כדורסל גברים: צפו בתקציר ההפסד של הגליל באילת

הפועל גליל עליון הפסידה 94:87 במשחק מול הפועל אילת, שנועל את הסיבוב הראשון.

*. צילום: גיל נוימן

הפסד שלישי ברציפות להפועל גליל עליון, שמסיימת את הסיבוב הראשון בליגת העל עם מאזן של 6 ניצחונות ו-5 הפסדים, כשהיא מדורגת במקום החמישי בטבלה, זאת לאחר שהפסידה הערב 94:87 במשחק החוץ מול הפועל אילת, שדורגה לפני המשחק במקום הלפני אחרון בטבלה, במשחק שבו שניים מ”האקסים” של גליל מהעבר בליגה הלאומית – רועי הובר (20 נקודות) וצוף בן משה (11 נקודות) היו במיטבם. ה”אקס” השלישי, מירון רוינה שיחק כ-10 דקות, אך לא סיפק מספרים מרשימים. הפועל גליל עליון התייצבה למשחק לאחר שבוע עמוס, בו שיחקה שלושה משחקים – שניים מהם בבולגריה במסגרת הליגה הבלקנית. לא מן הנמנע שהעומס נתן אותותיו הערב. ביום חמישי, בשעה 19:00, מצפה לשחקני הגליל משחק ביתי מול נועלת הטבלה, מכבי ראשון לציון (לרכישת כרטיסים, הקליקו כאן).

הוביל את רשימת הקלעים במחצית הראשונה, אך שבת מקליעות במחצית השניה. ג’ונתן סטוב



עלתה עם חמישייה שכללה את אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיאה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי. הרבע הראשון של המשחק הייתה צמודה וטובה מבחינה התקפית לשני הצדדים, לפחות לפי תפוקת הנקודות, שחקני הגליל גילו יכולת טובה מחוץ לקשת. בסיומו של הרבע הראשון שחקני הגליל צעדו ביתרון 22:25. ברבע השני התנהל משחק עם עדיפות לשחקני הגליל, שהצליחו ברוב הזמן להוליך ביתרון חד ספרתי משתנה ולא גבוה לאורך כל הדקות. בסיום המחצית היתרון הגלילי עמד על 38:42.

הרבע השלישי החל עם תנופה אנרגטית מהצד ההתקפי של אילת, בעוד ששחקני הגליל גילו תקיעות במשחק ההתקפה. אילת רצה ל-3:12 ועלתה ליתרון וצעדה בו עד לשלהי הרבע, כאשר קליעות עונשין מוצלחות של גבי צ’אצ’שולי ואייק איירבו סייעו לגליל למחוק את היתרון האילתי. בסיום הרבע שוויון 63:63.

ברבע האחרון של המשחק ההגנות לא היו הצד החזק של הקבוצות, אך בצד הגלילי העסק נראה מטריד. שחקני הגליל מצאו את עצמם רודפים ללא הצלחה אחרי שחקני אילת, שצעדו ביתרון חד ספרתי משתנה לאורך כל הרבע, עד לניצחון 87:94.

קלע בדו ספרתי, אך החמיץ המון מחוץ לקשת. שאבון לואיס



ההפסד היום זועק לשמיים בעקבות הנתונים: הפועל גליל עליון קטפה 36 ריבאונדים – לעומת 32 שקטפה אילת, אך ההבדל הגדול הוא בכדורים חוזרים בהתקפה: שחקני הגליל קטפו 16 כדורים, לעומת 6 בלבד שקטפה אילת, שלמרות זאת הצליחה לנצח. גם בפרמטר של איבודי הכדור “ניצחון גלילי” עם 10 איבודים, לעומת 13 איבודים של אילת. שחקני הגליל חטפו 10 כדורים, לעומת 5 שקטפה אילת. כל אחת מהקבוצות החטיאה היום 5 ניסיונות מקו העונשין, אך בעוד שאילת הגיעה 23 פעמים לקו, הפועל גליל עליון הגיעה רק 13 פעמים לשם. אילת נהנתה מיום מוצלח במיוחד מחוץ לקשת עם 8/18 לעומת 9/26 מהצד הגלילי. אילת הצליחה לנצח למרות פרמטרים פחות טובים משחקני הגליל, קלעה יותר מ-9 נקודות ממוצע הקליעות שלה במשחקים, בעוד ששחקני הגליל ספגו 15 נקודות יותר מממוצע הספיגה. בהחלט נתונים מדאיגים.

אייק איירבו הוביל את רשימת הקלעים עם 21 נקודות, שאבון לואיס עם 16 נקודות (2 מ-7 מחוץ לקשת), גבי צ’אצשוילי – 15 נקודות, ברייס וושינגטון – 10 נקודות, נמרוד לוי – 9 נקודות,  ג’ונתן סטוב – 7 נקודות (כולן במחצית הראשונה), איתי מושקוביץ – 6 נקודות, אייזיאה אייזנדורף – 3 נקודות ו-6 ריבאונדים. שותף ולא קלע: עומר טל.

תקציר המשחק בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל