כדורגל: בלי סנטימנטים עם הרבה תכליתיות

עירוני קרית שמונה הביסה 2:6 את הפועל נוף הגליל, בדרבי הגלילי שהפגיש שני מאמנים שעבדו יחדיו שנים רבות.

שישה שערים במשחק אחד, גם ותיקי האוהדים של עירוני קרית שמונה לא זוכרים מתי כבשה הקבוצה כמות שערים כזו – אבל זה מה שקרה הערב אצטדיון “גרין” בנוף הגליל, במשחק שהפגיש את עירוני קרית שמונה – שדורגה טרם המשחק במקום השביעי ואת הפועל נוף הגליל – שדורגה מקום אחר לפני המקום האחרון. הפיקנטריה סביב המשחק עסקה בהופעת הבכורה של מאמנה החדש של נוף הגליל, שי ברדה – שהחליף ביום חמישי האחרון את ירון הוכנבוים. משחק הבכורה של ברדה זימן לו מפגש עם מאמן שעמו הלך דרך ארוכה של כמעט עשור יחדיו, סלובדאן דראפיץ, מאמן קרית שמונה. אם מישהו חשוב שהסנטימנטים בין שני מועדונים צפונים ובין שני מאמנים שעבדו יחד שנים רבות יעזרו לקבוצה המארחת לזכות בהנחות, הוא טעה בענק ! עירוני קרית שמונה בתצוגת תכלית מדהימה חגגה בסיום ניצחון 2:6.

חגיגה כחולה ביציע ב”גרין”



עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק ללא החלוץ הסרבי המאכזב, סטפן מילוסוביץ’, שלא נכלל בסגל ובקרוב ככל הנראה הודעה רשמית על שחרורו מהקבוצה. להרכב שב מהרחקה שחקן ההתקפה מורגן פרייר, בעוד שהקשר הסלובקי יוליוס זוקה ערך הופעת בכורה במדי קרית שמונה. המגן השמאלי, ניר דרורי, שב להרכב – גיא מזרחי מצא את עצמו בעמדה הטבעית כמגן ימני במקומו של עלא ג’עפר הפצוע.

כבר ב-16 הדקות הראשונות התקבל הפרומו לבאות, עם שלושה שערים משני הצדדים: מורגן פרייר שחרר את הנצרה בדקה ה-7, כשבעט כדור חוזר מהגנת נוף הגליל לרשתה של הקבוצה המארחת, דקה לאחר מכן פרייר בישל שער עם הגבהה מצוינת לראשו של רועי קהת שנגח לרשתה של נוף הגליל והכפיל את יתרונה של קרית שמונה ל-0:2. שמונה דקות לאחר מכן, הבלם המקומי, ג’ניה ברקמן, הסתנן לרחבת קרית שמונה וכבש שער בבעיטה מקרוב וקבע 1:2 לזכות קרית שמונה. בדקה ה-26 עבירה גסה ברחבה של דיוויד אקווה, הבלם המקומי, על רועי קהת, הביאה להרחקתו של אקווה בצהוב שני ולפסיקה לבעיטת פנדל, שאותה תרגם הבלם עאיד חבשי לשער יתרון 1:3.

שער חשוב בנגיחה. רועי קהת (צילום: פושקו)



במחצית השניה לקרית שמונה לקח זמן לחדש את חגיגות ההבקעות, אך היא היא הגיעה בגדול. בדקה ה-64 בעיטה של נדב נידם פגעה בדולב אזולאי ושינתה כיוון והעניקה לקרית שמונה יתרון 1:4. בדקה ה-70 התקפה מהירה של קרית שמונה בניצוחם של צמד המחליפים, אדריאן רוצ’ט על תקן המבשל וגיא בן לולו על תקן הכובש וזה כבר 1:5 לזכות קרית שמונה משער בבעיטה למשקוף ולרשת. בדקה ה-87 שוב פעם שער של שחקן מחליף, הפעם של סתיו נחמני, שחקן נוף הגליל, שנגח כדור מהגבהת קרן לרשת של ברטקוש וקבע 2:5 לזכות קרית שמונה. בדקה ה-90 אדריאן רוצ’ט, שלפני 13 עונות שיחק בשורות הקבוצה המארחת בימיה כהפועל נצרת עילית בליגה א’, בעט כדור מחוץ לרחבה שפגע בג’ניה ברקמן ושינה כיוון וגם קבע את תוצאת המשחק – ניצחון 2:6 לעירוני קרית שמונה, שמוכנה לקראת משחק הגביע הביתי מול מכבי ת”א, ביום שלישי הקרוב.