כדורגל: מהבירה תצא הבשורה?

עירוני קרית שמונה תתארח אצל הפועל ירושלים עם תקוות לפתיחה ברגל ימין של עידן ניר ברקוביץ’

אחרי שבוע בלי רגע דל, שהחל עם מהפך שלא הספיק לניצחון על סקציה נס ציונה, התפטרות המאמן מנחם קורצקי ומינוי מפתיע ותמוה של המאמן ניר ברקוביץ’, עירוני קרית שמונה תתייצב אחה”צ, בשעה 17:30, למשחק חוץ מול הפועל ירושלים, כשהיא שואפת לשחזר את מה שקרה לפני קצת יותר משנה, כשיצאה לדרך חדשה ומוצלחת עם ניצחון 0:1 במשחק החוץ בבירה, שהיה משחקו השני של המאמן סלובדאן דראפיץ. אותו ניצחון העלה את קרית שמונה מעל הקו האדום וסלל לה לדרך להמשך הרבה יותר טוב של העונה. האם גם ניר ברקוביץ’ יתחיל עידן בקרית שמונה עם ניצחון על הפועל ירושלים, שיהיה בבחינת הסנונית שתבשר על בוא האביב? תשובות נדע בסביבות השעה 19:30.

בכורה על הקווים. ניר ברקוביץ’ (צילום: שלומי גבאי)



עירוני קרית שמונה, נועלת הטבלה, תתייצב למשחק מול הרביעית בטבלה, כשהיא מדורגת במקום האחרון בטבלה ומסגלה ייעדר הקשר רועי קהת, שסובל מפציעה. הפועל ירושלים, לה אחד מהתקציבים הנמוכים ביותר בליגה, עושה עונה מרשימה והיא רוצה בתום הסיבוב למצוא את עצמה בפלייאוף העליון. הפועל ירושלים זכתה רק ב-7 נקודות בשישה משחקי בית, בעוד שבמשחקי החוץ היא עומדת על המאזן השני בטיבו בליגה – 16 נקודות ב-7 משחקים. מאזנה של קרית שמונה אינו מזהיר, לא במשחקי הבית ולא במשחקי החוץ, אך אין ספק שזהו נתון מעודד. קרית שמונה ניצחה לאחרונה את בית”ר ירושלים במשחק גביע הטוטו באצטדיון טדי, והיא תקווה שגם הפעם רגלה תהיה על העליונה.

יש מקום לשיפור. עאיד חבשי (צילום: שלומי גבאי)



לא ברור באיזה הרכב יחליט ניר ברקוביץ’ לפתוח, אבל דבר אחד מאוד ברור: ההגנה של קרית שמונה מוכרחה להיראות הרבה יותר מאיך שנראתה במרבית שלבי העונה – ובפרט במשחק מול סקציה נס ציונה. להפועל ירושלים אין סקוררים, כך שאין שחקן מסוים שצריך להתמקד בו, אך יש הרבה שחקנים איכותיים בחלק הקדמי שיכולים להתעלות בכל זמן נתון ובהם: הקשרים אופק ביטון וגיא בדש והחלוצים ווילאם טוגי וסדריק דון. בחוליית הקישור האחורי של הפועל ירושלים צפוי לעלות בהרכב נדב נידם – שחקן קרית שמונה בעונה שעברה.

בהיעדר חוליית קישור עם שחקנים יצירתיים, קרית שמונה מוכרחה ביכולת גבוהה את שחקני ההתקפה שלה, בראשותם של איתמר שבירו – מלך השערים ומוחמד שאקר – שלהט מול נס ציונה. להפועל ירושלים הגנה טובה במונחים של הליגה, אם כי השוער ראיין אדליי ידוע כשוער שאמנם מגלה שיפור גדול העונה, אך כזה שנוטה לטעויות ובמיוחד בכדורי הגובה – דבר שקרית שמונה תצטרך לקחת בחשבון ולנצל לתועלתה.

אין ברירה, אלא להמשיך לכבוש. איתמר שבירו (צילום: ההתאחדות לכדורגל)