צפת: תיכון חדש עולה על הקרקע

תיכון חדש וייחודי בנוף – אמית צפת, שמטרתו לפתח מנהיגות בקרב תלמידיו.

תיכון ממלכתי חדש הוקם בימים אלו בצפת. מדובר בתיכון פורץ דרך המבוסס על אחריות אישית, יוזמה ושותפות, תיכון שמאמין שכל תלמיד יודע באמת מה הדרך האישית שלו להצלחה ושכל תלמיד מוכן גם לעבוד קשה כדי להצליח.

התיכון למנהיגות הוקם במטרה לגדל דור חדש של מנהיגים במדינת ישראל בכלל ובעיר צפת בפרט, פונה לנערות ונערים, בכיתות י-יב, בעלי כוחות גדולים ושמערכת החינוך ‘הרגילה’ פחות מתאימה להם ומחפשים מערכת חינוכית תומכת יותר, אישית יותר ומשפחתית יותר.

תוכנית הלמידה בתיכון למנהיגות מאפשרת לכל נער ונערה למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורו ללמידה, תוך כדי בניית תוכנית לימודים וצמיחה אישית עם מגמות טכנולוגיות, למידה מותאמת המבוססת על קשר אישי, מחויבות אישית, תרומה ומחיוביות קהילתית כחלק מהותי מכל התהלכים החינוכיים, מנהיגות ויזמות, תיקשוב, מחשבים, כלכלה ויזמות עסקית, שיווק וקולנוע, ולצד זה קורסים מקצועיים כמו מדריכי רכיבה, בניית אתרים, הקמת עסק ויזמות עסקית, שיווק ומיתוג. כך שבסופו של תהליך, כל נער ונערה בתיכון למנהיגות יצאו לחיים עם תעודת בגרות מלאה, תעודת הסמכה מקצועית ועוד.

מי שינהל את התיכון החדש הוא נדביה נאה שניהל בתשע השנים האחרונות את הישיבה התיכונית אמית צפת. “נדביה, איש חינוך מיוחד במינו אשר תרם ותורם רבות לטובת קידום הנוער בעירנו ואני בטוח בו וביכולותיו החינוכיות המיוחדות” אמרו בעיריית צפת

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “מדובר בבשורה גדולה עם פתיחת תיכון חדש בצפת ופיתוח דור מנהיגים חדש. אני מזמין את בוגרי ובוגרות כיתה ט’- אם אתם מחפשים מערכת חינוכית אישית, עוטפת ומצמיחה, אתם מוזמנים להצטרף אל המחזור הראשון”.

ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית הודה לעירייה על הבחירה והאמון שנתנה ברשת.  “אנחנו מאמינים שביחד עם עיריית צפת ומשרד החינוך נביא לבניית מקום חינוך שיצמיח את התלמידים והתלמידות, שלא מצאו את מקומם במערכת וכי כל אחת ואחד מהם יכול להיות מנהיג בתחומו”.

אתגר חדש בפתח. נדביה נאה