ליגת ארץ הצפון מציגה – רגע המאני טיים

מחר ייפתח הפיינל פור בליגת ארץ הצפון עם ארבע קבוצות נהדרות: ראש פינה, דפנה, תל חי ויסוד המעלה. זה הולך להיות סופ”ש מרגש עם אווירת כדורסל מחשמלת ולא כדאי לאף אחד לפספס את זה!

מחר (חמישי) ייפתח הפיינל פור של ליגת ארץ הצפון וברגע המאני טיים כולם דרוכים לקראת המשחקים החשובים. לרגע המכריע הגיעו ארבע קבוצות חזקות: ראש פינה, דפנה, תל חי ויסוד המעלה.

המשחק הראשון שייפתח את הרגע המכונן זה המפגש בין ראש פינה לדפנה (חמישי, 18:30, אולם בית ציפורי בכפר גלעדי) ועצרנו רגע לשאול את מנהלי הקבוצות כמה שאלות…

הגעתם לשלב מתקדם, איך האווירה בקבוצה?

אורן רובין, ראש פינה: “האווירה מדהימה, אנחנו חבורה גדולה של שחקנים שמכירים אחד את השני כבר הרבה שנים ומשחקים ביחד בעבר בליגה ב’ וא’ ולאחרונה סתם לכיף 3 פעמים בשבוע. האמת שיש עוד הרבה שחקנים מקבוצות אחרות בליגה שמשחקים איתנו באולם בראש פינה, כמו לירן מיסוד, שחר מגדות, תמיר מתל חי. אנחנו כל שנה מנסים לשחד אותם להצטרף אלינו, נקווה ששנה הבאה נצליח.”

סיני רובינשטיין, דפנה: “פתחנו את העונה לא טוב בכלל משום בחינה. הייתה לנו בעיה של מורחקים ושל פציעות. אחרי זה היו שחקנים שעזבו אותנו כי הם חתמו בליגה הארצית וכיוצא בזה, הצלחנו להתאפס בדיוק בזמן הכי חשוב של העונה ואנחנו מרגישים שאנחנו בנקודה הכי טובה שאנחנו יכולים להיות בה בזמן הכי חשוב של השנה . מרגישים שאנחנו מחוברים מכל הבחינות האפשריות ממקצועי ועד חברתי”.

איך אתה מסכם את העונה עד כה?

רובינשטיין: “החלק הראשון של העונה היה פחות מוצלח מבחינתנו עם ארבעה הפסדים ברציפות .. אחרי זה הגיע ניצחון בכורה בגביע הליגה ברבע – הגמר על יסוד/חולתה ! זה המשיך עם ניצחון חוץ נוסף עליהם בליגה, משם ניצחון ליגה נוסף בבית על גדות שאחריו הגיע הניצחון ברבע – הגמר על אותה גדות שוב פעם . עכשיו אנחנו פוגשים את ראש פינה שהפסדנו להם בחוץ בליגה אבל יש לנו את האמונה שאפשר לנצח אותם בחצי – הגמר ומשם להגיע לגמר מול יסוד או תל חי ולהביא אליפות היסטורית לקיבוץ דפנה אחרי הרבה מאוד שנים של בצורת בתחום”.

שחקני דפנה וסיני רובינשטיין הכל יכול

רובין: “עונה טובה שהייתי שמח שיהיו יותר משחקים ויותר קבוצות כי יש פה הרבה כדורסל בצפון ואפשר להגדיל את הליגה בכיף ולגרום לה להיות יותר אטרקטיבית. נראה מה יהיה אפשר לעשות בשנה הבאה. מבחינת ראש פינה הלך לנו סה”כ טוב וחוץ מחבורת תל חי הצעירים והנמרצים, ניצחנו את שאר המשחקים אז אי אפשר להתלונן.”

איך מתכוננים לחצי הגמר?

רובין: “בדיוק שיחקנו ביום ראשון בטורניר של המושבה אבל חוץ מזה לא הרבה, בעיקר מתאמנים על תרגיל מספר 7 שמוסרים לגל קאלו לשלשה ויורדים להגנה.”

שחקני ראש פינה – סומכים על ידו של גל קאלו

רובינשטיין: “אנחנו מכירים את השחקנים של ראש – פינה מהמפגש הקודם שלנו בליגה אצלם .. בנוסף יש לנו את משה אלמישלי שהיה מאמן שחקן אצלם בעבר לא מעט שנים ! בהקשר שלנו אנחנו מגיעים בסגל של עשרה שחקנים למשחק עם כמות ואיכות שאפשר בהחלט לנצח בה את ראש – פינה , אנחנו מאמינים שבעזרת ה’ ובעזרתנו אפשר לעשות את זה ולנצח בחצי ולהתמודד בגמר מול כל קבוצה שנקבל ולנצח גם כן אותה . עד הרבע היינו פייבוריטים מול גדות ויסוד אבל עכשיו מול ראש פינה אנחנו אנדרדוג ונשחק בהתאם לכך”.

מה המפתחות לניצחון?

