כדורסל: יממה עם קהל באולמות “הפיס” בכפר בלום ובצפת

הפועל גליל עליון ומ.ס “דניאל” צפת יארחו משחקי ליגה חשובים ביממה הקרובה לעיני קהל. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחקים, בכתבה הבאה.

יממה של משחקי ליגה מאתגרים מצפה לקבוצות הדגל של כדורסל הגברים מהאזור – הפועל גליל עליון ומ.ס “דניאל” צפת. הפועל גליל עליון מהליגה הלאומית תארח הערב בשעה 21:00 באולם “הפיס” בכפר בלום את מכבי אשדוד, בעוד שמ.ס “דניאל” צפת מהליגה הארצית תארח ביום ראשון, בשעה 20:00, את אליצור שומרון. לשתי הקבוצות מצפים משחקים מאתגרים מול קבוצות עם יומרות מצמרת הטבלה. במשחקים תינתן אפשרות לכניסה חופשית לעומדים בתנאי התו הירוק. המשחק של הפועל גליל עליון הערב ישודר בערוץ הספורט, בעוד שהמשחק של צפת ישודר בעמוד הפייסבוק של הקבוצה .

זמן לחזור ליציעים. אוהדי הפועל גליל עליון במפגן עוצמה (צילום: גל קאלו)



הפועל גליל עליון תארח היום את מכבי אשדוד למשחק השלמה. אשדוד מדורגת במקום השלישי ובתום 16 משחקי ליגה מקדימה את גליל עליון בשתי נקודות. במשחק הראשון אשדוד ניצחה 78:87. לנצח הערב זו תהיה משימה קשה מאוד לשחקני הגליל, ששוב יתייצבו למשחק עם זר אחד בלבד, קנדל אנתוני, זאת מאחר ואדריאן יוטר טרם עומד לרשות הקבוצה. לאשדוד שני זרים דומיננטים – הגארד/פורוורד דוראנד סקוט, מלך סלי הקבוצה עם ממוצע של 14.1 נקודות והפורוורד סנטר – שבעבר שיחק בליגת העל משך שתי עונות במכבי חיפה וחודשיים נמנה על סגל מכבי ת”א. אופיבו הצטרף לקבוצה הדרומית לאחרונה בעקבות פציעתו של בילי מקשפרד, שזמן קצר קודם אובחן כחיובי לוירוס הקורונה.

מלבד שני השחקנים הזרים לאשדוד קבוצה עם סגל עמוק ואיכותי, כששחקני המפתח הם הסנטר רביב פיטשון (ממוצע 7 ריבאונדים למשחק) ושורת גארדים מצוינים בדמותם של ארתור רוזנפלד (ממוצע 7 אסיסטים למשחק), נועם לייש (ממוצע 8 נקודות למשחק) ודולב דראפיץ (ממוצע 12.3 נקודות למשחק). אלון ספיר וגבי צ’אצ’שוילי יצטרכו לתת אקסטרות בעבודה מתחת לסלים, הגארדים הגליליים – קנדל אנתוני, אנתוני פישר, עומר טל, חן גיא ודי.ג’יי שארפ יצטרכו לעבוד קשה כדי להצר את צעדי הגארדים של הקבוצה היריבה וגם כדי לייצר נקודות. כדי לנצח גליל תצטרך הגנה קשוחה, קליעה באחוזים טובים יותר מחוץ לקשת ומקו העונשין.

צריך אותו חד יותר מהמשחק האחרונים. קנדל אנתוני (צילום: גיל נוימן)



מ.ס “דניאל” צפת, שעומדת על מאזן של 7 ניצחונות וארבעה הפסדים בטבלת ארצית צפון, שכל כך מבולגנת ולא אחידה, תארח את אליצור שומרון, העולה החדשה, שעומדת על מאזן של 8 ניצחונות ו-4 הפסדים. בסיבוב הראשון צפת הנחילה לקבוצה מהשומרון הפסד ראשון. שומרון נחשבת לקבוצה צעירה ודינאמית, שני השחקנים המוכרים שלה הם הגארדים תומר בר אבן וג’ונתן בייז – שכבר הספיקו לשחק בשתי הליגות הבכירות. עבור צפת זה משחק שלישי בתוך שבוע ימים. בשונה מהמשחק הקליל מול הפועל מעלות ביום רביעי האחרון – שהסתיים בניצחון 65:101, הפעם צפוי משחק צמוד, משחק של “להיות או לחדול” עבור צפת. 

רוצים לשחזר תמונת ניצחון. שחקני צפת והצוות המקצועי בסיום המשחק בשומרון