עמק החולה: רשמים מסמינר חברתי לשכבת ט’

בשכבה ט’ בבית החינוך עמק החולה קיימו סמינר העשרה חברתי מרתק. על כך, בכתבה זו

שכבה ט’ בבית החינוך עמק החולה סיימה יומיים של סמינר מיוחד בו התנסו התלמידים בחוויית למידה שונה ואחרת ממה שהם מכירים, בסופה זכו בחוויה מגבשת ומהנה. את הסמינר יזמה רוית נגר, הרכזת החברתית של חטיבת הביניים ומחנכת ט’5 והובילו אותו חניכי מכינת כפר הנשיא. בשנה שעברה הסמינר עסק בהרחבת נקודת מבט והשנה עסק בנושא הדיאלוג: תרבות המחלוקת, התמודדות עם דילמות, ניהול שיח על אי הסכמות והסכמות ועוד שלל נושאים הקשורים בנושא חשוב זה (מצורפת תכנית הסמינר).

מעבר לחוויה הלימודית התלמידים חווים עוצמה אחרת של התנסות חברתית, קבוצות הסמינר בנויות משילוב כיתות השכבה וכל מחנך מקבל קבוצה מעורבת אותה הוא מוביל ליומיים הללו, כאשר בערב כל השכבה התכנסה יחדיו להכנה ובישול ארוחת ערב משותפת. בערב התקיים טקס אותו הכינו תלמידות מקבוצת המנהיגות ליבי אלתרמן ונויה אוחיון, לאחריו התקיימה מסיבה שכבתית יחד עם חניכי המכינה וכל צוות השכבה, מדורה, פיתות בטאבון והמון זמן של יחד.בבוקר למחרת נסענו מבית הספר לאנדרטת אסון המסוקים, שם עברו התלמידים הדרכה ויחידת תוכן סביב האסון והדילמות שהתעוררו בעקבותיו, בתום ההדרכה התקיים טקס זיכרון מרגש ולאחריו צעדו כ-7 ק”מ עד בית הספר.

הסמינר אינטנסיבי וכל הזמן התלמידים והצוות נמצאים באקטיביות ובמתח עשייה חיובי.זאת הייתה חוויה עצומה לכל מי שלקח חלק והיה שותף ליומיים חגיגיים אלו לתלמידים, למחנכים, לצוות המורים הרחב, לאנשי התחזוקה והמנהלה.זאת ההזדמנות להודות לכולם על החוויה המעצימה, שיתופי פעולה כאלה והתגייסות של כל כך הרבה אנשים מביאה רק טוב.