כדורסל גברים: גלבוע, גליל – ומה שביניהן

הפועל גליל עליון שבה למשחקי ליגת העל היישר לדרבי צפוני מול הגלבוע. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.

חודש ימים חלף מאז משחקה האחרון של קבוצת הגברים בליגת העל. מאז ועד היום, משבר קורונה מתמשך בתוך הקבוצה ובקרב היריבות מנע את חזרתה של הקבוצה לפעילות מבצעית. הערב, בשעה 18:00 (שידור ישיר בערוץ 58) תתארח הקבוצה הגלילית, באולם שבמושב גן נר, לדרבי ההתיישבות העובדת מול היריבה המושבעת מהגלבוע, נציגת צפון השומרון, למשחק ליגה שבו היא תקווה לרשום ניצחון שלישי בשלושה משחקים במסגרת הסיבוב השני. ניצחון הערב יעלה את הגליל למקום השני בטבלה, בעוד שהפסד יוריד אותה למקום הרביעי – מאחר ולמכבי ת”א, שתשחק מולה במסגרת רבע הגמר ביום שני הקרוב, ניצחון עליה במשחק הליגה. מנגד, גלבוע מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה, הפסידה בשישה משבעת המשחקים האחרונים ומקדימה בפור של שני ניצחונות את נועלת הטבלה מראשון לציון. לאור מצבה בטבלה, גלבוע צירפה לאחרונה את עודד קטש כמנהל מקצועי.

בטוח שיעלו רעבים הערב. שחקני הגליל בתמונת ניצחון מבאר שבע (צילום: גיל נוימן)



הקבוצה המארחת הערב ניצחה במשחק שעבר 74:85 בכפר בלום, תוך תצוגת כדורסל מצוינת ותכליתית. גם הערב היא תקשה על שחקני הגליל, שמגיעים אחרי חודש ללא משחק רשמי – ורק במשחק עצמו נדע, לטוב או לרע, עד כמה הפגרה השפיעה על שחקני הגליל. גלבוע הספיקה לשחק בחודש הזה שלושה משחקים וזה נתון שעשוי לשחק לטובתה מבחינת כושר משחק. על הפרקט הרבה “אקסים” משני הצדדים ייפגשו: מהצד של הגליל מדובר במאמנים ברק פלג ואבישי גורדון – ששיחקו ואימנו בשורות הגלבוע, מהצד של הגלבוע מדובר ברכזים רום גפן ותום מעיין – בן כפר הנשיא.

מבחינה התקפית גליל עם ממוצע קליעה של 80 נקודות למשחק – לעומת 78.3 מהצד של גלבוע, בעוד שמבחינת ספיגות גליל עומדת על ממוצע של 78.5 נקודות – לעומת 83.1 נקודות שזה המאזן של גלבוע. הגנה חזקה היא שם המשחק מבחינת הגליל הערב. נתון נוסף שיכול לעשות הבדל הוא בקליעות מקו העונשין. שתי הקבוצות עומדות על ממוצע הנע על 70 אחוזי הצלחה, אך במספר משחקים שחקני הגליל הרבו להחמיץ והיו מקרים שזה עשה הבדל לרעה בתוצאה.

משחק מול ה”אקסית”. ברק פלג – מאמן הגליל (צילום: גיל נוימן)



שחקן שחשוב שגליל תצר את צעדיו הערב הוא הסנטר סשה קיליה ג’ונס – השחקן בעל המדד הגבוה בגלבוע, שמוביל את רשימת הקלעים עם ממוצע של 18.7 נקודות, מוביל את רשימת הריבאונדרים עם ממוצע של 8 כדורים חוזרים למשחק – לתשומת לבכם, גבי צ’אצ’שוילי וברייס וושינגטון – הסנטרים הגליליים. שחקן נוסף שחשוב בקו הקדמי של הגלבוע הוא יותם חנוכי – שצפוי למאצ’ אפ ישראלי מעניין מול נמרוד לוי, הפורוורד הגלילי. בקו האחורי צפוי מאצ’ אפ מעניין בין הרכזים לונדון פראנטס מהגלבוע ואייק איירבו מהגליל. שחקנים נוספים שראויים לתשומת לב מוגברת מהצד הגלילי הם הגארד מייקל בריסקר – שעומד על ממוצע של 10.5 נקודות והגארד-פורוורד רוני הארל – שעומד על ממוצע של 11.5 נקודות ו-5.6 ריבאונדים למשחק, בהחלט אתגר לשחקנים דוגמת שאבון לואיס ואייזיאה אייזנדורף.

אפשרויות הצפייה במשחק הערב: שידור ישיר בערוץ 58, עידוד מהיציע לאחר רכישת כרטיס באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”.

העיקר לשמוח ביציעים. אופיר בנימיני ואוהדי הגליל ברגעים של תקווה ביציע