כדורסל גברים: לילה טוב מרוממה

סיקור נרחב ותקציר וידוא מניצחון הפועל גליל עליון על הפועל חיפה, בכתבה הבאה

הפועל “נופר אנרגיה” גליל עליון ממשיכה במסע ההצלחות. הערב התארחה הקבוצה באולם רוממה בחיפה למשחק ליגה במסגרת המחזור הרביעי מול הפועל חיפה. שחקני הגליל התייצבו למשחק עם מאזן של שני ניצחונות והפסד אחד – מאזן הפוך מזה של הקבוצה המארחת. שחקני הגליל, שנהנים ממאזן מושלם בליגה הבלקנית, התייצבו למשחק אחרי צמד משחקים במקדוניה בתוך 48 שעות, וללא הפורוורדים הפצועים קייל גיבסון ואלון ספיר, בהחלט סקרן לראות האם שחקני הגליל הצליחו בחלוקת העומסים ויצליחו לזכות בניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות. ביציע התמקמו להם מספר גלילים, סיני ניר דאג ל”סאונד” עם התוף. גם שחקני הקבוצה מהעונה שעברה, המשחקים בהפועל מגדל עמק יזרעאל מהליגה הלאומית, אוהד דקל ויהל פלג – בנו של ברק פלג, מאמן הגליל, הגיעו לתמוך בקבוצה מהיציע.

תקציר המשחק בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל בכדורסל



הטבעה כבר ברבע הראשון. גבי צ’אצ’שוילי (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון עלתה למשחק בחמישייה שכללה את אייק איירבו, שאבון לואיס, אייזיאה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשוילי. הרבע הראשון היה צמוד והסתיים ביתרון 15:19 לזכות הגליל. הרבע השני החל בריצת 0:5 של החיפאים, שהוליכו פרק קצר ביתרון חד ספרתי משתנה, עד ששחקני הגליל התעשתו ובראשותו של ברייס וושינגטון הצליחו לחזור לעמדת יתרון 31:33 בתום המחצית הראשונה, שבה השחקן הבולט של הגליל היה ברייס וושינגטון עם 11 נקודות ו-6 ריבאונדים. במחצית הראשונה שחקני הגליל קלעו 2 קליעות מחוץ לקשת מ-9 ניסיונות (חיפה עם 2 מ-11 מחוץ לקשת), כל אחת מהקבוצות החמיצה 3 פעמים מקו העונשין (גליל מ-10 ניסיונות, חיפה מ-12). כל אחת מהקבוצות איבדה 7 כדורים במהלך המחצית.

“פינק” באסיסטים. שאבון לואיס (צילום: גיל נוימן)



הרבע השלישי נפתחה עם מטווח שלשות מוצלח של עמית שמחון המקומי, שקלע שלוש שלשות והוביל את קבוצתו לריצה של 6:13. בשלב הזה שחקניה הזרים של הגליל תפסו פיקוד והצליחו להוביל את הקבוצה לריצה 4:15 ומשלב זה גליל כבר לא שמטה את היתרון עד לתום הרבע. הרבע השלישי הסתיים ביתרון 55:62 לזכות הפועל גליל עליון.

את הרבע האחרון פתחה הפועל גליל עליון בבצורת התקפית למשך המחצית הראשונה של הרבע. החיפאים הצליחו ליצור מהפך משלהם ושוב נוצר משחק צמוד. בשלוש הדקות האחרונות שחקני הגליל שינסו מותניים, שלשה של אייק איירבו, שתי דקות ורבע לסיום המשחק, העניקה לגליל יתרון 68:70 ומכאן שחקני הגליל כבר לא שמטו את היתרון. אייזיאה אייזנדורף הצטיין בפעולות הגנתיות וגם קלע מקו העונשין, החיפאים מצאו את עצמם תקועים מבחינה הגנתית, פעולות טובות של אייק איירבו עזרו לגליל להבטיח את הניצחון. בסיום, 71:76 להפועל גליל עליון.

הפועל גליל עליון ניצחה הערב משחק שבו הנתונים הסטטיסטיים ההשוואתים לא היו לטובה בהרבה פרמטרים: גליל עליון איבדה במשחק 14 כדורים לעומת 12 שאיבדה חיפה, קלעה 6 מ-22 ניסיונות מחוץ לקשת – לעומת 7 קליעות מוצלחות מ-22 ניסיונות חיפאים. מקו העונשין שחקני הגליל קלעו 14 מ-22 ניסיונות, בעוד שהחיפאים קלעו 18 קליעות מ-23 ניסיונות. כל אחת מהקבוצות קטפה 42 כדורים חוזרים – החיפאים זכו ב-12 כדורים חוזרים בהתקפה לעומת 9 ריבאונדים גליליים. בפרמטר הקליעות בתוך הבקבוק גליל גילתה עליונות עם 22/40 לעומת 16/45 של החיפאים. הקבוצתיות הגלילית הייתה הקלף החזק הערב, עם 19 אסיסטים לעומת 14 אסיסטים חיפאים.

שמח בספסל הגלילי במהלך המשחק (צילום: גיל נוימן)



את רשימת הקלעים הגלילית מובילים ברייס וושינגטון ואייק איירבו – ששיחקו יותר מ-30 דקות הערב. כל אחד מהם קלע 20 נקודות, וושינגטון קטף 10 כדורים חוזרים, איירבו קלע 3/6 מחוץ לקשת. עוד שחקן שקלע בדו ספרתי הוא שאבון לואיס – שקלע 10 נקודות וחילק 6 אסיסטים, נמרוד לוי קלע 9 נקודות וקטף 10 ריבאונדים, גבי צ’אצ’שוילי סיפק ב-10 דקות ורבע של משחק 8 נקודות ו-4 ריבאונדים, אייזיאה אייזנדורף נקלע ליום התקפי חלש עם 4 נקודות בכ-26 דקות משחק – אך קטף 8 ריבאונדים, עומר טל סיפק שלשה אחת לסל של ה”אקסית” במחצית הראשונה, איתי מושקוביץ קלע 2 נקודות. יובל לוין שותף לכ-23 שניות.

ביום חמישי תארח הקבוצה בשעה 19:00 את מכבי חיפה מהליגה הלאומית למשחק במסגרת הליגה הבלקנית. משחק הליגה הבא הוא משחק חוץ מול הפועל ת”א, שייערך ביום שני הבא.

אוהדי הפועל גליל עליון, מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק של חוג האוהדים – קבוצת “הרפת האדומה”, שבה תוכלו להחליף דעות, להתעדכן בנעשה בקבוצה, להעלות זיכרונות ועוד.

מכירת המנויים לעונה הקרובה נמשכת. הרכישה מתבצעת באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”

מחכים לכם ב”רפת האדומה” וגם ביציע באולם “הפיס” בכפר בלום (צילום: פושקו)