כדורגל: לשבור את הקרח בבלומפילד

עירוני קרית שמונה תתארח אצל מכבי ת”א למשחק ליגה מאתגר. אחרי שני ההפסדים הקודמים, האם הפעם קרית שמונה תחזור עם תוצאה שונה מהמשחק?

*. צילום: באדיבות דוברות מכבי ת”א

חמישה ימים אחרי ההפסד 1:0 במשחק הביתי מול בני סכנין, תתארח היום עירוני קרית שמונה אצל מכבי ת”א (17:30, אצטדיון בלומפילד – יפו, שידור בערוץ 52), למשחק ליגה במסגרת המחזור ה-21, כשקרית שמונה מרוחקת 4 נקודות מהמקום המוביל לפלייאוף העליון. קרית שמונה נכנסת לשישה מחזורים על כל הקופה, שישה מחזורים בהם היא מוכרחה לשאוף ולשחק כדי לנצח, למרות שבשלושת המשחקים הקרובים היא תפגוש את שלושת הראשונות בליגה – מכבי ת”א היום, מכבי חיפה בשבוע הבא והפועל באר שבע בעוד שבועיים.

עירוני קרית שמונה הפסידה כבר פעמיים העונה למכבי ת”א, בשני משחקים שנערכו בצפון. בשני המשחקים התל אביבים הצליחו לחולל מהפך ולזכות בכל הקופה. במשחק הליגה הם ניצחו 1:3 ובמשחק הגביע ניצחו 2:3 בסיומה של הארכה. במשחק הראשון קרית שמונה עוד נהנתה משירותיו של הבלם סטפן אקה, במשחק הגביע הוא כבר לא עמד לרשותה. אם לא די בכך, היום תחסר הקבוצה את הבלם עאיד חבשי ואת המגן עלא ג’עפר, שירצו עונש הרחקה. מי שצפוי לזכות להזדמנות גדולה להוכיח שהוא ראוי להיספר ולהילקח יותר ברצינות ע”י הצות המקצועי הוא הבלם הצעיר איתי בן שבת, שצפוי לעלות בהרכב במרכז ההגנה לצידו של זיו מורגן, כשדז’וגאס ברטקוש השוער מאחוריהם ובאגפים – בצד שמאל ניר דרורי ובצד ימין גיא מזרחי – שמושאל ממכבי ת”א. בקישור קרית שמונה תקווה, שרועי קהת, יצליח להתעלות במשחק מול קבוצת האם שלו. בהתקפה איתמר שבירו צפוי לשוב להרכב לצידו של מורגן פרייר.

גם הערב צפויה לו הרבה עבודה. זיו מורגן במאבק מול דן גלזר וברנדלי קוואס במשחק הליגה הראשון


מכבי ת”א מתייצבת למשחק עם סגל מלא. בהרכבה יעלו שני תוצרים של מחלקת הנוער של קרית שמונה, שעשו דרך ארוכה ונכבדת בקבוצת הבוגרים ושיחקו מולה לראשונה במשחק הגביע בחודש שעבר – הבלם עידן נחמיאס והקשר עדן שמיר, שהבקיע לרשתה של קרית שמונה. השניים שחקנים מרכזיים במערך של מכבי ת”א, שצפויה לעלות במערך של 4-5-1, כששחקני המפתח שלה בחלק הקדמי הם הקשר גבי קניקובסקי – שחשוב שיזכה לתשומת לב משחקני הקישור האחורי של קרית שמונה ובהתקפה לא ברור אם סטיפה פריצה מלך השערים יעלה בהרכב או שחקן הרכש ג’ורג’ה יובאנוביץ’.

בשני המשחקים בין הקבוצות קרית שמונה שילמה מחיר יקר על נחיתות בפיזיות ואגרסיביות במאבקים במרכז המגרש ועל רכות בהגנה. קרית שמונה מצויה בתקופה לא טובה, ההפסד לסכנין קטע רצף של שישה משחקים בהם ספגה צמדים (כולל 90 הדקות של משחק הגביע), אך העובדה שהקבוצה בשבעת המשחקים האחרונים כולל הגביע ניצחה רק פעם אחת, כל אלה מביאים את קרית שמונה למשחק בעמדת אנדרדג מובהקהת. עם זאת, אין שום סיבה להרים ידיים מראש. מכבי ת”א, על אף אווירת הקהל העוצמתית שהיא זוכה לה במשחקי הבית, הרבתה לאבד העונה נקודות בבית במשחקים מול קבוצות שנמצאות באזור של קרית שמונה בטבלה, כשברשימה תוצאות תיקו מול מכבי פ”ת ומכבי נתניה והפסד 2:0 במשחק מול מ.ס אשדוד. אם קרית שמונה תדע לתת פייט חזק במאבקים במרכז המגרש ותדע לצאת בצורה טובה להתקפות מעבר, היא תוכל לחזור עם נקודה ואולי עם כל הקופה מיפו.

גם “אקס” וגם שחקן מפתח. עדן שמיר חוגג בצניעות כיבוש שער לרשתה של קרית שמונה במשחק הגביע