פרס חינוך למנהלת פורצת דרך הוענק לעדנה בז

מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה זכתה בפרס היוקרתי לאור פועלה הרב.

עדנה בז, מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה בגליל העליון, בו מתחנכים  1,149 תלמידים (ז’-י”ב) ממועצות אזוריות גליל עליון ומבואות חרמון, קיבלה את פרס החינוך למנהלות ומנהלים פורצי דרך לשנת תשפ”ב מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, והיא מועמדת גם לפרס הארצי.

המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך מפקח על בתי ספר אזוריים במועצות האזוריות, כפרי נוער ופנימיות חינוכיות בכל הארץ. לראשונה, השנה, מוענק פרס חינוך למנהלות ומנהלים פורצי דרך על תרומה יחודית לחינוך. המנהלים הם מנהיגים חינוכיים ופדגוגיים, הרואים את המערכת על כל מימדיה, יוצרים חיבורים, ופועלים לחינוכם, ללימודם ולהצלחתם של כל התלמידים. מנהיגותם באה לידי ביטוי במיוחד בתקופת הקורונה. הפרס מוענק למנהלים לפי מספר תבחינים ובהם, מנהיגות פדגוגית, תרבות ארגונית, אקלים חינוכי, שותפויות וממשקים, והיבטים אישיים. את הועדה ריכזה המפקחת יעל הורוביץ, וחבריה: שרית דור, המפקחת על האגף הפדגוגי במינהל, יעקב שבות, מפקח על החינוך הממלכתי-דתי, והמפקחות ענת זמל, ג’ודי סגל, לידיה פרנק ומירב טל.

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ויו”ר ועדת הפרס, בישרה היום (ג’, 1.2.22) לעדנה על בחירתה ואמרה כי “עדנה הובילה באומץ מנהיגותי ובצניעות שינויים משמעותיים בבית הספר. זאת, בתהליך של שיתוף, ביסוס אמון והקשבה, ותוך גיוס גורמי פנים וחוץ. השינויים מעוגנים בערכים, בשגרות עבודה ובקרה ברורים, ובבניית חזון ותמונת עתיד”. עדנה בז, שמנהלת את בית הספר מזה שמונה שנים, אמרה בהתרגשות: “זהו כבוד גדול לא רק עבורי, אלא עבור הצוות החינוכי, המועצות, ההורים והתלמידים היקרים שלנו. עם שותפים כאלה לדרך אפשר להתגבר על כל אתגר ולקצור הישגים”.

הישג מרשים. עדנה בז