מכשירים רופאים ורופאות לגליל

תוכנית “אילנות – צוערים לרפואה בגליל” הוצגה השבוע בכנס חשוב, שנערך בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר התקיים כנס משמעותי בהובלת משרד הבריאות, עתודות לישראל, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן, בשיתוף פרויקט welcome  של אשכול גליל מזרחי להון אנושי בתחומי הרפואה והטכנולוגיה וקידום הבריאות האזורי. בשל תקופת הקורונה נערך הכנס באמצעות אפליקציית זום. בכנס נכחו 110 משתתפים – שרים ומובילים במשרדי הבריאות, החינוך והנגב והגליל, בכירי ההנהגה הרפואית בגליל בפקולטה לרפואה ואוני׳ בר אילן, נציגי בתי החולים וקופות החולים, ראשי רשויות ואשכולות, סטודנטים לרפואה ונציגי ארגונים הפועלים לקידום הבריאות בגליל. 

בכנס נחשפה תכנית “אילנות – צוערים לרפואה בגליל” שתפתח באוקטובר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת. במסגרת התכנית של משרד הבריאות, 30 משתתפים יבחרו בהליך מיון קפדני, יקבלו מימון מלא לשכר הלימוד ומנטורינג אישי ומקצועי מבכירי מערכת הבריאות. בתקופת ההתמחות ישתלבו הצוערים במערכת הבריאות בגליל אשר במהלכה יקבלו מעטפת רחבה לפיתוח קריירה רפואית מצליחה.

התכנית נועדה להגדיל את מספר הסטודנטים והסטודנטיות לרפואה שגדלו בגליל, ילמדו כאן ויישארו לעבוד ולחזק את מערכת הבריאות בגליל. 

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, שבה פועלת הפקולטה לרפואה, בירך את המשתתפים והדגיש את החשיבות שהאזור כולו רואה בהצלחת התכנית להשארת הצעירים בגליל ולקידום איכות שירותי הבריאות ובניית המנהיגות הרפואית האזורית הבאה של הגליל.

הכנס כלל את הצגת התוכנית ושש קבוצות דיון בנושאים העוסקים בקידום התכנית: יו”ר ועדת הבריאות באשכול, ראש מ.מ.יסוד המעלה, אילן אור, הוביל את קבוצת החשיבה על ״מקומן של הרשויות המקומיות בתכנית אילנות״. את קבוצת החשיבה בנושא ״איך נגדל את הילדים במערכת החינוך להיות בעתיד חלק מנבחרת אילנות” הובילה  כרמית שחר – מנהלת שותפות גליליום לחינוך מדעי טכנולוגי, של האשכול והמכללות במרחב,  שמפעילה את תכנית פרחי רפואה בצפת. ניצן סלע בלום – מנהלת פרוייקט welcome הובילה את נושא ״יצירת מרחב תומך למשתתפי התכנית”. והיתה בצוות מארגני הכנס. 

ראש מ.מ. יסוד המעלה ויו”ר ועדת הבריאות באשכול, אילן אור: “אנו שמחים על פתיחת תכנית זו שתחזק את המנהיגות הרפואית בגליל המזרחי ותפתח אפשרויות בפני בני המקום להשתלב בתחום הרפואה ולפעול לשיפור איכות שירותי הרפואה באזור. האשכול ימשיך לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי שהרפואה בגליל תהיה מיטבית. אנו קוראים לצעירי וצעירות האזור שחולמים ללמוד רפואה, להגיש מועמדות לתכנית ולהיות חלק מעתודת הרופאים של הגליל” 

יו”ר האשכול וראש מוא”ז מבואות החרמון, בני בן-מובחר: “אני מברך על השותפות העמוקה של משרד הבריאות עם האשכול. מובילי התכנית רואים ברשויות חלק בלתי נפרד בהצלחתה. אני מודה ליו”ר ועדת הבריאות באשכול, אילן אור, שלקח אחריות ומוביל בשנים האחרונות במקצועיות ומסירות את קידום הבריאות בראיה אזורית”.