צפת: שורד השואה חנוך שחר שיתף בסיפור חייו המרתק

האיש שייצג את העיר באינספור תחרויות ריצה ריתק בשני מפגשים קהלים מגוונים, ששמעו את סיפור חייו

חנוך שחר בן ה-88 מצפת נחשב לסמל ואגדה בעירו. חנוך שחר, יליד פראג – בירת צ’כיה, איבד רבים מבני משפחתו ולאחר עלייתו לישראל הקים את משפחתו וקשר את גורלו עם העיר צפת, כשעד לפני מספר לא רב של שנים גם התחרה בקביעות בתחרויות ריצה והביא כבוד גדול לעיר.

4 דקות וארבעים שניות על סיפור חייו של חנוך שחר

אתמול (שני) קיים חנוך שחר מפגש עם בני ובנות נוער בסלון ביתו של איש יחסי הציבור הצפתי, שלום אלבז, שיתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר צפת. שלום אלבז על חנוך שחר ועל מטרת המפגש: ” ראיתי חשיבות רבה לקיים ‘זיכרון בסלון’ בביתי, לשמוע, לתעד ולהנציח את הסיפורים, להפגיש את הדור הצעיר עם חנוך שחר היקר, עם הזיכרונות שלו, הסיפורים על השואה, על שנות הבושה בשנות ה-50, המהפך הציבורי אחרי משפט אייכמן וניצחון השואה בתרומה האדירה שלו לקהילה, בהנצחת השואה ובעולם הספורט עם מאות גביעים, מדליות ותארים.יש לנו חובה גדולה לשאוב כל פיסת מידע וסיפורים מהדור המיוחד הזה שחווה זוועות, איבד את היקרים לו מכל והצליח לנצח את השואה.החובה שלנו היא לזכור- ולא לשכוח, לדאוג שלא תהיה עוד שואה לעם היהודי ולכל עמי העולם!.יהי זכר 6,000,000 הנרצחים ברוך”.

חנוך שחר במפגש בביתו של שלום אלבז

הבוקר חנוך שחר נפגש עם צוות רופאים ועובדים במרכז הרפואי “זיו” בעיר. מהמרכז הרפואי נמסר: “חנוך שיתף וריגש אותנו בסיפורו האישי ותאר כיצד התמודד עם רגעים בלתי אפשריים. בזכות אופטימיות בלתי רגילה הצליח למצוא נקודות אור לאורך כל חייו. אנו מודים לחנוך על העדות המרגשת ועל שיחה מעוררת ההשראה ועל ההזדמנות להכיר איש מיוחד אשר ניצח את השואה.ד”ר רון גולן, מומחה לרפואת ספורט שיתף גם הוא מסיפורו של אביו אשר שרד את השואה. מנהל המרכז הרפואי סלמאן זרקא כתב בתעודת ההוקרה לחנוך שחר כי זכרון השואה הוא חובה לכולנו. אנו במרכז הרפואי מוקירים את שורדי השואה ואת זכרה ומאחלים להם בריאות ואריכות ימים”.

חנוך שחר במפגש במרכז הרפואי “זיו”