כדורסל גברים: איגור סימין רוצה צלחת

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא כדורסלן מ.ס “דניאל” צפת, שמגלה הצטיינות לאורך העונה והוא דרך לסדרת הגמר סל מול הפועל גלבוע ברוש, שתחל מחר (רביעי)

*. כל התמונות צולמו ע”י דב בער הכטמן – מועדון אוהדי מ.ס “דניאל” צפת

מ.ס “דניאל” צפת רוצה צלחת אליפות והעפלה היסטורית לליגה הלאומית. מחר (רביעי), בשעה 20:00, תארח הקבוצה את המשחק הראשון בסדרת הגמר סל מול הפועל גלבוע ברוש בשיטת הטובה משלושה משחקים. המשחק הבא ייערך ביום ראשון בהיכל בגן נר ואם לא תושג הכרעה, הרי שהמשחק שייקבע מי האלופה והעולה ללאומית ייערך ביום רביעי הבא. אוהדי צפת ואוהדי הכדורסל בגליל העליון נקראים לדגל לתמוך בקבוצה הצפתית. הכניסה למשחק חופשית. כתובת האולם: ז’בוטינסקי 1, בסמוך לשוק העירוני.

צריכים את התמיכה שלכם. שחקני צפת (צילום: מאיר ינקו – חדש בגליל)


שחקן מפתח בסדרה הזו ובהצלחה של צפת העונה הוא הפורוורד, איגור סימין בן ה-39, שבעבר השתייך לנבחרת העתודה ושיחק לאורך השנים בשתי הליגות הבכירות ובתוך פרק הזמן הזה רשם שלוש עונות בהפועל ת”א. איגור סימין מגיע מהמושב סלעית שבשומרון והוא משלב עבודה כטכנאי מכונות יין וכמדריך נהיגה מתקדמת וספורטיבית. לאחר שקלע 13 נקודות במשחק המכריע מול כפר סבא ורגע לפני סדרת הגמר סל, אנו מוצאים לנכון להעניק לאיגור סימין את תואר “ספורטאי השבוע” שלנו ולארח אותו לריאיון.

בא עם הרבה ניסיון ויכולות. איגור סימין


עברת המון בקריירת המשחק שלך, צפת זו הנקודה הצפונית ביותר. מה הביא אותך לצפת?

“לאחר שיחה בקיץ עם אסף רוטנשטיין המאמן ועם נציגי ההנהלה נוצר חיבור מיוחד וחזון משותף ומאוד ברור. שמחתי להצטרף למועדון במטרה לעזור להשגת המשימות”.

מה מצאת בצפת?

“הקבוצה נבנתה בצורה מאוד מאוזנת עם חבר’ה צעירים ורעבים – שעוד יעשו חיל בכדורסל הישראלי, לצד שחקנים מנוסים שעברו כבר כמה אתגרים בקריירה. אני חושב שהחיבור בתוך הקבוצה עזר לבנות זהות יציבה – וכשיש מאמן צעיר, שהיה שחקן בעצמו עד לא מזמן – שמביא איתו כדורסל מודרני שבו כל אחד בקבוצה מצליח לבוא לידי ביטוי, בסופו של דבר זה יוצר תבשיל מאוד מיוחד וקבוצתי –  ומעל הכל ההנהלה שמתנהלת בצורה סופר מקצועית ודואגת לשחקנים ששום דבר לא יחסר ונוכל להתרכז רק בכדורסל. כמובן שהקהל בצפת הוא “אקס פקטור” ויש לו חלק גדול בהצלחת הקבוצה”.

ביום ראשון כבר הייתם בדרך להדחה, מה לבסוף עשה את ההבדל?

“קודם כל, שאפו ענק לחב’ה מכפר סבא – ששיחקו כדורסל אינטנסיבי וקשוח ולא נשברו בשום מצב. דבר שני – הקהל שלנו שדחף אותנו לכל אורך המשחק הרים אותנו כשהמומנטום עבר לצד של כפר סבא. אני חושב שבמשחק עצמו היה לנו קצת יותר ניסיון בדקות הסיום להביא למהלכים שניצחו את המשחק בסופו של דבר. אני שמח שיש לנו שחקנים כמו נועם מטלון, עומר אלעל ואוראל לב – שידעו לעמוד בלחץ ולקלוע זריקות עונשין מאוד חשובות  בדקה האחרונה”.

מגיע ממוקד מטרה. איגור סימין



לאורך העונה הייתם יחד עם עכו ומגדל העמק יזרעאל בצמרת הגבוהה. איך אתה מסביר את זה, שסדרות הרבע והחצי כולן הסתיימו בהכרעה רק במשחק האחרון

“הליגה היא מאוד תחרותית. גם במהלך העונה כל הקבוצות בארבעת המקומות הראשונים הפסידו אחת לשניה. הפליאוף זה כבר משחק קצת שונה, כולם מגיעים הרבה יותר נחושים ומרוכזים. אני שמח שזה קורה בליגה שלנו וגם במחוז הדרומי היו משחקים מאוד צמודים. כיף לראות את זה בליגה שהיא כולה על טהרת השחקן הישראלי”.

יממה לפני המשחק הראשון בסדרת הגמר סל. איך האנרגיות בקבוצה?

“תחושות שיא. כולנו משחקים בשביל רגעים כאלה ואני מאוד שמח ומתרגש להיות במעמד הזה. אנחנו נגיע סופר נחושים ומאוג מרוכזים לסדרת הגמר”.

מה תצטרכו לעשות בסדרה הזו, כדי לחגוג בסיומה?

“גלבוע היא קבוצה מאוד מאוד מוכשרת וכבר הפסדנו להם בסוף העונה הסדירה, כשהגענו למשחק לא מספיק מפוקסים. נצטרך לדעת לשלוט בקצב המשחק ולהמעיט באיבודי כדור.  אנחנו נעשה הכנה מקסימלית למשחק הקרוב ונבוא בשיא האנרגיות לשמור על הבית”.

מסר לקהל לקראת המשימה החשובה

“חשוב לנו מאוד השחקן השישי שלנו – שזה הקהל המדהים, שמגיע למשחקי הבית והחוץ ומעודד ודוחף אותנו. אני מצפה לראות את כולם ואת הטירוף רק הולך ומתגבר בסדרת הגמר.  שיהיה לכולנו בהצלחה ויאללה צפת”.

כשהיציע מלא – צפת עולה !!!