המגע שעושה את ההבדל

“ספורטאית השבוע” איילה סוויטלנד, המשלבת בהצלחה בין קרב מגע וקיקבוקסינג לרכיבת סוסים.

לשלב בין שני ענפי ספורט זה אינו דבר של מה בכך, בוודאי שבעידן הזה שבו תרבות הפנאי והאפשרויות האינסופיות בצד הטכנולוגי. אחת שעושה זאת בהצלחה גדולה היא איילה סוויטלנד, בת 13 מרמות נפתלי, תלמידת חטיבת הביניים “עינות הירדן”, שמתמידה בשנים האחרונות ברכיבת סוסים במושב עם המאמנת אופיר ערן, ובשנה האחרונה משתתפת על בסיס שבועי באימונים אישיים בקרב מגע וקיקבוקסינג עם המאמנת מורן קויפמן, המנהלת המקצועית של “האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה. שאחרי ששמענו את חוות דעתם על פועלה של החניכה שלהם, השתכנענו שהיא ראויה לתואר “ספורטאית השבוע” שלנו.

רגע לפני עוד אימון עוצמתי. איילה סוויטלנד


שש שנים חלפו מאז שאיילה סוויטלנד עלתה לישראל עם משפחתה מאנגליה. בתחילה התגוררה המשפחה בקיבוץ מלכיה ובהמשך עברה להתגורר ברמות נפתלי. איילה סוויטלנד מסבירה מה מביא אותה לשלב בין שני ענפי ספורט מעולמות שונים: “החיבור שלי לעולם הרכיבה החל בגיל 5 באנגליה. כשעלינו לארץ, אחד מהדברים הראשונים שעשיתי היה לבדוק היכן אוכל לרכב וכך הגעתי ללימודי רכיבה עם אופיר. אני אוהבת את האתגרים שיש ברכיבה, אוהבת לטפל בסוסים. בשנה האחרונה התחלתי לשלב לימודי קרב מגע וקיקבוקסינג עם מורן קויפמן.  אחי, קונור, היה חניך של מורן משך 5 שנים ושילב בין קיקבוקסינג וקרב מגע. אני הולכת בעקבותיו בעניין הזה. אנחנו נפגשות אחת לשבוע לשעה של אימון אישי, מרגישה שהאימונים עוזרים לי להעלות את הביטחון האישי ומוסיפים עוד אתגר ספורטיבי לחיי. לשמחתי, התברכתי בשתי מאמנות מצוינות, שעזרו לי מאוד להשתלב בהצלחה בשני הענפים ותורמות המון להנאה שלי”.

אהבה רבת שנים. איילה סוויטלנד יחד עם סוס אהוב


מאמנת הרכיבה, אופיר ערן, שמלווה את איילה סוויטלנד מגיל צעיר, לא חסכה בשבחים: “איילה ילדה מקסימה שאני מאוד אוהבת, ילדה חרוצה מאוד, שתמיד רוצה להצליח ולהשתפר, אוהבת תמיד לעזור פה בחווה לתלמידים אחרים. איילה ילדה קשובה מאוד ומאוד כישרונית, שמאוד אוהבת את הסוסים והסוסים מאוד מחוברים אליה. ברגע שאיילה עולה על הסוס רואים שהסוס נרגע באותו הרגע, היא משדרת רוגע לחיות שזה מדהים. נערה מדהימה, שאני שמחה לאמן”.

מורן קויפמן, המנהלת המקצועית של “האקדמיה לקראטה”, שמאמנת את איילה סוויטלנד בקרב מגע, הצטרפה לשבחים: “נערה מקסימה ושובת לב, עובדת בצורה מצוינת ומתקדמת בצורה מרשימה. בסוף החודש היא תסיים שנת פעילות ראשונה. אני מאחלת לנו המשכיות מוצלחת”. 

נהנות ביחד. איילה סוויטלנד ומורן קויפמן