כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל על ירושלים

עם 3 ישראלים הצליחה הפועל גליל עליון לנצח את הפועל ירושלים עמוסת הזרים והעומק

ערב מהאגדות באולם “הפיס” בכפר בלום. ניצחון ליגה שלישי בארבעת המשחקים האחרונים להפועל גליל עליון – והפעם ניצחון ביתי 83:89 על הפועל ירושלים. כמו במשחק מול נס ציונה, גם הפעם גליל עליון מצאה את עצמה מתייצבת למשחק עם 3 זרים מול יריבה עם 5 זרים. אם כי, מספר שעות לפני המשחק הודיעה הפועל גליל עליון על צירופו של הפורוורד דווין מרבל. קליפ ביצועים של השחקן ניתן לראות בכתבה על החתמתו כאן באתר.

ברוך הבא לגליל. דווין מרבל (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)



לפני המשחק נערכו שורה של טקסים מרגשים: טקס זיכרון והוקרה למעסה הקבוצה המסור מזה שנים רבות, מישל מויאל ז”ל – שהלך לעולמו לפני כחודש וחצי. בנו, חתן בנותיו, וכמה מנכדיו כיבדו בנוחכותם את הטקס. הקהל מחא כפיים משך דקה רצופה.

נזכור אותו לעד. בני ובנות משפחתו של מישל מויאל ז”ל לצד אבישי גורדון וצפריר פרפרי (צילום: גיל נוימן)



טקס מרגש נוסף, בנסיבות שמחות, נערך לפני המשחק, לרגל בחירתו של הרכז איתי מושקוביץ ל”שחקן החודש” של מנהלת ליגת העל. מושקוביץ זכה לתשורה מיו”ר הקבוצה, טמיר אברהמס. יונתן אלון – המנהל המקצועי של הפועל ירושלים, ששימש כמנהלה המקצועי של הפועל גליל עליון עד לפני חודשיים, זכה לפרחים מנהלת הקבוצה.

לא נתן לתואר לפגוע לו בפוקוס למשחק. איתי מושקוביץ לצידו של טמיר אברהמס (צילום: גיל נוימן)



נעבור למנה העיקרית – המשחק. הפועל גליל עליון, שחסרה את הפורוורד לוטן אמסלם, שנעדר בגין פציעה, עלתה למשחק עם חמישייה שכללה את איתי מושקוביץ, דיישון בוקר, יהל מלמד, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. למרות שהקבוצה מהבירה עלתה ליתרון 0:4 מהיר, מופע שלשות של איתי מושקוביץ, שהיווה פרומו למופע שלשות גלילי לאורך המחצית הראשונה, בנוסף למשחק הגנה יעיל, סחפו את גליל ליתרון 13:25 בתום הרבע הראשון וליתרון 36:49 בתום המחצית הראשונה, אליה ירדה גליל עם אחוזי קליעה מרשימים מחוץ לקשת – 8/19. איתי מושקוביץ היה האיש החם של הגליל עם 18 נקודות, אך נציין גם שלשה מרגשת של רון כהן המקומי עם פתיחת הרבע השני ומשחק מצוין של ברייס וושינגטון ונמרוד לוי.

ברבע השלישי המשיכה גליל את התנופה ואף כבר הייתה קרובה מאוד ליתרון של 20 נקודות. קליעות מוצלחות מחוץ לקשת בשילוב הגנה חזקה הובילו את גליל ליתרון 56:69 בתום הרבע השלישי. ברבע האחרון של המשחק התעוררות ירושלמית ובמיוחד של עוז בלייזר וירידה בקצב הגלילי הביא לכרסום הדרגתי ביתרון הגלילי – מה שיצר אקורד סיום מותח ודרמטי של משחק צמוד. כדקהו-45 שניות לסיום שלשה של עוז בלייזר קבעה שוויון 80:80, אך כשנדמה היה שהמשחק בורח לגליל מהידיים דיישון בוקר קלע שתי נקודות חשובות, לאחר מכן שלשה מצוינת של איתי מושקוביץ, נקודה של הובר מהקו, ריבאונד חשוב של וושינגטון אחרי החטאה מקו העונשין מצידה של ירושלים וסל נוסף של מושקוביץ סללו את הדרך לניצחון 83:89.

ערב שכולו גאווה לאוהדים (צילום: גיל נוימן)



איתי מושקוביץ הוא ללא ספק מצטיין המשחק עם 25 נקודות – מאה אחוזים מקו העונשין (11/11), ברייס וושינגטון היה האיש החם של הגליל מתחת לסלים עם 18 נקודות, 9 ריבאונדים ו-3 חטיפות. דיישון בוקר – שלא להט מחוץ לקשת, להט מהבקבוק ומקו העונשין וסיים את המשחק עם 16 נקודות, נמרוד לוי שלא זרח מחוץ לקשת, שאב 10 ריבאונדים וקלע 11 נקודות. רועי הובר סיפק 9 נקודות -5 אסיסטים. רון כהן סיים את המשחק עם 3 נקודות, ווין לנגסטון ויהל מלמד עם 2 נקודות כ”א.

למרות שהפועל ירושלים קלעה באחוזים טובים יותר מחוץ לקשת – 41 אחוזים, לעומת 35, למרות שכ”א מהקבוצה איבדה 10 נקודות, למרות שכ”א מהקבוצות החטיאה 5 קליעות עונשין, למרות שירושלים קלעה 21 נקודות מאיבודים – לעומת 15 שקלעה גליל ולמרות שהפועל ירושלים קלעה 26 נקודות בצבע, לעומת 22 שקלע גליל – הפועל גליל עליון מוצאת את עצמה בצד המנצח. גליל שלטה בריבאונד וקטפה 38 כדורים חוזרים, לעומת 26 שקטפה הפועל ירושלים.  זה הנתון החזק של הערב הזה.

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט