כדורסל – ליגת ארץ הצפון: ראש פינה בפסגה

ניצלה את השבת החופשית של תל חי, כדי לטפס לפסגה. סיכום המחזור הרביעי בכתבה זו

במוצאי השבת האחרונה נערך המחזור הרביעי בליגת “ארץ הצפון” – ליגת היישובים של הגליל העליון. הקבוצה היחידה שנהנתה ממאזן מושלם בתום שלושת המחזורים הראשונים, תל חי, הייתה חופשית מפעילות והייתה מי שניצלה את זה – ראש פינה, שניצחה בביתה את גדות השכנה – מה שמעניק לה מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד, לעומת מאזן של שני הפסדים וניצחון אחד לגדות. תגידו מזל טוב ליסוד המעלה/חולתה, שבמשחק עם סקור נמוך במיוחד ניצחה 33:37 את ברעם – מה שמציב את המנצחת עם מאזן של ניצחון אחד ושני הפסדים ואת המפסידה עם מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים. שדה אליעזר עלתה למאזן של 1-2 בזכות ניצחון על דפנה, שסופרת כבר ארבעה הפסדים. נמשיך לסיקורים בהרחבה משניים מהמשחקים.

מחכה לניצחון בכורה. דפנה

דפנה לא שמרה על הבית – סיני משה רובינשטיין

שדה אליעזר חתומה על ניצחון 46:54 במשחק החוץ מול דפנה. את הרבע הראשון פתחה דפנה עם יתרון קל בזכות אופיר טולדו ולירן לנגליב , ברבע השני שמרה דפנה על היתרון בזכות דקות טובות מהספסל של רענן מוסקובי’ץ ואיתמר מור – יוסף עם גל הלנר . ברבע השלישי עדיין הצליחה להחזיק דפנה ביתרון בזכות דקות טובות של האחים מוטי ואושרי זריהן אך לצערה ברבע הרביעי שדה – אליעזר השתלטה על המשחק בזכות דקות טובות של עומר אלטיד עם רועי מוצפי וגלי דויטשר בשורות האורחת , סונגו ושון סגרו עניין אצל שדה אליעזר ובסיומה של ההתמודדות דפנה מפסידה שוב פעם !

בדפנה יכולים להתנחם בהבטחת ההישארות בליגה בצירוף ההעפלה לפלייאוף והבטחת מקומה בגביע – הליגה ומה שבא ללמדכם כותב שורות אלו שהכול בחיים זה עניין של מיתוג . סיני משה רובינשטיין, מאמן דפנה: “אנחנו עם הפנים קדימה כבר למשחק הבא שבדרך”. 

חזרו לנצח. שחקני שדה אליעזר

נס הקרש של חנוכה – גל קאלו

שבוע עבר מאז משחק ההשלמה בו ניצחה נגריית המושבה ראש פינה את קיבוץ דפנה ועלתה ליתרון שני ניצחונות מול הפסד בודד. גדות שהגיעה למפגש בשבת עם מאזן של ניצחון אחד והפסד אחד, אירחה את ראש פינה ביסוד המעלה ב-16:30 לחגיגת חנוכה וכדורסל משובח בהיכל מנורה הגלילי.

קודם לכן במהלך השבוע התקיים אימון בראש פינה, אליו התגנב שחר נחמיאס, כוכבה הוותיק של גדות, כדי לשפר את כושרו וכמובן לרגל על הקבוצה הראש פינאית. לאחר שאסף מספיק אינפורמציה והתעייף מהמאמץ האדיר, התקפל הקפטן מגדות חזרה לביתו כדי לנוח ולעדכן את קבוצתו בפרטים החשובים. לאימון המסכם בגדות שחר לא הגיע ובקבוצתו ניסו להבין מה עוללו לו בראש פינה. מחקירה ראשונית התברר שהוא נדבק מנגיף סיני ועליו להישאר בבידוד. מחלקת ההדבקה של הנגרייה בהחלט עשתה את המוטל עליה והצליחה להדביק לנחמיאס את הווירוס המושמץ. ובכל זאת נאחל לו ולכל מי שנדבק בתהליך החלמה מהירה ובריאות.

במהלך הימים האחרונים התקיים מו”מ קדחתני על שעת ומועד המשחק. מצד אחד הראש פינאים לא מרוצים מהעובדה שהשנ”צ מתקצר בשבת ושחקניה שומרי המסורת לא יוכלו להשתתף בעקבות השעה המוקדמת. מן העבר השני גדות נאלצו לארח מוקדם בגלל חוסר זמינות של האולם “הביתי” שלהם ביסוד. בראש פינה הציעו למארחת לארח בראש פינה בשעה יותר סבירה, אך בגדות לא רצו להעניק את יתרון הביתיות והקרש לראש פינאים והעדיפו לשחק בשעה שניתנה להם ביסוד.

לאחר שהמו”מ התפוצץ והצוותים לא השיגו פשרה, הגיעו הקבוצות והקהל הרב להיכל מנורה החדש ביסוד המעלה, כדי ליהנות מערב (אחר הצהריים) של כדורסל איכותי ומהנה.

פתיחה צמודה למשחק – שלשה של דולב פלג מעלה את גדות ליתרון ראשון. בצד השני שלשות של זלינגר וקאלו מעלות את ראש פינה ליתרון 5. קליעות עונשין וסל מחדירה של אדלר מקפיצות את ההפרש, אך דיאמנט ופלג מגדות מורידים את קבוצתם בפיגור נקודה בלבד 17:16 בסיום הרבע הראשון.

רבע שני מצוין של ראש פינה נפתח בסערה עם סלים של זלינגר מחצי מרחק וסלים במתפרצת של אדלר ורובין הגדילו את היתרון לדו ספרתי. רבע הגנתי מרשים של האורחת שמרה את המארחת מגדות על 7 נק’ בלבד. בסיום המחצית 23:33 לנגרים מראש פינה.

את המחצית השנייה פתחו הקבוצות בחוסר דיוק. גדות חודרת לסל וסוחטת עבירות, אך גם מאבדת הרבה כדורים ומחטיאה זריקות פנויות מבחוץ. ראש פינה מפציצה מחוץ לקשת ללא הצלחה יתרה, עד לשלשה שנכנסת סוף סוף לזלינגר שמעלה את היתרון לאזור מסוכן מבחינתה של גדות. סלים של איתן שי בצבע מקזזים חזרה את היתרון לכיוון החד ספרתי. סלים של רובין וחטיפה וסל של ברגר שומרים את ראש פינה ביתרון נוח בסיום הרבע השלישי 33:45 למומחים בעץ.

בראש פינה רצו להגדיל את היתרון ולסגור את הסיפור, אך גדות העקשנית לא הייתה מוכנה לוותר. שלשה נוספת של זלינגר מקפיצה את היתרון, אך בצד השני איתן שי הגדול המשיך לשלוט בצבע ובריבאונד ולשמור את המשחק בחיים. שלשה של תמיר זאבי מחייה את המשחק והקהל הביתי הרגיש שהכל אפשרי. אותו קהל נאלץ ליהנות גם מאסיסט של קאלו שהשחיל את הכדור בין הרגליים של שחקן גדות בדרך לעמית אדלר שמסיים בליי-אפ. הסל של אדלר וחדירה מוצלחת של עודד רז התקפה לאחר מכן היו אמורים לתת לקבוצתם פער מספק לקראת סגירת הסיפור, אך התעוררות מאוחרת ויעילה של גדות מובילה לקיזוז ההפרש למרחק שנס חנוכה בהחלט יכול להתקיים. לצערם של אנשי הקיבוץ, הניסים דווקא קרו בצד השני של המגרש עם סלי 3 של הנגרים עודד רז ורון בן חיים בעזרת הקרש שספג את הכדורים שהופצצו עליו. סלים אלה התבררו כנס חנוכה – “נס הקרש”. בסיום משחק טוב ושיפוט מעולה, נגריית המושבה מצליחה לצאת עם ניצחון נאה וחשוב 52:60 על גדות.

קלעו לראש פינה מורן זלינגר ועמית אדלר 17 כ”א, אורן רובין 13, עודד רז 5, גל קאלו ורון בן חיים 3 כ”א, נמרוד ברגר 2. נדב בר שמואל השתתף.

קלעו לגדות: איתן שי 20, דולב פלג 15, תמיר זאבי 7, רועי דיאמנט 4, שי מישל ועמית טלסמית 2 כ”א, ארז ליבנה וטים סאט 1 כ”א. אלון ארזי, סער זאבי ופסח ברעם שותפו.

הניצחון מעלה כעת את ראש פינה לפסגת הליגה עם 3 ניצחונות והפסד אחד, לפחות עד שתל חי תשלים את המשחק החסר שלה. גדות יורדת למאזן שלילי עם שני הפסדים וניצחון בודד.

בעוד שבועיים יתקיים הסיבוב הראשון של גביע הליגה, והנגרים יפגשו את תל חי בניסיון לנצח ולנקום על ההפסד שספגו מהם.

המוליכה החדשה. שחקני ראש פינה