כדורסל גברים: מסיני באהבה

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא סיני משה רובינשטיין – שעושה 3 תפקידים בקבוצת הכדורסל של דפנה, שניצחה לראשונה העונה. מלבד זאת, עושה חיל בגולן – שם הוא משלב חינוך גופני, ריכוז חוגים ואפילו משדר ברדיו.

במוצאי השבת האחרונה נערך מחזור רבע גמר הגביע בליגת “ארץ הצפון” – ליגת היישובים של הגליל העליון. גולת הכותרת של המחזור – ניצחונה של דפנה 53:72 על יסוד המעלה/חולתה. דפנה התייצבה למחזור המשחקים כקבוצה היחידה, שטרם טעמה טעמו של ניצחון בתום ארבעה מחזורי ליגה. בשבת האחרונה “התפוצצה” הקבוצה וזכתה בכרטיס לחצי הגמר.

הגיע הזמן לנצח. קבוצת הכדורסל של דפנה

אחד מהגורמים המרכזיים לניצחונה של הקבוצה הוא סיני משה רובינשטיין – שמשמש כמאמן, כמנהל וכשחקן בקבוצה. סיני משה רובינשטיין, בן 35, נשוי לענבר ולהם 3 ילדים,  בעל רזומה של 16 שנות אימון במחלקות נוער, רואה שליחות גדולה בפעילות הכדורסל בקיבוץ דפנה. מלבד זאת, משמש כמורה לחינוך גופני בבית הספר אביטל ומנהל מרכז הספורט באשכול אביטל, שבקיבוץ מרום גולן. אחת לשבוע משדר בימי חמישי, בשעה 19:00, ברדיו “ארץ הגולן” את תוכנית הספורט “הכדור הצפוני” בצוותא עם עדי גור ובנוסף, מעלה תכנים חשובים לעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט של המועצה האזורית גולן. לנו יש את כל הסיבות להעניק לסיני משה רובינשטיין את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לריאיון. 

גם איש משפחה למופת. סיני משה רובינשטיין יחד עם רעייתו ענבר וילדיהם

סיני, אחרי ארבעה הפסדים, סוף סוף ניצחתם. מה הגורמים לניצחון?

“מבלי שזה יישמע תירוץ, במשחקים הקודמים התייצבנו עם סגלים קצרים, בגלל חיסורים שנבעו מפציעות, הרחקות וסיבות אישיות. למשחק הזה הגענו עם סגל מלא, השחקנים היו הרבה יותר מחויבים. הבנו את החשיבות של משחק גביע, התגייסנו למשימה, בזכות מאמץ קבוצתי השגנו את הניצחון המיוחל.  שמנו דגש על משחק ההגנה – מה שפחות היה במשחקים קודמים,  היינו הרבה יותר קבוצתיים ופחות סוליסטים בהתקפה – בהשוואה למשחקים אחרים שלנו. כל אלה הביאות את הניצחון”.

מה דורשים ממך כל התפקידים בקבוצה?

“זה דורש זמן לארגון וחיבור בין אנשים דרך טלפונים והודעות. במשחקי הבית זה דורש ממני לדאוג למזכירות, לכיבוד ולניקיון האולם, אבל כשעושים דבים מאהבה, אז מוצאים את האנרגיות. יכול להיות שלאשתי זה פחות כיף, שאני נעדר מהבית במשחקי החוץ, אבל ייאמר לזכותה ולזכות ילדיי, שהם מגיעים למשחקי הבית ותומכים ומפרגנים לי תמיד”.

אוהבים כדורסל. הדפנאים שבחבורה לצידו של מאמן השחייה האגדי, אבישי פלג



מה מייחד את הקבוצה שלכם?

“יש לנו גרעין של שחקני בית משחק יחד הרבה שנים, לפחות פעם-פעמיים בשבוע. כולם מכירים טוב מחיי הקהילה בדפנה. יש לנו גם שחקני חיזוק, שהשתלבו בצורה מצוינת במרקם של הקבוצה”.

איך החיים בצפון?

“אני במקור מכרכור. כבר חמש שנים אני כאן, אבל מרגיש בן בית וכזה שנולד כאן. הקרדיט כולו לאשתי ענבר, בת קיבוץ דפנה, ולשדכן – עמית שירן, בן קיבוץ שפיים, שלמד איתי חינוך גופני בוינגייט והכיר את ענבר, בזמן שהיא עשתה עבודה מועדפת בשפיים. אני מרגיש בר מזל לחיות באזור עם קצב חיים כזה, חיים עם פרופורציות, אין מרוץ אחרי הכלום, הטבע מרגיע את האנשים. אני רואה את עצמי תושב קבע כאן”.

כיף לו בצפון. סיני משה רובינשטיין וחניכים צעירים


בשלוש השנים האחרונות אתה כבר לא מאמן במחלקות הנוער. חסר לך אימון?

“אני מאוד אוהב אימון ומחובר למחלקת הנוער של הגולן ומפרגן לעושים במלאכה. 16 שנים אימנתי בכמה מחלקות נוער – בחמש מהן בגולן. משבר הקורונה גרם לי לחשב מסלול מחדש והבנתי שהכי נכון עבורי בעת הזו, להתמקד בחינוך גופני בבית הספר אביטל ולשלב עבודה במרכז הספורט במרום גולן. אני אוהב את העבודה שלי, את האנשים ואת התלמידים. אולי בעתיד אמצא את עצמי שוב בתחום האימון”.

כבר למעלה משנתיים, שאתה שחקן מרכזי בתוכנית הרדיו “הכדור הצפוני”. מה מביא אותך לרדיו?

“אני מאוד אוהב רדיו וספורט, ביחד ולחוד, ככה שעבורי זה חיבור מתבקש וטבעי. אני נהנה מהבמה שניתנת לי להביע את דעתי. בתוכנית אנחנו נותנים במה לספורט מהגליל והגולן וגם לספורט מהארץ והעולם, נהנה מאוד לשתף פעולה עם עדי גור ועם אסי ויצמן – האיש הטכני שלנו. אנחנו באים מאהבה לספורט”.

נסיים בכדורסל. לאן פניה של דפנה בהמשך העונה?

“אני מאמין שהניצחון בשבת יוציא אותנו לדרך חדשה. עם סגל גדול ועם אנרגיות טובות, יהיה לנו מה להציע בהמשך. הליגה מאוד שקולה ברמתה, ביום נתון כל קבוצה יכולה לנצח את יריבתה. אני מקווה שסיימנו את מכסת ההפסדים שלנו ומכאן נמשיך על מסלול הניצחונות”. 

אל תחמיצו אותם. החבר’ה הטובים של “הכדור הצפוני”