משה הכה בסלע

משה אלמישלי סחף את דפנה לניצחון דרמטי והעפלה לחצי גמר ליגת “ארץ הצפון”. שמחים להפתיע אותו עם תואר “ספורטאי השבוע”

במוצאי השבת האחרונה נקבעו העולות לחצי גמר “ליגת ארץ הצפון” – ליגת היישובים של הגליל העליון. לתל חי וראש פינה, שסיימו את הליגה בשתי המקומות הראשונים והעפילו אוטומטית לשלב חצי הגמר הצטרפו יסוד המעלה/חולתה ודפנה – שניצחה 69:80 את גדות בסיומה של הארכה, במשחק שהיה מותח ודרמטי ובזכות שלשה שקלע דולב כהן מדפנה קבוצתו המשיכה להארכה וניצחה את המשחק, כדולב כהן ומשה אלמישלי מוליכים את רשימת הקלעים עם 20 נקודות כ”א. במהלך שיחה שקיים כותב שורות אלה עם משה אלמישלי השבוע החליט הכותב להפתיע את אלמישלי ולהעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע” – ואת זה הוא יגלה רק לאחר שהכתבה תפורסם, מסיבה זו גם מיעט התמונות של הספורטאי הנבחר שלנו.

לא השתנה הרבה מאז. משה אלמישלי במדי הפועל ראש פינה


משה אלמישלי (48), בן קרית שמונה, הקים יחד עם רעייתו ענבל את ביתם בקיבוץ דפנה לפני 20 שנים והם חברי קיבוץ המגדלים את ארבעת ילדיהם בשמחה ובהרמוניה בקיבוץ. למחייתו עובד כעצמאי בתחום שיווק ירקות למגזר הפרטי ולמוסדות. בשנים האחרונות השקיע הקרבה גדולה של זמן וכספים בליוו בנו הבכור, עידו (19) – הכדורגלן המוכשר של קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שרק אתמול הציל את קבוצתו מהפסד במשחק חצי גמר הגביע מול הפועל ת”א, כשעלה מהספסל במהלך הארכה וכבש שער שכפה הארכה ובהמשך כבש את שער הפנדל המכריע, שהעניק לה העפלה למשחק גמר מול קרית שמונה. לאורך שנים מדי יום משה אלמישלי מצא את עצמו בדרכים עם בנו על קו דפנה-חיפה. גם את בנו יואב (16) – כדורסלן מוכשר בקבוצת נערים י’ של הפועל גליל עליון, מלווה האב בקרוב ומקווה לראותו מתפתח בתחום.

הבן שעושה חיל על כר הדשא. עידו אלמישלי (צילום: מדיה מכבי חיפה)


משה אלמישלי שיחק בליגה הלאומית ובקבוצות צפוניות בליגות שונות, זאת לאחר שאת דרכו כנער עשה במחלקת הנוער של הפועל קרית שמונה ובהמשך בקבוצת הנוער של הפועל ת”א. כשחקן בוגרים לבש מדים של קבוצות רבות והמוכרות שבהן: הפועל חיפה והפועל צפת. עד לפני מספר שנים שיחק להנאתו בהפועל ראש פינה מליגה ב’. העונה משה אלמישלי הוא שחקן של “מאני טיים”: במשחק רבע גמר הגביע מול יסוד המעלה/חולתה, שהסתיים בניצחון 53:72, קלע אלמישלי למעלה מ-20 נקודות, למרות שלמשחק הוא הגיע אחרי נסיעה חזרה מת”א, אליה נסע בבוקר מדפנה – זאת כדי לעודד את בנו במשחק ליגה מול הפועל ת”א. אגב, הבן כבש באותו המשחק, אבל הפועל ת”א ניצחה 2:3.

בשבת האחרונה התייצב למשחקה של דפנה בשיא האנרגיות ובלט בהנהגה ובקליעות מחוץ לקשת. אלמישלי סיכם את המשחק בסיפוק גדול: “מאז המשחק הקודם מול גדות, שבועיים קודם, לא נגעתי בכדור, אבל אני למשחקים כאלה לא צריך יותר מדי הכנה. החשיבות מובנת. כולם באו מחויבים, היו אנרגיות טובות, היה פייט חזק מגדות, אבל ידענו להתעלות בזמן ובהארכה ניצלנו את העייפות של גדות ואת הביתיות כדי לנצח ולהעפיל לחצי הגמר. התחלנו את העונה בצורה לא טובה, כי הסגל שלנו לא היה מספיק מגובש, היו הרחקות והיו חיסורים שפגמו בביצועיהם. עכשיו אנחנו מספיק מחוברים וטובים לעשות את זה. מגיע שאפו לחבר’ה ובמיוחד לסיני משה רובינשטיין המאמן ומנהל הקבוצה, שנותן מאתיים אחוז כדי שהקבוצה תהיה מגובשת וטובה”.

סיני משה רובינשטיין מחזיר בשבחים משלו: “” משה הוא שחקן מוביל בקבוצה, מביא את הניסיון שלו ואת התחרותיות, מנחה את החבר’ה הצעירים איך להתנהל במשחק עצמו, מראה שלגיל אין שום משמעות ומוביל את הקבוצה לניצחונות ולהישגים במהלך העונה. מקווה ומאמין שיוביל אותנו מהחצי אל הגמר ומהגמר ישירות אל הגביע הנכסף בעזרת השם”.

במשחק חצי הגמר צפוי למשה אלמישלי מפגש פיקנטי מול ראש פינה, בשורותיה משחקים מספר שחקנים ששיחקו לצידו בהפועל ראש פינה בימי ליגה ב’: “יהיה נחמד לפגוש חברים מהעבר. ראש פינה קבוצה צעירה שרצה ויש לה הרבה כוחות, אבל אני בטוח שיש לנו כלים להתמודד ובמשחק אחד הכל יכול להיות”.

שני משחקים מהצלחת. שחקני דפנה