רביעי בצפת: חגיגה רוחנית ותרבותית בצפת

תהלוכה עם ספר תורה, סיורים מודרכים קונצרט כלייזמרים, אלה ועוד מחכים לכם.

השנה יציינו בצפת 189 שנים למסורת תהלוכת ספר התורה מבית עבו בל”ג בעומר, שושלת עבו לדורותיה פותחת את חגיגות ל”ג בעומר מידי שנה בתהלוכה שהפכה לחגיגה של עם ישראל סביב ציונות, אחדות העם, מסורת וערכים.

התהלוכה החלה בשנת 1833 על ידי הרב שמואל עבו שהיה ראש הקהילה, רבה הראשי של צפת ואב בית הדין והינה האות לתחילת אירועי ל”ג בעומר וההדלקה הראשונה במירון. השנה צפויים להשתתף בתהלוכה המסורתית רבים, נוכח צמצום כניסת המבקרים והאירוע הקטן שצפוי להתקיים במירון.

בשל צמצום הפעילות במירון מתוכננים מגוון פעילויות לכל המשפחה על מנת להעצים את האירוע שהינו הרצף הארוך ביותר של מסורת ישראלית וציונית, מלבד חגי ישראל.

בין היתר מדובר בסיורים מודרכים ללא תשלום שיתקיימו בשעה 11:00 סביב מורשת הקרב של העיר צפת. בשעה 12:00 יתקיים קונצרט כלייזמרים חגיגי בלב העיר העתיקה בחצר “בית עבו” ההיסטורי. בשעה 13:00 אירוע פתיחת החגיגות בחצר בית עבו ובשעה 15:00 יתקיימו סיורים מודרכים ללא תשלום סביב ניסים ונסתרות העיר צפת.

החל מהשעה 14:30 תצא התהלוכה המסורתית בליווי נגני כלייזמרים של התזמורת הישראלית, דרך סמטאות העיר העתיקה, רחוב ירושלים ועד לנקודת הסיום בכיכר דניאל (סמוך לתחנה המרכזית) סביב השעה 17:30, שם יתקיים טקס הסיום וספר התורה העתיק ייצא למירון על מנת לתת את האות להדלקה של מדורות ל”ג בעומר. בנוסף, בשעה 16:00 תתקיים פעילות משפחתית של ‘כתב חידה’ נושא פרסים בסגנון חפש את המטמון סביב היסטוריית ל”ג בעומר בצפת.

התהלוכה בשנה שעברה (צילום: ארכיון בית עבו)