כדורסל גברים: כשירושלים אמרה עד כאן

הפועל גליל עליון נחלה הפסד 83:69 במשחק החזרה לליגת העל מול הפועל ירושלים, לאחר שהטיבה לשחק במחצית הראשונה.

*. סיוע להכנת הכתבה: אתר מנהלת הליגה

ערב מרגש לקבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון. כ-13 וחצי שנים לאחר שערכה את משחקה האחרון בליגת העל, עלתה הערב הקבוצה הגלילית שוב לפרקט באולם “הפיס” בכפר בלום למשחק במסגרת ליגת העל. מן העבר השני חיכתה לה הפועל ירושלים, עמוסת ה”אקסים” – בראשם המאמן אורן עמיאל, בן קיבוץ להבות הבשן, ששיחק שנים רבות בגליל ואימן במחלקת הנוער ובקבוצת הבוגרים, עוזרו גוני יזרעאלי – ששיחק בגליל בשתי העונות שקדמו לעונה שעברה והפורוורד ווילי וורקמן – ששיחק בעונתו הראשונה בישראל, עונת 13/14, במדי הגליל. גליל עליון התייצבה למשחק עם “אקסים” משלה בדמותם של המאמן ברק פלג – ששיחק בקבוצה מהבירה לפני שני עשורים משך שתי עונות, נמרוד לוי – ששיחק מספר חודשים בקבוצה מהבירה לפני מספר שנים. ההתרגשות מחוץ לאולם “הפיס” ובאולם עצמו בקרב קהל האוהדים בהחלט הורגשה. כסאות בודדים ביציע האוהדים המרכזיים של הגליל נותרו מיותמים. הקהל מילא את היציע, עודד בעצלתיים, ראה את הקבוצה שלו בכיוון הנכון – אך לבסוף הקבוצה מהבירה היא זו שחגגה ניצחון ליגה ראשון.

החברות הייתה ונשארה חזקה. כשאבישי גורדון פגש את אורן עמיאל וגוני יזרעאלי (צילום: פושקו)



אז מה היה לנו הערב? מחצית ראשונה מצוינת של הקבוצה הגלילית, מחצית שניה אנמית. הפועל גלל עליון עלתה למשחק עם החמישייה הבאה, שכללה את אייק איירבו, שאבון לואיס, קייל גיבסון, נמרוד לוי וגבי צא’צשוילי. המשחק אמנם נפתח ביתרון 0:6 לזכות הפועל ירושלים, שהצליחה להחזיק את שחקני הגליל במשך שלוש הדקות הראשונות על אפס נקודות, אך שלשה של גיבסון, קייל גיבסון – לא מייק גיבסון מימי שנות התשעים העליזות, נתנה את האות לזרימה התקפית מהצד הגלילי, שבשיאה הגיעה גם לריצת 0:9 בדרך ליתרון 18:25 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני שחקני הגליל המשיכו לגלות דומיננטיות ואפילו הצליחו לעלות ליתרון דו ספרתי. ירושלים ביצעה קמאבק ונצמדה שוב, אך שחקני הגליל שוב הצליחו לברוח בדרך ליתרון 37:46 בתום המחצית הראשונה, שבה הטיבו לשחק במיוחד הרכז איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון – צמד השחקנים שהגיעו מאליצור נתניה.

יש גיבסון בגליל. קייל גיבסון עולה לקליעה מחוץ לקשת (צילום: גיל נוימן)



במחצית השניה הפועל ירושלים הקשיחה משמעותית את משחק ההגנה, שחקני הגליל התקשו לייצר פתרונות ומצאו את עצמם גם ברבע השלישי וגם ברבע הרביעי דקות ממושכות בבצורת קליעות. ברבע השלישי שחקני ירושלים כרסמו אט אט ביתרון הגלילי ואף הצליחו להשוות את התוצאה, אך בסיומו של הרבע סל שקלע אייק איירבו העניק לגליל יתרון 56:58.

ברבע האחרון של המשחק נראה היה שאזל הדלק של שחקני הגליל. הקבוצה מצאה את עצמה קולעת נקודות ספורות בשש הדקות הראשונות, בזמן הזה הפועל ירושלים הצליחה להחזיר אליה את היתרון ולהגדיל אותו בהדרגה. אדם אריאל האורח להט מחוץ לקשת וכך הפועל ירושלים מצאה את עצמה כשלוש דקות לסיום עולה ליתרון דו ספרתי. שחקני הגליל לא הצליחו למצוא מענה ובסיום הפועל ירושלים חגגה ניצחון 69:83.

ההבדלים הבולטים בין הקבוצות במשחק הערב: הפועל ירושלים ניגשה 29 פעמים לקו העונשין – שתורגמו לקליעה של 21 נקודות. גליל עליון ניגשה 9 פעמים לקו העונשין – וקלעה 6 נקודות. גליל עליון איבדה 13 כדורים, לעומת 9 שאיבדה הקבוצה מהבירה. בפרמטר של הריבאונדים יתרון משמעותי להפועל ירושלים – 46 כדורים חוזרים, לעומת 33 שקטפו שחקני הגליל. בנוסף, היה זה יום חלש לשחקני הגליל מחוץ לקשת – עם 5 קליעות מוצלחות מ-21 ניסיונות.

מאצ’ אפ קשוח בהרבה ממה שהכיר בליגה הלאומית. גבי צ’אצ’שוילי במאבק מול איתי שגב (צילום: גיל נוימן)



את רשימת הקלעים של הפועל גליל עליון הובילו איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון עם 13 נקודות. השניים היו השחקנים שהציגו את היכולת הטובה ביותר מקרב שחקני הגליל. מושקוביץ שיחק 22 דקות וקלע מאה אחוזים מהשדה, וושינגטון שיחק 26 דקות וקטף 10 ריבאונדים.  יתר הקלעים: קייל גיבסון – 12 נקודות,  אייק איירבו – 11 נקודות, נמרוד לוי – 9 נקודות, שאבון לואיס ועומר טל – 4 נקודות כ”א, גבי צ’אצשוילי – 2 נקודות, אייזיאה אייזנדורף – נקודה אחת. שותפו בדקה האחרונה: רון כהן ויובל לוין. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן.  

ביום שלישי, בשעה 18:00, הפועל גליל עליון תארח את משחק הליגה הבלקנית מול בלקן. פרטים אודות כרטיסים למשחק, יפורסמו מחר בעמוד הפייסבוק של הקבוצה.

קהל שמעודד גם אחרי הפסד
לא משאירים כסאות ריקים ביום שלישי. אוהדי הגליל הערב (צילום: פושקו)