סכנה במפלי הלגונה בנחל דן

גל יניב רחימי ניצב בפני סכנת טביעה בלגונה של נחל דן – ומוצא לנכון להזהיר את הציבור במאמר הבא.

אני רוצה לחלוק עמכם חוויה מבעיתה שעברתי אמש בלגונה המקסימה של נחל דן, במפל הממוקם בקצה הצפוני של הבריכה הגדולה בלגונה* – ראו הוזהרתם.  אנא מכם, כל מי שמגיע לשם אל תתקרבו למפלים. הם רק נראים שלווים ולא מאיימים, אני אתמול כמעט טבעתי שם למוות.

מסתבר ששחיה בצמוד למפלים (גם אם הם קטנטנים ולא גבוהים) מסוכנת עד לכדי טביעה אכזרית. התחושה שלי היתה שלא ניתן לצאת מהמים, ישנה מעין מערבולת חזקה מאוד או בור שלא מאפשרים כל חזרה אל חוף המבטחים. כל זה נמצא ומתרחש בתחתית המפל. אני סבור שמבנה המפל, הבריכה וסביבתו מייצר מעין מערבולות סחף חזקות וכל זאת בשילוב בור עמוק של מספר מטרים טובים. הדבר מביא לטביעה פתאומית ולחוסר יכולת להשתחרר מתחושת השאיבה – כן גם אם אתם שחיינים מעולים ! אציין כי במשך כדקה וחצי- 2 דקות נאבקתי במערבולת ששאבה אותי בחוזקה אל הקרקעית, תש כוחי ובלעתי מים רבים. כל ניסיונותיי להתחמק מ”המשאבה” האימתנית עלו בתוהו. מי שלא חווה סיוט שכזה על בשרו לא יבין את גודל חוסר האונים והחרדה שאדם חווה בסיטואציה כזאת – וכן זה יכול לקרות לכל אחד, גם לשחיין טוב כמוני. ראו הוזהרתם, חברים.

המקום אכן מקסים ובתולי אך מאוד מסוכן. אל תתקרבו למפלים בשום פנים ואופן. אם לא בן דודי ובת זוגתו שהסבה את תשומת ליבו למתרחש (הוא זינק למשות אותי מהמים בתושיה רבה) הייתי מאבד את חיי בצורה האכזרית ביותר. המזל שלי, שהוא היה שם בסביבה. אל תסמכו ואל תקחו את הסיכון שמישהו יזנק להצילכם. היה לי נס ואני מרגיש צורך להזהיר אחרים שאסון דומה לא יתרחש.