חצור: נחנך בית רותי

בית לנוער במצוקה נחנך ביישוב ונקרא על שם הפעילה החברתית, רותי פרץ ז”ל.

בטקס מרגש במהלך השבוע האחרון הנציחה מועצת חצור הגלילית את זכרה של רותי פרץ ז”ל, עם הקמת “בית רותי”. בטקס נכחו ראש המועצה, מנהלי המחלקות, עובדי המועצה, תושבים,  בעלה שי ושלושת ילדיה.

פרץ ז”ל, שגדלה בבית משפחת עמר בחצור הגלילית, עבדה שנים רבות במחלקת הרווחה של המועצה והייתה ידועה בעזרתה הגדולה למשפחות נזקקות. לא מעט אנשים ומשפחות שהכירו אותה העניקו לה את הכינוי “האישה שאהבה לעזור לכולם”. היא הלכה לעולמה בנובמבר 2020 אחרי מאבק במחלת הסרטן, בהיותה בת 40 בלבד.

בדומה לפועלה, גם “בית רותי” יעזור, והוא עושה זאת לנוער במצוקה. המדריכים בו מתמקדים בהחזרת בני הנוער למסגרות החינוכיות ובהשתלבותם בחברה, בחיזוק המשפחה והקשר עם הקהילה. המדריכים מסיירים בשכונה, במקומות ההתכנסות (‘על הברזלים’, ב’זולות’) ובתהליך סבלני וארוך, מצליחים לרכז סביבם את בני הנוער המשוטטים, לרכוש את אמונם ולצרף אותם לתוכנית. הצוות משמש מעין “מנטור” של החניכים ונמצא בקשר שוטף עם כל הגורמים המעורבים בחייהם.

מי שהיה שותף לפעילות ההנצחה הינו ממונה הרווחה חבר המועצה יצחק מלכה, שעבד שנים רבות במחיצתה של רותי ז״ל, הכיר אותה מקרוב ואת פועלה ותרומתה למשפחות רווחה בישוב.

ראש המועצה שמעון סויסה אמר בטקס: “קהילת חצור הגלילית זוכרת ומעריכה את פועלה הרב של רותי ז”ל, עם סיפור חייה הייחודי. עבורנו זוהי זכות כבירה להנציח את זכרה בפעילות למען הקהילה בדיוק כפי שעשתה במהלך חייה. ברצוני להודות לחבר המועצה יצחק מלכה שסייע רבות בפעילות זו להנצחתה של רותי”.