כדורסל גברים: התפרקות גלילית בעפולה

הפועל גליל עליון הפסידה 92:73 במשחק השני בסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון מול הפועל עפולה. ביום שלישי ייפגשו הקבוצות שוב בכפר בלום.

צילום: גיל נוימן

הדרך אל האושר רצופה מכשולים. הפועל גליל עליון קיוותה לפתוח את השבוע החדש עם ניצחון נוסף על הפועל עפולה, שיעניק לה יתרון 0:2 בסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון ויקרב אותה להעפלה לליגת העל, אך משחק נרפה למדי של שחקניה – שנוצל עד תום ע”י הקבוצה האורחת, המייצגת את בירת עמק יזרעאל, הוביל לניצחון 73:92 עפולאי, שקובע שוויון 1:1 בסדרה.

למרות פתיחה די טובה של המשחק, שהובילה את שחקני הגליל ליתרון 18:21 בתום הרבע הראשון וליתרון “שיא” בפתיחת הרבע השני – 18:23, שחקני הפועל גליל עליון ירדו מובסים הערב מהפרקט. 3 דקות ו-52 שניות לתום הרבע השני סל שוויון 33:33, שקלעה עפולה נתן את הסנונית הראשונה לבאות. מרגע זה שחקני הגליל מצאו את עצמם רודפים אחרי עפולה, שירדה להפסקת המחצית ביתרון 35:42. לאורך כל הרבע השלישי עפולה צעדה ביתרון, שאף חצה בחלק מהזמן את רף היתרון החד ספרתי. בסיומו של הרבע עפולה צעדה ביתרון 59:65. אותה מגמה נמשכה גם ברוב דקות הרבע הרביעי, אך בשלוש הדקות האחרונות שחקני הגליל פשוט הניפו דגל לבן ואפשרו לעפולה להגדיל את יתרונה ולהפוך הפסד לתבוסה. בסיום, ניצחון 73:92 לזכות עפולה.

לא הצרו את צעדיהם של זרי עפולה. קנדל אנתוני וגבי צ’אצ’שוילי במאצ’ אפ מול קרון דשילדס וג’ימי הול



הפועל גליל עליון שילמה היום מחיר יקר על רפיון הגנתי, לראיה – ארבעה שחקנים בשורות עפולה קלעו סך דו ספרתי של 13 נקודות ומעלה – 50 מהם נקלעו ע”י צמד הזרים המצוינים, הגארד קרון דשילדס והסנטר ג’ימי הול. תומר כהן ותומר פורת היו הישראלים הבכירים של עפולה הערב. בצד ההתקפי של הגליל, להחטיא 9 קליעות עונשין מ-21 ניסיונות, לקלוע באחוזים רעים מחוץ לקשת (7/26), לקבל תפוקה דלה מספק מוכח של מספרים כמו עומר טל – שהערב קלע 1/9 מהשדה ולא עמד אפילו פעם אחת על קו העונשין – עם נתונים כאלה אי אפשר לתת פייט לקבוצה עיקשת כמו עפולה, שמרבית משחקיה הסתיימו בתוצאות צמודות.  בגליל ארבעה שחקנים קלעו סך דו ספרתי של נקודות, אך לא בעוצמות של עפולה. אלון ספיר הוביל גם הערב את רשימת הקלעים עם 16 נקודות, אדריאן יוטר קלע 13 נקודות, אנתוני פישר ואייזיאה אייזנדורף קלעו 10 נקודות כ”א. לקריאת הסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן

ביום שלישי הקרוב, בשעה 19:40, הפועל גליל עליון תארח את הפועל עפולה למשחק מספר 3 בסדרה. מיותר לציין עד כמה דחיפת הקהל חשובה ועד כמה חשוב להגיע ולתמוך מהיציעים. פרטים בנוגע לרכישת כרטיסים יתפרסמו בעמוד הפייסבוק של הקבוצה וכאן באתר.    

חשוב שיחזור לאיתנו ביום שלישי. עומר טל במשחק הקודם בין הקבוצות