כדורסל גברים: רם זקס דרוך לפלייאוף

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא גארד מ.ס “דניאל” צפת, שתארח הערב את הפועל נוף הגליל למשחק ראשון בסדרת רבע גמר פלייאוף הליגה הארצית.

הערב זה מתחיל: מ.ס “דניאל” צפת תעלה הילוך במאמציה להעפיל לליגה הלאומית, בסיומן של 8 עונות רצופות בליגה הארצית. הקבוצה של אסף רוטנשטיין, שסיימה את הליגה הסדירה עם ניצחון חוץ 71:79 במשחק מול הפועל מגדל העמק יזרעאל, יריבה עיקרית של צפת והמוליכה הפועל עכו במאבק על העליה. צפת סיימה את הליגה הסדירה במקום השני – מה שמזמן לה סדרת רבע גמר פלייאוף בשיטת הטובה משלושה משחקים מול הפועל נוף הגליל – שמדורגת במקום השביעי. במשחקי הליגה בין הקבוצות צפת זכתה בניצחונות דו ספרתיים, אך אין זה מבטיח לה דבר במשחק מול קבוצה שבסגלה שני שחקנים עם עבר צפתי – הפורורווד חואן קרלוס ברחל והגארד שי זלץ, בוגר מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון ובן קיבוץ מחניים. המשחק ייערך הערב בשעה 20:00, באולם “הפיס” בצפת (רחוב ז’בוטינסקי 1, בקרבת השוק העירוני). הכניסה חופשית. הגיעו בהמוניכם ועזרו לקבוצה הצפתית בתמיכה חשובה מהיציע.

צריכים את התמיכה שלכם. שחקני צפת



רגע לפני שמתחיל הפלייאוף זמן להפנות זרקור לשחקן מפתח בצפת בשתי העונות האחרונות – הגארד רם זקס, בן 25 מהיישוב מנוף שבגוש משגב. רם זקס הוביל את רשימת הקלעים של הקבוצה ביום ראשון האחרון במשחק עם 23 נקודות. רם זקס בוגר מחלקת הנוער של הפועל משגב, שיחק במסגרת הכרטיס הכפול בליגה הלאומית במדי עירוני קרית אתא ובהמשך שיחק בליגה הארצית במדיהן של הפועל מעלות והפועל גלבוע ברוש, ממנה הגיע לצפת. רם זקס יחל בקרוב לימודי הנדסת תעשייה וניהול במכללת רופין. רם זקס מגיע נחוש לישורת האחרונה של העונה ועבורנו זהו זמן אידיאלי לארח אותו לריאיון בפינת “ספורטאי השבוע”.

הצטיין ביום ראשון ותורם רבות להצלחת הקבוצה. רם זקס (צילום: אריאל דהן)

רם, ביום ראשון האחרון פיגרתם ברוב דקות המשחק ואז הגיע רבע אחרון שבו הפכתם מגמה. מה הביא את המפנה והניצחון?

“כולנו ידענו את החשיבות של המשחק והתכוננו אליו באמת בצורה טובה. מנגד, צריך לפרגן לקבוצה היריבה, שהיא קבוצה מצויינת ומאומנת, שהצליחה להוביל עלינו משך שלושה רבעים, אך עם הרבה נחישות ואופי וכמובן תרומה גדולה של כל שחקני הקבוצה גם על הפרקט וגם על הספסל, הצלחנו ברבע האחרון לעשות מהפך דרמטי תוך כדי ריצה של 31 נקודות בהתקפה של צפת מול 11 נקודות של מגדל העמק, שחתמה את התוצאה הסופית עם ניצחון לצפת של 8 נק׳ יתרון”.

סיימת את המשחק בהצטיינות. למה אתה מייחס את זה?

“היה לי משחק טוב. כשהכדורים שלי התחילו להכנס, החברים לקבוצה חיפשו אותי יותר. זה מה שיפה בקבוצה הזו, אנחנו עובדים כולנו אחד בשביל השני בשביל הצלחת הקבוצה”.

את נוף הגליל ניצחתם פעמיים בהפרשים גבוהים. מה צפוי בפלייאוף?

“אני חושב שצפויה לנו סדרה מעניינת וקשוחה, בפלייאוף הכל פתוח, כל קבוצה תעשה הכל בשביל לנצח. אנחנו עובדים מאוד קשה ומתכוננים למשחק.  אני חושב שהיתרון הגדול של צפת בסדרה הוא בסגל הרחב והספסל העמוק שיש לנו”.

יציע מלא הוא מפתח להצלחה. אוהדי צפת במפגן עוצמה


עונה שניה שלך בקבוצה. מרגיש בבית?

“כן, זו באמת העונה השניה שלי במועדון המדהים הזה. החיבור ביני לבין כל האנשים והמעטפת היה מעולה מההתחלה, אני חושב שמה שמייחד את צפת זה הלב הגדול והרצון להצליח ולהתקדם. הקהל וכל האנשים המדהימים שמגיעים לעודד ולדחוף אותנו, עושים את זה מאהבה ותשוקה וממש כמו שחקן שישי על המגרש, יש מחויבות הדדית ונעשה הכל, כדי להוציא אותם עם חיוך בסוף כל משחק”.

צפת למודת אכזבות לאורך השנים במאבקי הפלייאוף. מה צריך לקרות, כדי שהפעם זה יהיה שונה?

“שוב, הפלייאוף זו סדרה קשוחה עם חוקים משלה. החוכמה היא לבוא מפוקסים ולתת 100% על המגרש בכל משחק. כולנו הגענו לצפת למטרה מסוימת, אנחנו, יחד עם אסף כמובן, עובדים נורא קשה בשביל לעמוד בה, עכשיו זה המאני טיים והזמן להוכיח. בהזדמנות זו אשמח להזמין את תושבי צפת והסביבה להמשיך ולהגיע למשחקי הפלייאוף ולתת רוח גבית לשחקנים ולקבוצה, וכמובן להיות חלק מההצלחה. הקהל שחקן מפתח במשימה הזו”.

מה השאיפות שלך לעתיד?

“ברמה האישית אני עובד קשה ומשקיע המון בשביל להשתפר ולהצליח.  אני חושב שהשאיפה העכשיווית בקריירה כרגע היא להשאיר חותם ולהיות חלק מהקבוצה שמעלה את צפת לליגה הלאומית”. 

מרוכז במשימה. רם זקס (צילום: אריאל דהן)