כביש הכניסה הצפוני לראש פינה נסלל מחדש

השבוע החלו עבודות סלילה וחידוש של דרך הגליל, שמהווה את הכניסה הצפונית לראש פינה מכיוון חצור הגלילית. במועצה המקומית בוחנים פתרונות אפשריים לבעיית גודש התנועה באזור המרכז המסחרי.

אתמול החלו עבודות תשתית ב”דרך הגליל”, מכיוון חצור ועד כיכר דוד שוב. העבודות כוללות קרצוף של הכביש היכן שנפערו בורות בכביש, ולאחר מכן ריבוד וזיפות, על מנת שהכביש יהיה בטוח יותר לנסיעה ואסתטי. העבודות היו אמורות להתבצע לפני שבועיים, אך נדחו לימים אלה בגלל החג המוסלמי והאירועים הביטחוניים.

חידוש הכביש בדרך הגליל הוא צעד הכרחי והוא יקל על הנהגים, אך לא יפתור את הבעיה של גודש התנועה באזור המרכז המסחרי, שהפכה להיות יותר ויותר קשה, ככל שנוספו קניונים ועסקים שונים באזור הזה.

הכביש לאחר הקרצוף ולפני הסלילה

במועצה המקומית בוחנים אפשרויות שונות כמו למשל סלילת כביש גישה לתוך המרכז המסחרי מכיוון צומת ה- T שדרכה פונים לאזור התעשיה צח”ר וטובא זנגריה וכפר הנשיא. זה אומר הפיכתה של הצומת להצטלבות עם ארבע יציאות. שינוי כזה יכול להפחית את העומס על צומת הכניסה הראשית לראש פינה מכיוון כביש 90.

העומס בצומת הראשית נובע גם מהעדר כניסה דרומית למושבה. מי שמגיע מדרום לראש פינה, חייב להגיע עד לצומת הראשית. ראש פינה מתפתחת כיום לכיוון דרום, לכן יש היגיון וצורך לבנות כניסה דרומית באזור של מחלף אליפלט.

בניה בשכונה הדרומית של ראש פינה

כניסה כזו יכולה לשרת את תושבי השכונות הדרומיות, היא תקצר עבורם את הדרך ותחסוך עמידה בפקק בכניסה הראשית. גם תושבי שכונת נוף כינרת בצפת יוכלו לצאת נשכרים מכך, מכיוון שהשכונה קרובה מאוד לראש פינה.