כדורגל: קרית שמונה בפלייאוף העליון

עירוני קרית שמונה ניצחה 0:1 את הפועל כפר סבא והעפילה לפלייאוף העליון, אליו היא חוזרת אחרי חמש עונות שחונות.

הבצורת הסתיימה. אחרי חמש עונות שבהן עירוני קרית שמונה מצאה את עצמה בתום הליגה הסדירה בפלייאוף התחתון – בשלוש מהן היא מצאה את עצמי בסרטי מלחמה עד לשריקת הסיום של העונה, הערב – בעיצומה של עונה שבה היא הפסידה לא מעט נקודות בשל החלטות שיפוט ומכת הקורונה שפקד את הקבוצה, חוגגת הקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה העפלה לפלייאוף העליון – בזכות ניצחון 0:1 על הפועל כפר סבא.

עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק הערב לראשונה מזה זמן רב עם סגל כמעט מלא, שחסר את יואב הופמייסטר המרוחק, בעוד שהפועל כפר סבא, שמדורגת במקום הלפני אחרון, התייצבה למשחק עם הרכב חסר וללא שחקני הההגנה הקבועים שלה. קרית שמונה התייצבה למשחק, כשהיא מדורגת במקום החמישי ועם יתרון של נקודה אחת על פני המקום השביעי, המוביל לפלייאוף התחתון. קרית שמונה לא סמכה על המזל ולא רצתה להסתמך על “טובות” מקבוצות אחרות, אמנם לא הציגה משחק גדול, אבל הייתה עדיפה בדקות רבות על היריבה מהשרון ועמדה במבחן התוצאה בזכות שער שכבש כבר בדקה ה-12 מוחמד שאקר בבעיטה מתוך הרחבה, לאחר מסירת רוחב מצוינת של יוג’ין האנסה – כל זאת שמונה דקות לאחר החמצת פנדל של לוסיו מרינאו כתוצאה מהכשלה של עידן נחמיאס. השער שכבש שאקר העניק לקרית שמונה יתרון 0:1. בפתיחת המחצית עלה בקרית שמונה כמחליף אופיר מזרחי במקומו של סקו טורה, ששב מפציעה. מזרחי גילה פעלתנות בחלק הקדמי, איים על שערה היריבה מחוץ לרחבה והיה פעיל במשחק ההתקפה, אך היוזמות לא תורגמו לשערים והתוצאה נותרה בעינה. בסיום, ניצחון 0:1 שמציב את קרית שמונה במקום הרביעי בטבלת ליגת העל, בתום הליגה הסדירה, זאת לאחר שהצליחה לעקוף את מכבי פ”ת – שהפסידה 1:0 לבני סכנין.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, דור אלו, אורי דהן, עידן נחמיאס, זיו מורגן, סמואל בראון, רועי קהת (מייקל אמאנגה – 88), סקו טורה (אופיר מזרחי – 46), מוחמד שאקר (אדריאן רוצ’ט – 74), יוג’ין האנסה ולוסיו מרינאו (עבדאללה חליחל – 79) .

בהחלט מגיע להם לחגוג. שחקני עירוני קרית שמונה (צילום: פושקו)