גאווה גדולה לתוכנית יוניסטרים בגליל העליון

קבוצות הפרויקט הגיעו להישגים מרשימים ברמה הארצית. הפרטים המלאים בכתבה הבאה.

הצלחה גדולה לפרויקט “יוניסטרים” – תוכנית יזמות לבני נוער שפועלת בעיקר בפריפריה כדי לצמצם פערים חברתיים ולתת לנוער הזדמנות וכלים בעולם היזמות ועולם העסקים. בעיר קרית שמונה פעלו השנה 3 קבוצות בתוכנית S.U.N- start up now, תוכנית של שנה אחת. הקבוצות מעורבות של שכבות ח-י שכוללות נערות ונערים מכל רחבי הגליל המזרחי- מושבים, קיבוצים וקריית שמונה.  הקבוצות נפגשו בבית החאן.הקבוצות פועלות בתמיכה של תנובה, פדרציית ונקובר ושותפים עסקיים נוספים. את התוכנית הנחתה, תמר אלפסי, לה ולחניכים סייעה רבות המנטורית העסקית, איריס שוסטר מכפר סאלד.



במהלך השנה כל קבוצה עברה תהליך עמוק בו חשבה על בעיה שברצונה לפתור בעולם והחליטה על המיזם עליו תעבוד במהלך השנה. פיתחנו חשיבה יצירתית, זיהוי בעיות, מושגים מעולם היזמות העיסקית ופעלנו על מנת לקדם את המיזמים כמה שניתן. קיבלנו תמיכה רבה מתנובה, עשינו סיור בחממת היזמים של תנובה בקריית שמונה וקיבלנו יעוץ במהלך הדרך.

בחודש יולי נערכה תחרות חצי הגמר הארצית בהיכל ארנה בירושלים, בה שלושת הקבוצות עלו לגמר (30 קבוצות מתוך 90 של קבוצות SUN).

ביום רביעי, לפני שבוע וחצי התרחש הגמר – תחרות יזם השנה בהיכל התרבות בתל אביב. אירוע ענק שכולל תחרויות של כל התוכניות של יוניסטרים. גם ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, הגיע לתמוך בחניכים הצעירים והמוכשרים.

קבוצה אחת מתוך שלוש זכתה במקום השני בשלב גמר וזו קבוצת SALER אשר זכתה במקום השני עם המיזם אפליקציית SALER- אפליקציה לצמצום בזבוז מזון טוב שעומד להיזרק. בקבוצה זו חברים וחברות: רימון ארד, ירדן חרמוני, מיקה  דבוסקין, אליה טימסיט וליאור שבתיאלי.  האפליקציה מקשרת בין בעלי עסקים בתחום המזון (סופרים, מכולות, מאפיות ועוד) שזורקים מזון רב, בין אם תוקפו קצר ובין אם לא ניתן לשמור אותו ליום למחרת, לצרכנים שמעוניינים לקנות אוכל טוב במחיר מוזל. בעל העסק מפרסם באפליקציה את המוצר הטוב בהנחה משמעותית (לדוגמא, קוטג’ שתוקפו מסתיים בעוד 3 ימים בחצי מחיר) ומכניס את כל הפרטים הרלוונטים. מהצד השני, הצרכן מקבל התראה על מבצעים שכאלו קרוב לאיזור מגוריו ונוסע לבית העסק כדי לקנות את המוצר הזה ועל הדרך מוצרים נוספים, דבר שעוזר לצרכן, לעסק, ליצרני המזון וכמובן לסביבה.



הקבוצות והמיזמים הנוספים, שהביאו הרבה כבוד לגליל העליון:

קבוצת TEEN14
עם האפליקציה TEEN14, אשר נותנת מידע נגיש ועזרה לבני נוער החווים קשיים רגשיים ונפשיים, על ידי בני נוער אשר עברו הכשרה לעזרה נפשית ראשונה. בקבוצה זו חברים וחברות: מור כהן, נעמה גדול, לינוי שושני, מיה בוסו, הללי פרידברג ועמית חג’ג’. האפליקציה עושה 3 דברים עיקריים – נותנת מידע נגיש ומותאם לבני נוער, ע”י סרטונים קצרים, קישור לעמודי אינסטגרם וטיקטוק רלוונטים ועוד. הדבר השני, נותנת עזרה נפשית ראשונית ע”י מענה טלפוני, צ’אטים קבוצתיים ואישיים. הדבר השלישי- עושה את הקישור ומפנה לגורמים מקצועיים במידת הצורך.

קבוצת  ELECTRAGYM – חדר כושר המייצר חשמל ע”י שימוש במכשירי הכושר והמרת התנועה לחשמל ע”י דינמו. בקבוצה זו חברים וחברות: דביר  גרצמן, אלון וולפין, לירון  פרידמן, אליסה  ליטובקין וליאור סלמנוביץ’.