שמעון סויסה: הרעידה הלילה היא קריאת השכמה למדינה

ראש מועצת חצור קורא לממשלה להשקיע משאבים בחיזוק מבנים, נוכח פוטנציאל הרגישות של הגליל העליון מרעידות אדמה

רעידות האדמה שהתרחשו הלילה באזור כולו גרמו לאסונות גדולים בטורקיה וסוריה הורגשו גם בגליל. מעבר לתחושה הפיזית של האדמה הזזה,  הן גרמו גם ללא מעט דאגה בקרב ראשי הרשויות בצפון הארץ, שם הורגשו הרעידות באופן משמעותי ולאורך ההיסטוריה חוו רעידות אדמה שגבו חיי אדם והובילו לחורבן נרחב. האירועים לאורך ההיסטוריה, הנוכחות על השבר הסורי אפריקאי ואופי הבנייה באזור- בניינים וותיקים יוצרים חשש גדול מאסון העתיד להתרחש כשתגיע רעידת אדמה משמעותית.

“רעידות האדמה מהוות תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו, רעידת אדמה משמעותית עלולה להותיר הרס וחורבן משמעותיים.  לצערי, פרויקטים של חיזוק מבנים התמקדו עד כה באזורים המרוחקים מהשבר הסורי אפריקני, לאיש אין ספק- רעידת אדמה זו לא שאלה של אם, זו שאלה של מתי” הבהיר ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה.

לדבריו של סויסה: “אני לא מתבייש לומר- רעידות האדמה מדירות שינה מעיניי. נכון, חיזקנו לאחרונה 11  בניינים בישוב אך חצור הגלילית ושכנותיה נמצאות על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות. יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, יש לנו בחצור הגלילית בניינים שנבנו בשנות ה 50 ונמצאים בסכנה. אני קורא למדינת ישראל להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים, לקדם ולתמרץ התחדשות עירונית ולהבין שהאתגר הגדול נמצא במישור הזה- היערכות לאירוע חירום מסוג זה. המדינה חייבת להכניס את היד לכיס ולממן את זה.  אנחנו מתריעים בשער בכל פעם מחדש ומדליקים פרוז’קטורים בוהקים לכל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפכח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי”

מתריע כבר תקופה ארוכה. שמעון סויסה