דפיברילטור ליד מגרש הכדורגל

המועצה המקומית יסוד המעלה יזמה הצבה של ערכות חירום (דפיברילטורים) שיכולות לסייע בהצלת חיים במצב של התקפי לב. הערכות הוצבו במקומות מפתח, כמו מגרש הכדורגל היישובי

ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור, ליד מתקן הדפיברילטור במגרש הכדורגל

זה קרה במשחק הפתיחה של אליפות אירופה בכדורגל שמתקיימת בימים אלה. שחקן נבחרת דנמרק, כריסטיאן אריקסן, התמוטט במהלך המשחק של נבחרת דנמרק מול נבחרת פינלנד. צוותים רפואיים ביצעו בו פעולות החייאה, כולל מכות חשמל,  ההתערבות הרפואית המהירה הצילה את חייו.

ההתמוטטות של שחקן נבחרת דנמרק, כריסטיאן אריקסן

זה לא היה המקרה הראשון שבו שחקן כדורגל לוקה בדום לב תוך כדי משחק, והיו מקרים שנגמרו במוות. גם אדם בריא ללא עבר של בעיות לב, כפי שהיה אריקסן, עלול לעבור אירוע כזה בגלל המאמץ הגופני.

במועצה המקומית יסוד המעלה רוצים להימנע ממקרים כאלה, ולכן הציבו במגרש הכדורגל ערכת חירום למקרים של התקפי לב (דפיברילטור) הערכה הזו הוצבה כחלק מיוזמה שבמסגרתה הוצבו עוד 3 דפיבריליטורים במקומות מרכזיים ביישוב.

דפיברילטור בבית הראשונים ביסוד המעלה

ראש המועצה, אילן אור, פרסם הודעה בה נאמר: “אנו בעיצומו של פרוייקט מציל חיים, הצבת דפיברילטורים בשטחים הציבורים. הצבנו דפיברילטורים,  במגרש הכדורגל החדש, בביה”ס ליד משרדה של רינה, בכניסה לבית הראשונים, במשרדי המועצה ובימים בקרובים בבית הכנסת של השיכון ליד הפארק החדש.

“עכשיו רק נותר לקוות שלא נזדקק. אנו ממליצים לראות את סרטון ההדרכה ובמידת הצורך הינכם מתבקשים לפעול על פי ההנחיות המושמעות מהמכשיר”.

צילומים: מועצה מקומית יסוד המעלה