כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל על האלופה

ללא מלך הסלים שלה הפועל גליל עליון הביסה את הפועל חולון, אלופת המדינה

כמה מפחי נפש ספגה הפועל גליל עליון העונה במשחקים, בהם שתי תבוסות קשות במשחקים מול שתי קבוצות המיועדות להיאבק על האליפות, הפועל ת”א והפועל ירושלים, אך הערב הפועל גליל עליון לא רק שיצרה רצף ניצחונות – היא אפילו הביסה את אלופת המדינה הפועל חולון בתוצאה 66:86 במשחק ביתי שבו חסרה את הרכז הפצוע רועי הובר, הסנטר מאליק אבו – שככל הנראה לא ימשיך בקבוצה ואת מלך הסלים שלה, ג’יילן הדסון, שביקש לצאת לארה”ב לשהות ליד אמו החולה, אך לא מן הנמנע שאת העונה הזו ימשיך בקבוצה אחרת.

היה שמח ביציע החדש ובאולם בכלל



כך או כך, בגליל ניצלו את העובדה שהראש של חולון במשחק הצ’מפיונס ליג מול אוסטנד באמצע השבוע וגם את חסרונו של שון דאוסון, שלפני המשחק אינו חש בטוב, וגם כמובן את תמיכת הקהל ואת תוספת הכח של מאות אוהדים שחנכו את היציע התחתון המחודש מול היציע המרכזי, לאזור זה גם עברו ספסלי הקבוצות, כדי לזכות בניצחון גדול ומשכנע.

ערב גדול של הישראלים. איתי מושקוביץ בפעולה (צילום: גיל נוימן)


אחרי שלושה רבעים די צמודים ושקולים ברמתם, שבהם שחקני הגליל צעדו ביתרון 10:15 בתום הרבע הראשון, שחקני חולון צעדו ביתרון 29:34 בתום המחצית הראשונה, שחקני הגליל צעדו ביתרון 55:61 בתום הרבע השלישי, הגיע לו רבע אחרון שבו ההגנה הגלילית הקשיחה עמדות בצורה מרשימה ומצד שני משחק ההתקפה היה זורם וקולח, הרבה בזכות מופע קליעות אדיר של דיישון בוקר ואיתי מושוקוביץ, עד להשגת ניצחון 66:88.

אז מה עשה את ההבדלים הגדולים במשחק? משחק אדיר של גליל מחוץ לקשת עם 15/36 – לעומת 6/29 מהצד האורח, 45 כדורים חוזרים – לעומת 31 מהצד האורח.

הופעת בכורה מחודשת באולם “הפיס” בכפר בלום. ווין לנגסטון (צילום: גיל נוימן)



הסיפור הגדול של המשחק היום – התרומה של הישראלים. לא פחות מ-46 נקודות קלעו השחקנים הישראלים של הקבוצה, כמעט פי 4 מסך הנקודות שקלעו הישראלים של חולון. הרכז איתי מושקוביץ שוב הרשים בביצועיו והפעם עם 18 נקודות, הגארד-פורוורד לוטן אמסלם עם שיא קריירה שעומד על 13 נקודות, הקפטן נמרוד לוי עם 10 נקודות והראל רינסקי עם 7 נקודות. הרכז מתוצרת בית, רון כהן, שיחק 11 דקות ותרם את חלקו גם ללא קליעות. רועי קוז’יקרו, שחקן בית נוסף, זכה לדקת משחק לקראת הסיום.

בגזרת הזרים את רשימת הקלעים הוביל דיישון בוקר עם 22 נקודות (5/9 מחוץ לקשת, 7 ריבאונדים), ברייס וושינגטון במשחק ענק עם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים, ווין לנגסטון סיים את המשחק עם 4 נקודות, 5 עבירות ב-17 דקות משחק.

תקציר המשחק בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל