חצור: מפגש מרגש עם שורדי שואה

שמעון סויסה, ראש המועצה, פגש זוג נשוי 61 שנים, ששרד את התופת באוקראינה.

השבוע, רגע לפני יום השואה, ביקר ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה בסלון ביתם של פטר וראיסה ברונשטיין, שורדי שואה שעלו ארצה מאוקראינה לאחר המלחמה ובנו את ביתם בחצור הגלילית.

פטר ברונשטיין סיפר על הזוועות שפקדו את משפחתו ואת תושבי העיירה שבה נולד באוקראינה ב-1937. לדבריו, כילד צעיר, היה נתקל לא פעם בהוצאות להורג שהתרחשו סמוך לעיירה. בסך הכל נרצחו 1,500 יהודים מהעיירה.

פטר ומשפחתו הצליחו להינצל ולשרוד את השואה, בין היתר בזכות מקום מסתור שמצאה סבתו שאפשר להם להתפצל ולהסתת במספר חדרים בתוך מקלט. סבתו נהגה להסתתר סמוך לגג המקלט וידעה להתריע על התקרבות של אנשים כדי שיושבי המקום יוכלו לשכב ולשמור על שקט.

בני הזוג הכירו לפני שנים רבות מאד באוקראינה. “אנחנו נשואים כבר 61 שנה”, סיפרו פטר וראיסה. הם בחרו לעלות ארצה ולהקים את משפחתם בחצור הגלילית, “אנחנו מרוצים, עשינו את ההחלטה הנכונה. גידלנו כאן בנות ויש לנו כבר נכדים ונינים רבים. רק כואב הלב שאחת הבנות שלנו נפטרה לפני שבע שנים מהמחלה הנוראה”.

ראש המועצה שמעון סויסה שצפה בתמונות מרגשות של השניים מימי הנעורים אמר להם בסיום השיחה: “כאב לי מאד לשמוע באיזו מציאות איומה גדלתם. זו זוועה שלא היתה כמותה בדברי ימי האנושות ואנחנו לא נשכח ולא נאפשר לעולם לשכוח את הזוועות שחוללו הנאצים למיליוני יהודים. הפרק המוצלח שלכם בחצור הגלילית אפשר לכם להזדקף ולעשות למען המפעל הלאומי כחלק בלתי נפרד מהקהילה שלנו. אנחנו שמחים וגאים מאד שאתם חלק מאיתנו. חצור הגלילית מחבקת אתכם בכל יום בשנה ומתכנסת ביחד איתכם בכאב ביום השואה, כדי לזכור ולא לשכוח את מי שנרצחו בשואה”.