביצועים שלי בתחרות. קודם לכן, השתתפנו בתחרות אקווטלון – שזו תחרות עם שני מקצי ריצה ומקצה שחייה ביניהם. לצערי, בגלל מזג אוויר שרבי והתעלפות של אחת המשתתפות, התחרות הופסקה באמצע. ממה שהספקתי להשתתף, זו הייתה תחרות מוצלחת”.

מה השאיפות שלך לתקופת החזרה לפעילות?


“אני מקווה מאוד שאפשר יהיה לחזור לרצף אימונים ושיחזרו התחרויות ונראה תוצאה. אני מאוד רוצה למקסם את היכולות שלי ולשפר את המיקום”.