כדורסל גברים: גליל מתארחת אצל האלופה, צפת בבית

הפועל גליל עליון יוצאת לחולון, צפת מארחת את חדרה. כתבה לקראת המשחקים, עכשיו באתר

ערב של כדורסל גברים גלילי בפתח בשני מוקדים: צפת וחולון. כמיטב המסורת, אנו כאן עם כתבה לקראת משחקיהן של קבוצות הדגל של הגליל העליון, שיקוו לפתוח את השבוע עם ניצחון.

באולם “הפיס” בצפת תארח בשעה 20:00 מ.ס “דניאל” צפת את מכבי חדרהבמשחק במסגרת המחזור ה-14 של הליגה הארצית. צפת נחלה בשבוע שעבר הפסד ביתי ראשון ומתסכל להפועל מגדל העמק יזרעאל, שמוליכה בצוותא עם הפועל עכו את הטבלה בתום הסיבוב הראשון. השתיים מקדימות את צפת בנקודה אחת. צפת תקווה לשפר הערב עמדות מול מכבי חדרה, שמקדימה בנקודה אחת את הקו האדום. חדרה על תקן קבוצת טיפוח צעירים כישרוניים בשיתוף פרויקט “שחקן אמיתי”. צפת נחשבת לקבוצה איכותית יותר בכל פרמטר ואם לא תגיע שאננה, אין סיבה שלא תנצח במשחק.

צריכים את התמיכה שלכם ביציע. שחקני צפת



בהיכל טוטו בחולון תארח בשעה 21:00 אלופת המדינה, הפועל חולון, שמדורגת במקום השלישי בטבלת ליגת העל, את הפועל גליל עליון – שמדורגת במקום החמישי בטבלה ומגיעה למשחק אחרי 5 ניצחונות רצופים. בסיבוב הראשון גליל הביסה את חולון, שראשה היה במשחק במסגרת חוץ מול אוסטנד הבלגים במסגרת הצ’מפיונס ליג. הפעם חולון מגיעה אחרי הפסד כואב בצרפת, כשלפניה פגרה ארוכה ממשחקים באירופה, כך שהיא ממוקדת מטרה ועם רצון עז להתפוצץ. גליל מגיעה למשחק בפורמה מצוינת, אחרי שניצחה ב-7 מ-8 המשחקים האחרונים והיא פוגשת קבוצה שבשבוע שעבר זכתה בניצחון חוץ מרשים על הפועל ת”א.

פוגש את ה”אקסית” רועי הובר במשחק גביע הווינר מול חולון (צילום: גיל נוימן)



הפועל חולון משתמשת ברוטציה קצרה והיא מגיעה למשחק עם סגל ישראלי קצר, בשל חסרונו של הקלע פרדי בורדיון הפצוע. שני שחקניה הישראלים הדומיננטיים הם הפורוורד שון דוסון והרכז ניב משגב – שצפוי למאצ’ אפ מרתק מול הרכזים הישראלים הלוהטים של הגליל, רועי הובר ואיתי מושקוביץ – שנבחרו באחרונה לשחקני החודש הישראלים מטעם מנהלת ליגת העל. עוד מאצ’ אפ מעניין שצפוי והוא מתוצרת חוץ הם בין גארדים שהם מלכי הסלים של הקבוצות: דיישון בוקר מהגליל וג’ו רגלנד מחולון. באזור הצבע לא יהיה משעמם לנמרוד לוי, ווין לנגסטון וברייס וושינגטון מול מרווין ג’ונס והיידן דלטון – שחקני הפנים של חולון. כמובן שחשוב לקחת בחשבון גם את הסמול פורוורד החולוני כריס ג’ונס, שהחל עונה שלישית בקבוצה.

הפועל חולון נחשבת לקבוצה מצוינת בהרבה פרמטרים. לא מומלץ לשלוח אותה לקו העונשין, שכן היא עומדת על ממוצע מרשים הנושק ל-80 אחוזים. מחוץ לקשת חולון גם עם אחוזים טובים, הנושקים ל-38 אחוזי הצלחה. על הנייר לגליל יתרון בריבאונד, שכן גליל עומדת על ממוצע של 37.4 כדורים חוזרים למשחק וחולון על ממוצע של 34.5.

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט. כרטיסים ברכישה אינטרנטית באתר “לאן” (אוהדי הגליל ביציע D)

כך זה היה בפעם הקודמת. תקציר המשחק בין הפועל גליל עליון להפועל חולון (הסרטון הופק בשיתוף מדיה מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט)