גילתה את נפלאות הטניס בקרית שמונה

“ספורטאית החודש” שלנו היא רות כהן-חייט, שבעקבות ילדיה מוצאת את עצמה שואבת הנאה גדולה מטניס במרכז שבקרית שמונה

מרכז הטניס בקרית שמונה קיים עשרות שנים וידוע ככזה, שמהווה מוקד משיכה לשוחרי הטניס. עוד דבר שגילינו ממש לאחרונה, שהמרכז שבניהולם של המנהל טל אמסלם וסגנו ליאור שפירא מוצא את עצמו ככזה שקולט עליה. משפחת כהן-חייט עברה בקיץ האחרון להתגורר בכפר גלעדי, המקום הראשון שקלט את הילדים את נויה בת ה-8.5 ומתן בן ה-6.5 הוא מרכז הטניס בקרית שמונה. יום אחד אחרי “הנחיתה” בצפון הם הגיעו לשם עם אמם, רות, שגילתה בגיל 38 על כוחה של “אהבה ממבט ראשון”. בעקבות הילדים, רות מצאה את עצמה נכנסת לעניינים, נרשמה לחוג למתחילים וכעבור מספר חודשים היא אפילו יכולה לספר חוויות מתחרות פנימיות ומאפילו מהגליליאדה. במרכז הטניס בקרית שמונה שמחים מאוד מההשתלבות של רות וילדיה במרכז ואנו בהחלט מסכימים עם ההמלצה להעניק לרות כהן-חייט את תואר “ספורטאית החודש”.

הטניס חיבר אותם להוויה הגלילית. רות כהן-חייט וילדיה, נויה ומתן


אז איך הכל התחיל והתפתח? הנה לכם ההסבר המפורט יותר מרות כהן-חייט: “הגענו צפונה מרחובות, אחרי שגם התגוררנו קודם לכן באנגליה. אני התקבלתי לעבודה כחוקרת במכון מיג”ל ובעלי התקבל לעבודה במתחם הפודטק בקרית שמונה, מהסיבה הזו הגענו צפונה. הגענו בחודש יולי ולא היו פעילויות זמינות לילדיי, שהתנסו בטניס כשגרנו ברחובות. יום למחרת הגענו למרכז הטניס בקרית שמונה, התקבלנו בצורה חמימה  הן ע”י הצוות הניהולי, הן ע”י צוות המדריכים והן ע”י הילדים. מהרגע הראשון ניתן היה להבחין בגישה המקצועית והאוהבת של המדריכים, עמית קקון – שעובד עם הקבוצה של בתי, ואלעד שטיין – שעובד עם הקבוצה של בני. חיפשתי באותה תקופה מסגרת, שתעזור לי לחזור לכושר ומצאתי את עצמי מתחברת לטניס, למרות שלא היה לי רקע קודם ואני מאוד שמחה על ההשתלבות של ילדיי ושלי במרכז הטניס בקרית שמונה”.  ליאור שפירא, סגן מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה מגיב לדברים: “אנחנו שמחים מאוד על בואם של אנשים איכותיים בדמותם צפונה ועוד יותר שמחים, שהם חלק מהמרכז שלנו. רות וילדיה מדהימים, מהר מאוד נקלטו במשפחה החמה שלנו וכיף לנו מאוד לראות אותם בפעילויות שלנו”.

גילתה את הטניס כאן בצפון. רות כהן-חייט

אז מדוע רות כהן-חייט בחרת בטניס ולא בענף אחר? הנה לכם ההסבר המנומק: “ספורט היה חלק מחיי הרבה שנים. כילדה הייתי שחיינית, בתור סטודנטית עסקתי בסיף ועשיתי המון פעילויות הקשורות בעבודת רגליים. עד ההריון הראשון התאמנתי 4 פעמים בשבוע. השינוים באורח החיים הביאו לכך, שבמשך תשע שנים לא עסקתי בספורט באופן מסודר. הגישה והיחס במרכז הטניס בקרית שמונה נתנו לי את הפוש להתחבר לטניס. אני מגיעה בשני וחמישי לאימונים בקבוצת המתחילים, שחברים בה בעיקר גברים. עמית קקון מעביר את האימונים בסבלנות ובמקצועיות. השתתפתי בגליליאדה האחרונה, שיחקתי כבר בשני טורנירים פנימיים. כיף גדול. השייכות למסגרת ספורטיבית יש בה רק יתרונות: גם מבחינה חברתית, גם מבחינת מודעות ומחויבות להרגלי תזונה ושינה”.

לדבריה של רות כהן-חייט, המשפחה שמחה על המעבר צפונה: “הגענו מאורח חיים שונה והסתגלנו לחיים כאן. יש פה מרחב לאנשים, המון פעילויות, אווירה טובה למשפחות. חיי חברה טובים. כיף לנו בצפון”.

בנוגע לעתיד הספורטיבי לרות כהן-חייט יש תוכניות: “נרשמתי לטורניר זוגות, שיהיה בקרוב. אני אשחק בטורניר המשפחות לצד ילדיי. זו תהיה חוויה מדהימה, אין לי ספק. אני שואפת להמשיך להתקדם ולהשתפר, כדי להציג יכולת טובה יותר במשחקים. כמובן שלהמשיך וליהנות זה הכי חשוב”.

גם בחורף אפשר ליהנות מטניס. המגרשים המקורים במרכז הטניס בקרית שמונה (צילום: אבנר לוטן)