כדורסל נשים: עונה חדשה מתחילה הערב

הפועל גליל עליון תארח את הפועל כאוכב למשחק ליגה ראשון, בסימן המאבק במחלת סרטן השד. על כך בכתבה הבאה.

יממה לאחר הניצחון הגדול שהשיגה קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון במשחק החוץ מול מכבי ראשון לציון, תפתח הערב קבוצת הנשים של המועדון עונה חדשה בליגה הלאומית – שנפתחה בשבוע שעבר, אך גליל עליון הייתה חופשית ממשחקים. הפועל גליל תארח את הפועל כאוכב, שהפסידה 72:67 בביתה במחזור הפתיחה במשחק מול הפועל עמק יזרעאל/מגדל העמק. המשחק יחל בשעה 19:30, באולם תיכון “דנציגר” בקרית שמונה, שישמש משכנה הביתי עד למעבר באולם החדש ביסוד המעלה. הכניסה חופשית לעומדים והעומדות בתנאי התו הירוק.

לא פחות מהמטרה הספורטיבית וההישגית יוקדש המשחק הערב לקידום העלאת המודעות למאבק במחלת סרטן השד. החל מהשעה 19:00 ייערך הפנינג ברחבת האולם, עם דוכני התרמה למען המטרה. כמו כן, יוצבו עמדות שיחלקו בלונים ושערות סבתא ויהיו גם עמדות אטרקציה לילדים.

הפועל גליל עליון מתייצבת לעונה הקרובה עם הרבה שינוים. לצד המאמן זיו ברתנא, יהיו גם מעיין דיין – שמונתה לעוזרת מאמן ונבו נביזדה – שמונה לעוזר מאמן. הקבוצה זוכה גם להעשרה באימוני כושר עם המאמנת, מיכל אהרון, ששיחקה בקבוצה לפני מספר עונות. כדורסלן העבר, ליאור סרף, מונה למנהל הקבוצה במקומו של עוז אוחנה – שפרש מהתפקיד אחרי 7 עונות.

סגל הקבוצה ימנה 8 שחקניות, שתיים מהן לא היו פעילות בעונה שעברה וחוזרות לפעילות אחרי פסק זמן, המדובר בשחקניות הבית, שני לוי ואמה רוזנסטון. מי שעוד חוזרת מפסק זמן ממושך היא קרן מוזס. צמד השחקניות שממשיכות לעונה נוספת הן הקפטנית ענבר לברון ומיקה ביתן, בת ה-16.5. המצטרפות החדשות הן רג’ינה גליידי בת ה-32, המתנשאת לגובה 1.85 – והערב היא תפגוש את קבוצתה מהעונה שעברה, הדר רפאל – שמגיעה מאליצור יבנה ודבי בלייברג – שמגיעה מבני יהודה ת”א.

ממשיכה להוביל את הקבוצה. ענבר לברון (צילום: גיל נוימן)



זיו ברתנא משתף אותנו בתהליכי הבנייה שהקבוצה עברה:   “לא פשוט להעמיד קבוצה תחרותית בליגה הזו. כמות הקבוצות גדולה, כמות השחקניות קטנה והמרחק שלנו מהמרכז לא עושה לנו את החיים קלים. אנחנו אחרי הרבה שנים שמחלקת הנערות הייתה בינונית וכמות השחקניות המקומיות שמשחקות כרגע לא גדולה. עם זאת, הכניסה של מיכל אהרון, ענבר לברון, מעיין דיין ועידו גרשמן לצוות האימון שלנו במחלקת הנערות היא משמעותית. את  הניצנים הראשונים כבר רואים ואנחנו בדרך הנכונה להפוך למועדון כדורסל בנות מוביל”.

למרות המורכבויות בבניית הסגל, זיו ברתנא מכוון גבוה: “הצלחנו להרכיב קבוצה עם שחקניות טובות מאוד ברמת הליגה. אנחנו מכוונים הכי גבוה, שזה אומר פיינל-פור והתמודדות על העליה. האתגרים שלנו הם מצד אחד – להיות בריאות, כי בסגל כל כך קצר, כל שחקנית היא סופר משמעותית. מצד שני, ברור לנו שכדי לעמוד במטרות אנחנו חייבות להצליח לייצר אינטנסיביות בשני צידי המגרש, שזה אתגר גדול כשסגל הקבוצה כל כך צר, וכששחקניות דומיננטיות כרגע לא כשירות מסיבות בריאותיות”.

מציב רף גבוה. זיו ברתנא ושחקניות הקבוצה