כדורסל גברים: גלבוע מגיעה, גם חדרה

הפועל גליל עליון תארח את הפועל גלבוע גליל. בצפת תארח הקבוצה המקומית את מכבי חדרה. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחקים, בכתבה זו.

ערב עשיר בכדורסל בשני מוקדים בגליל העליון. במשחק המרכזי של ליגת העל תארח הפועל גליל עליון את הפועל גלבוע גליל, בשעה 19:40, באולם “הפיס” בכפר בלום (שידור ישיר בערוץ 56). בשעה 20:00 תארח מ.ס “דניאל” צפת מהליגה הארצית את מכבי חדרה, באולם “הפיס” בצפת. זרקור לעבר המשחקים בכתבה הבאה.

צפת: לחזור למסלול הניצחונות

מ.ס “דניאל” צפת חוזרת למשחקי הליגה הארצית, לאחר שהפסידה במשחק האחרון מול הפועל מגידו. לצפת מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד – מאזן זהה לזה של ששת הראשונות בטבלה. הערב תארח הקבוצה את מכבי חדרה – שעומדת על מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים. חדרה קבוצה צעירה ומוכשרת מאוד עם הרבה שחקנים כישרוניים. בסגלה ניתן למצוא גם את טל חדד – בוגר מחלקת הנוער של צפת. הניסיון והיתרון האיכותי בסגלים נוטה בבירור לכיוון צפת, שאם תגיע מפוקסת למשחק גם תזכה בניצחון. בהפסקת המחצית תיערך תחרות קליעות נושאת פרסים. המעוניינים להשתתף בתחרות, מוזמנים ליצור קשר עם ברוך מזרחי, מנהל הקבוצה הצפתית, בטלפון: 050-5694472.

רוצים לחזור לנצח. שחקני צפת, הצוות המקצועי והניהולי של המועדון




דרבי ההתיישבות העובדת

13 שנים אחרי ניסיון המיזוג הכושל בין הפועל גלבוע להפועל גליל עליון, 6 שנים לאחר שנפגשו למשחקי ליגה במסגרת הליגה הלאומית, כחודשיים לאחר שנפגשו לצמד משחקי אימון בהם הפועל גליל עליון זכתה בניצחונות, ייפגשו הערב, בשעה 19:40, באולם “הפיס” בכפר בלום, הפועל גליל עליון והפועל גלבוע גליל, למשחק ליגה ראשון במסגרת ליגת העל. גליל עליון מתייצבת למשחק עם מאזן של ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים, עם תקוות לזכות בניצחון תשיעי ברציפות בכל המסגרות (ליגה מקומית וליגה בלקנית), בעוד שהקבוצה מהגלבוע, שניצחה בשבוע שעבר את משחק החוץ מול סראגוסה הספרדית במסגרת היורופקאפ, מתייצבת למשחק אחרי שני ניצחונות ושלושה הפסדים. ההפסד היחיד שהפועל גליל עליון נחלה היה במשחק ביתי מול הפועל ירושלים, שנערך ביום ראשון בכפר בלום. מנגד, הקבוצה האורחת טרם ניצחה העונה במשחקי חוץ. לפני המשחק ייערך טקס לזכרו של חיים אוחיון ז”ל, ששימש כבעלים של שני המועדונים, והלך לעולמו לאחר מאבק במחלה לפני כארבעה וחצי חודשים.

להגיע מוקדם ולכבד את זכרו. חיים אוחיון ז”ל וצלחת האליפות של גלבוע (צילום: ברוך אולשטק)



הרבה פיקנטריה תהיה הערב על הפרקט. על קצה המזלג, מהצד הגלילי מדובר במאמן ברק פלג ובעוזרו אבישי גורדון, ששיחקו בקבוצה האורחת ואף אימנו אותה. עם הגלבוע יגיעו צמד רכזים ישראלים, עם עבר גלילי: תום מעיין – בן קיבוץ כפר הנשיא, בוגר מחלקת הנוער של הגליל, שהספיק לשחק עמה גם בליגות הנמוכות. השחקן הנוסף הוא רום גפן – ששיחק בגליל בעונת 2015/16.

מה אומרים המספרים? הפועל גליל עליון קלעה בממוצע 81.8 נקודות למשחק, בעוד שגלבוע קלעה 80 נקודות בממוצע. מבחינת אחוזי קליעות מהשדה המספרים מאוד קרובים – גליל עם 37.4 מחוץ לקשת, לעומת 37 אחוזים מצד הגלבוע. מתוך הבקבוק יתרון קל לגלבוע עם 54.6 אחוזים, לעומת 54.1 מצד הגליל. גם בפרמטר של ריבאונדים יחסי הכוחות שקולים, גליל עם ממוצע של 38.8 למשחק וגלבוע עם ממוצע של 37.6. על קו העונשין יתרון לגלבוע עם 74.3 אחוזי דיוק, לעומת 69.3 מהצד הגלילי.

פוגש את ה”אקסית” הטריה. אבישי גורדון (צילום: גיל נוימן)



את רשימת הקלעים הגלילית מוביל הרכז אייק איירבו עם 17.2 נקודות בממוצע, את רשימת הקלעים של גלבוע מוביל הגארד-פורוורד רוני הארל עם ממוצע קליעה של 17.4 נקודות. הריבאונדר המוביל של הגליל הוא הפורוורד נמרוד לוי עם ממוצע של 7.8 למשחק, בגלבוע זהו הפורוורד-סנטר,  סשה קיליה ג’ונס עם ממוצע של 8.4 למשחק. הגארד שאבון לואיס הוא מחלק האסטיסים המוביל של הגליל עם 4 אסיסטים בממוצע למשחק, לעומת לונדון פראנטס מהגלבוע שעומד על ממוצע מרשים של 7.2 אסיסטים למשחק. שחקנים נוספים שהם שחקני מפתח הערב: בצד הגלילי הם הסנטרים גבי צ’אצ’שוילי וברייס וושינגטון וכן הפורוורד אייזיאה אייזנדורף, בגלבוע אלה הם הפורוורד יותם חנוכי, הסנטר דרק קוק והגארד מייקל בריסקר.

ירשים גם היום בביצועיו? אייק איירבו במשחק מול ראשון לציון (צילום: גיל נוימן)



ברק פלג: “מבחינתנו זה עוד משחק ליגה. כמו הרבה משחקים שיש בהם תכונה, אז מרגישים משהו. אנחנו פה בשביל האוהדים שייהנו ושיהיה עניין. אני יכול להבין את כל התכונה מסביב ואת היריבות אולי. שתי קבוצות שהן בצלמו ודמותו של חיים אוחיון ז”ל ומגשימות את החזון שלו. זה אולי נקודה שחשובה יותר בעיני. אנחנו מבחינתנו רוצים להמשיך לשחק את הכדורסל שלנו, להמשיך את הרצף. אנחנו פוגשים קבוצה מצוינת, שבינתיים עושה תוצאות טובות ומשחקת כדורסל טוב. הולך להיות קשה. במשחק מול הפועל ת”א ובמשחקים בבלקנית קצת הרפינו את ההגנה שלנו וספגנו יותר מ-75 נקודות. הדגש הוא על איך אנחנו שומרים בהגנה ואיך אנחנו שומרים על אינטנסיבות ונותנים מענה לשחקני המפתח שלהם”.

הנהלת הפועל גליל עליון פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה שורה של הנחיות לקראת המשחק הערב. לקריאה, הקליקו כאן 

דרוך למשחק הערב. ברק פלג (צילום: גיל נוימן)