רובינשטיין: “אנחנו בסגל רחב אז צריך להקריב הרבה עבירות אישיות וקבוצתיות במשחק .. ללחוץ כל המגרש וכל המשחק ולשחק מהר בהתקפה ! להימנע ממשחק עומד , לשחק על התקפות מעבר והתקפות מתפרצות . להפתיע עם שמירות כפולות וכל מה שבא ברוך הבא”.

סיני וכל שבט רובינשטיין – מתכוננים לחצי הגמר

רובין: “אגרסיביות, סגירה חזקה לריבאונד, לא להסתפק בזריקות קשות אבל בעיקר לקלוע קצת יותר מדפנה.”

משהו לסיום?

רובין: “איזה כיף שיש פה ליגה בצפון אז בואו ננסה להנות מהמשחק בלי ריבים מיותרים, לא להיפצע ולזכור שאנחנו פה בשביל להזיע קצת ולחזור הביתה בשלום.”

אורן רובין, רוצה להנות ולחזור הבייתה בשלום

רובינשטיין: “ברמה האישית מאוד נהניתי השנה מהליגה .. גם בתור שחקן , מאמן ומנהל ! זה הזמן והמקום להגיד מילה טובה לזיו ולכל הצוות שאתו על ליגה איכותית ומהנה לאורך כל הדרך”.

שיהיה בהצלחה!

בחצי הגמר השני, שחקני תל חי יפגשו את שחקני יסוד המעלה (שבת, 17:30, יסוד המעלה) למשחק של להיות או לחדול וגם לקראתו באנו עם כמה שאלות.

הגעתם לשלב מתקדם, איך האווירה בקבוצה?

שני גלזר, תל חי: “אנחנו מאוחדים בלבד ובנשמה. קבוצה כיפית שבאה לשחק כדורסל ולהינות וזה מה שמייחד אותנו. השגנו ניצחונות אט אט ואני שמח שהצלחנו להתקדם ולהגיע לשלב כה קריטי.”

גלזר באחד התדריכים העונה

חן לב, יסוד המעלה: ” האווירה בקבוצה טובה מאוד, היה לנו משחק מצויין נגד ברעם וזה נותן לנו דרייב גם למשחק נגד תל חי.”

איך אתה מסכם את העונה עד כה?

לב: “הרגשות לגבי העונה מעורבים. בתחושה שלנו היו כמה משחקים שהתפספסו לנו ושיכולנו לנצח וזה קצת אכזב אותנו, בעיקר כי הרגשנו שיכולנו לשחק טוב יותר. מהצד השני, נלחמנו לאורך כל הדרך ויצאנו בכל משחק עם הרגשה טובה שנתנו פייט.”

שחקני יסוד (באדום) – יבואו לתת הכל

גלזר: “תענוג! יופי של עונה. פשוט כיף, ליגה נהדרת ובאים לשחק ולהינות. יש פה אווירה מיוחדת, המשחקים איכותיים, ארגון נהדר של כל הליגה הזאת שזה ממש לא מובן מאליו ואנחנו נעשה הכל כדי לסיים את זה כמו שצריך.”

איך מתכוננים לחצי הגמר?

גלזר: “האמת שאנחנו לא נפגשים יותר מדי, בעיקר כדי ליצור געגוע וגם החג בא לידי ביטוי. אני בטוח בתשוקה שלנו לכדורסל ושהיא תיתן לנו את האנרגיה למשחק.”

לב: “אנחנו אנשים עסוקים, חקלאים, עצמאים, מורים וכו כך שאין לנו המון זמן לאימונים. יחד עם זאת אנחנו משתדלים למצוא זמן לאימון ייעודי לפני המשחק, לסדר את התרגילים ולחבר את הקבוצה.”

חן לב – דרוך לקראת המשחק

מה המפתחות לניצחון?

לב: “קודם כל הגנה, זה המפתח שנמצא לגמרי בידיים שלנו. אחרי זה אנחנו צריכים לשלוט בקצב של המשחק. תל חי היא קבוצה צעירה ומהירה, אנחנו קבוצה יחסית מבוגרת (39+), אם ננסה לשחק בקצב שלהם כנראה שייגמר לנו מהר האוויר. מעבר לזה אנחנו צריכים להנות ולשחק משוחרר, גילינו בליגה שככל שאנחנו יותר משוחררים כך אנחנו גם משחקים טוב יותר.”

גלזר: “הכח המתפרץ של לוינגר! הוא יסחוף אותנו קדימה למשחק התקפי יוצא דופן, אך מסביבו יש חבורה של גברים שבאים לתת את כל כולם בשביל לנצח את המשחק. נבוא ונשחק את הכדורסל הרגיל שלנו ואני מקווה שנצליח לקלוע יותר מהיריבה עם באזר הסיום.”

משהו לסיום?

גלזר: יאללה תל חי!!”

לב: “אני חושב שצריך להגביל את הליגה ל30+, בהרגשה שלי המשחק עם חבר׳ה צעירים יותר מייצר איזה אלמנט פחות שיווני שמאפשר לפחות קבוצות להשתתף ומוריד את הרמה של המשחקים (פחות כדורסל ויותר ריצות). בעיניי הייחודיות היא המשחק הקבוצתי והמבוסס יישובים, ברגע שמתחילים להכניס כוכבים צעירים זה מוריד מהכיף ויוצר תחרות לרכשים.”

שיהיה בהצלחה!