קרית שמונה: צפו בחגיגת הפודטק

כתבה נרחבת משולבת עם סרטון על יום הפודטק בקרית שמונה.

קרית שמונה – העיר הראשונה בעולם שהכניסה את תחום הפודטק לתוכנית הלימודים שלה כבר קוצרת את פירות ההשקעה. לפני כשבוע וחצי נערך בבית החאן יום תצוגת פיתוחים של תלמידי העיר בתחום הפודטק.

תנו כבוד לתלמידי כיתה י’ ממגמת הביוטכנולוגיה של בית הספר דנציגר שפיתחו משחה אנטיביוטית המבוססת על ארס הדבורה וזכו במקום הראשון בתחרות המיזמים במסגרת יום השיא לפודטק בחינוך, שנערכה לפני מספר ימים לראשונה בקרית שמונה!

מוצר זה פותח על ידי תלמידי המגמה בהובלת הצוות החינוכי עדי זמירי, רגב אילון, חנה ברנדס ומגי מועלם. 
תלמידי המגמה לקחו חלק במחקרים המדעיים שנערכו במכוורת הלימודית שהוקמה במהלך הקורונה. התלמידים אספו את ארס הדבורים באמצעות מכשיר ייעודי שנרכש לשם כך מבעוד מועד.
במקום השני זכו תלמידי כיתה ז’ 6 בהובלת נועם נועם זומרפלד שפיתחו את ה”פיצמקל” – מדובר בפיתוח שנותן פתרון עבור ילדים ואנשים שאינם מעוניינים לאכול משולש פיצה, אלא מנה קטנה יותר. האחיזה בפיצה הזו נעשית באמצעות מקל, וההגשה פשוט קלאסית.

פיתוחים אלה יחד עם עוד כ-50 פיתוחים נוספים נחשפו כאמור במהלך יום שיא פודטק בחינוך שנערך בקרית שמונה בהשתתפות יזמים, חברות, אנשי משרד החינוך ואורחים רבים שהגיעו לראות אולי את הפיתוח הישראלי הבא.

כך נראה היום המיוחד (הפקת סרטון: סטודיו גולן)

הפודטק הוא תחום חדש ופורץ דרך בעולם ההייטק העוסק בהטמעת תהליכים טכנולוגיים בתחום המזון. עולם הפודטק אמור לתת מענה להתרחבות האוכלוסייה העולמית לצד שינויי האקלים הפוקדים אותנו בעשור האחרון.

קרית שמונה, זיהתה את הפוטנציאל הגלום בתחום הפודטק ונכנסה לנבחרת הערים המקדמות חינוך חדשני, יוזם ויצירתי ונחשבת לחלוצה בעולם בנושא פודטק בחינוך. מערכת החינוך בקרית שמונה היא היחידה בעולם שמופעלת בה תכנית לימודים בתחום הפודטק לכלל שכבות הגיל ופותחו השתלמויות לצוותי החינוך בשיתוף משרד החינוך והרשות.

כמו כן הוקמו מרחבי חדשנות בבתי הספר המותאמים לפודטק ונוצרו שיתופי פעולה עם חממות פודטק, האקדמיה והפיקוח בליווי של משרד החינוך. מנהלת המחוז ד״ר אורנה שמחון: ״עלינו, אנשי החינוך, מוטלת האחריות לפתוח בפני תלמידינו אופקים חדשים ולפעול למימוש הפוטנציאל של כל אחד מהם. עלינו להציב בפניהם אתגרים ולתת להם הזדמנויות לצמיחה. בעזרת התפיסה החינוכית, המשלבת את תכנית הפודטק במערכת החינוך, קרית שמונה מיישמת ופועלת ליצירת מוביליות חברתית עבור תלמידיה
אני מבקשת להודות לראש העיר אביחי שטרן על החזון ועל השותפות האמיצה עם המחוז. תודה לתלמידים החוקרים למיגל ולכל הגורמים השותפים. תודה מיוחדת לצוות הפיקוח הפועל בעיר ומלווה את הצוותים מקרוב ליישום התכניות”.


ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן: “פודטק בחינוך הוא עבורי התגשמות של חלום. עם כניסתי לתפקיד, סימנתי זאת כאחד היעדים – להציב לילדים שלנו בעיר מטרה גבוהה ייחודית לעיר שלנו שדרכה אפשר לצמוח, לפתח כישורי עתיד של יזמות וחדשנות ובדרך ללמוד גם מדעים, הנדסה, מתמטיקה ושפה בדרך חוויתית.
על מנת להצליח, חייבים לרתום הרבה שותפים. זה מה שעשינו כאן בקרית שמונה, חיברנו בין משרד החינוך, לתעשייה המקומית, לאקדמיה, למתנ”ס שלנו ולכל מי שרק רצה להיות שותף. פתחנו כאן דלת לכל מי שרצה להיות חלק במהלך. הקמנו מרחבי חדשנות בכל בתי הספר, פיתחנו עם משרד החינוך השתלמויות מורים, הבאנו יזמים שליוו תלמידים, חשבנו ביחד, בנינו תוכניות ביחד ובזכות עבודת הצוות ואנשי החינוך המיוחדים של העיר הזו והתלמידים המוכשרים שלנו. הגענו ליום הקסום הזה. אני שוב רוצה להודות לכל השותפים הרבים שלנו ובמיוחד למנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד”ר אורנה שמחון, על תרומתם הנכבדה לתהליך השנתי וליום המיוחד הזה”.

מלא בגאווה. ראש העירייה, אביחי שטרן