כדורסל גברים: יום ראשון דיכאון

הפועל גליל עליון הפסידה 80:68 להפועל חולון. הפסד שלישי במשחקי יום ראשון.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

הסיבוב הראשון בליגת העל לא הגיע לסיומו, אבל מסקנת ביניים מתבקשת: יום ראשון הוא לא היום של הפועל גליל עליון. אם בשני ההפסדים הראשונים העונה – במשחקים מול הפועל ירושלים והפועל גלבוע אפשר היה לקשר זאת ליום ראשון ולעובדה שמדובר במשחק ביתי, הגיע לו היום משחק חוץ מול הפועל חולון, שהסתיים בהפסד 80:68, שקטע מאזן מושלם במשחקי החוץ – והראה שככל הנראה הבעיה גדולה יותר.  כמובן שהדברים נכתבים בחצי הומור ובתקווה שביום ראשון הבא משחק הבית מול מכבי ת”א יאיר פניו לקבוצה הגלילית. אז מה היה לנו הערב?

עודדו בישיבה. אוהדי הגליל ביציע הערב



הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם חמישייה שכללה את אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי. הרבע הראשון היה בשליטה חולונית מוחלטת והתאפיין במפגן שלשות מרשים של חולון, שכעבור 4 דקות צעדה ביתרון 2:12 – שהוביל לפסק זמן גלילי. גם לאחר פסק הזמן השליטה החולונית נמשכה, היתרון האמיר ל-8:24, אך חמש נקודות מתוצרת ג’ונתן סטוב וברייס וושינגטון צימקו את היתרון החולוני ל-13:25.

לרבע השני כבר עלתה גליל אחרת. הרבה יותר קשוחה בהגנה, הרבה יותר מרוכזת בהתקפה. גליל כרסמה בהדרגה ביתרון החולוני, נמרוד לוי היה הדומיננטי בשחקניה ובסיום המחצית הראשונה היתרון החולוני עמד על 34:40.

כמו במשחקים קודמים בהם הפסידה, גם הפעם הפועל חולון סבלה מ”תסמונת הרבע השלישי”, שאמנם נפתח בריצת 2:8 של חולון, אך עד מהרה ההגנה הגלילית הקשיחה עמדות וסגרה פערים. כשתיים וחצי דקות לסיום שלשה של עומר טל קבעה שוויון, מידה לאחריה שלשה נוספת של טל העניקה לגליל יתרון 52:55, בדרך ליתרון 56:59 בתום הרבע השלישי.

להט מחוץ לקשת. עומר טל



ברבע האחרון של המשחק המשיך במגמה צמודה, עד שסדרת שלשות חולונית בראשותו של גיא פניני הובילה לריצת 0:14 לזכות חולון, שהשתלטה על המשחק ועלתה ליתרון דו ספרתי. לזה כבר לא היה מענה לשחקני הגליל. בסיום המשחק ניצחון 68:80 לזכות הפועל חולון.

הפועל גליל עליון שילמה הערב מחיר יקר, על כך שלא תרגמה את יתרונה מתחת לסלים לייצור נקודות, שהתבטא ב-38 ריבאונדים לעומת 32 חולונים, מהם 12 כדורים חוזרים בהתקפה לעומת 5 חולונים. עצם העובדה שגליל הגיעה רק 13 פעמים לקו העונשין גם מדברת בעד עצמה. נקודה נוספת – חולון קלעה באחוזים מצוינים מחוץ לקשת – 44.4 אחוזים, דבר שמעיד על פגמים במשחק ההגנה. הפועל גליל עליון קלעה היום את סך הנקודות הנמוך ביותר שלה העונה, ספגה יותר נקודות ממוצע הספיגה שלה. כך אי אפשר לנצח קבוצה חזקה וביתית כמו הפועל חולון.

הגארד עומר טל הוביל את רשימת הקלעים עם 13 נקודות (3 שלשות מ-5 ניסיונות), אייק איירבו עם אחוזי קליעה נמוכים קלע 12 נקודות, ברייס וושניגטון סיפק 10 נקודות ו-7 ריבאונדים, איזייאה אייזנדורף – 8 נקודות\ נמרוד לוי נקלע ליום לא טוב וסיים עם 7 נקודות ו-7 ריבאונדים, גבי צ’אצ’שוילי – 6 נקודות, איתי מושקוביץ – 5 נקודות, שאבון לואיס – 4 נקודות, ג’ונתן סטוב – 3 נקודות. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן

ניסו לתרום את כוחם מהיציע. אוהדי הגליל ביציע
ידע משחקים טובים יותר. נמרוד לוי