כדורגל: קנס חסר תקדים לקבוצת ילדים ב’ של צפת

הרשעה בשיתוף לא חוקי של שחקן הביאה לקנס כספי כבד ולהרחקת המאמן לתקופה ארוכה

אין רגע דל במועדון הכדורגל של הפועל עירוני צפת. אם לא די במציאות הכלכלית הקשה עמה הנהלת המועדון צריכה להתמודד, אמש נערך בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל דיון בנוגע לחשד של שיתוף לא חוקי של שחקנים במשחקה של קבוצת ילדים ב’ מול הפועל מרום הגליל, שנערך לפני כחודשיים.

בעקבות טענותיהם של מאמן מרום הגליל, מתן שלי (תושב צפת) וגיא ארביב – מנהל מחלקת הספורט של מועצה אזורית מרום הגליל, נפתחה חקירה מטעם ההתאחדות לכדורגל בהוראתו של יו”ר ההתאחדות, משה (שינו) זוארץ, שלאחר שיחה עם ארביב הוזמנו לפני כשבוע וחצי ארביב ויואב קדוש – שאימן את קבוצת הנוער ונכח במשחק, לחקירה שנערכה במשרדי חברת “וייצמן יער” בבני ברק. אמש דן בית הדין של ההתאחדות בממצאי החקירה. הדיון נערך ללא נציגים מטעם שני המועדונים ובסיומו בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליט להרשיע את צפת בסעיף שיתוף לא חוקי של שחקן – מה שהביא להטלת קנס כספי בסך 7,500 שקלים. מאמן הקבוצה, ניר אלקיים, הורשע בסעיף התנהגות בלתי ספורטיבית ועליו הוטל קנס כספי בגובה 1,000 שקלים ובנוסף עונש הרחקה עד לתחילת חודש נובמבר. על אף שבמשחק עצמו צפת “ניצחה” 3:4, בית הדין קבע שתוצאת המשחק תהיה 0:0 ללא נקודות.

מרגישה מקופחת. קבוצת ילדים ב’ של הפועל מרום הגליל והמאמן, מתן שלי



ג’קי מלול – מאמן קבוצת ילדים א’ והמנהל המקצועי במחלקת הנוער של הפועל עירוני צפת הגיב לדברים: “היה משחק בתחילת העונה עם מרום הגליל. המאמן חשב שהוא יכול לשתף יותר  משני חריגים שהם ילידי 2009, הכל היה בתמימות וללא כוונה רעה, הרי הילדים לומדים באותו בית ספר והפ חברים. מה שהיה במשחק הזה הוא אי ידיעת החוק, שאפשר לשתף רק שני שחקנים חריגי גיל ופה המאמן נפל. הקבוצה מגישה ערעור על העונש, שלטעמנו לא מידתי”.

עונש לא מידתי, לטענתו. ג’קי מלול



גיא ארביב מסביר את הסיבות, שהביאו את הפועל מרום הגליל לפעול בעניין: “חרה לנו מאוד, שהשכנים שלנו, שאנחנו בסך הקהל ביחסים תקינים איתם ואירחנו משחקים במגרש שלהם, שילבו במשחק חמישה שחקנים גדולים יותר. המאמן שלי תושב צפת והוא מכיר את הילדים גם של הקבוצה הצפתית, גם חלק מהשחקנים שלנו לומדים איתם באותם בתי ספר. עם מלוא הצניעות, הקבוצה שלנו היא הטובה בליגה והיא יותר חזקה מצפת. כשראינו שחקנים גדולים יותר משחקים בשורות צפת, מאוד כעסנו, כי יש כאן פגיעה בספורטיביות וחמור מכך – שחקנים שמשחקים לא עם קבוצתם המקורית, הביטוח שלהם לא בתוקף ואם חלילה אחד או יותר מהשחקנים היו נפצעים, הביטוח לא היה מכיר בפציעה וצפת הייתה עומדת במצב מאוד בעייתי. מעבר לזה, איזה מסר חינוכי צפת מעבירה כאן לשחקני המחלקה שלה? שהכל מותר כדי לנצח?”.

מפילות ברשת - גליל עולה
מאבק על הצדק. גיא ארביב



על התפנית בגישת ההתאחדות לכדורגל למקרה, אמר גיא ארביב: “ניגשנו מיד לאחר המשחק עם העניין להתאחדות לכדורגל, בהתחלה לא התייחסו לכך ברצינות. יו”ר ההתאחדות הנבחר, זוארץ, יצר איתי קשר ימים ספורים לאחר כניסתו לתפקיד, בשיחה שיתפתי אותו בפרטי המקרה והוא דאג באופן מיידי, שיתאמו עמי פגישה עם צוות חוקרים, כדי לבדוק את הפרטים לעומק. למרות שאני אדם עסוק, היה חשוב לי לעשות את הדרך הארוכה לבני ברק, ביום שבו היו חסימות כבישים בכל הארץ, מאחר וצדק הוא נר לרגלי”.

גיא ארביב מותח ביקורת על החלטת בית הדין של ההתאחדות: “כסף הוא לא האישיו כאן. אדרבא, כמי שמכיר את המציאות הכלכלית בצפת ובכלל של מועדונים קטנים, אני מצר על הקנס. כן ציפיתי שתהיה אמירה חד משמעית מבית הדין נגד התופעה הזו ותתבצע ענישה בדמות הפסקת פעילות לקבוצה, כדי שבכדורגל הישראלי יבינו שמי שלא מתשלם לפעול בצורה לא ספורטיבית”.

ימצאו דרך ליישר את ההדורים? גיא ארביב וג’קי מלול