15 סייעות וגננות נמצאות בבידוד

התפרצות של הדבקה בקורונה במוסדות החינוך בקרית שמונה הביאה לצעדי מנע מצד העירייה, ובכללם סגירת הגנים “הארוכים” בחופשת החנוכה.

מתחם בדיקות קורונה ליד שדה התעופה בקרית שמונה

הקורונה שוב מתעתעת. אחרי לא מעט מאמצים הגיעה קרית שמונה למעמד של עיר ירוקה, אבל בשבוע שעבר שוב יש התפרצות של הדבקות בקורונה. “אנו כפסע מהגדרה כעיר אדומה”, נאמר בהודעת העירייה.

המצב אילץ את העירייה לנקוט בצעדים מיידיים כדי לנסות למנוע את המשך ההתפרצות. הגדרת קרית שמונה כעיר אדומה עלולה להטיל מגבלות קשות על תנועת התושבים בבחינת “אין יוצא ואין בא”.

במוצאי שבת התקיימה ישיבת חירום בעירייה, ובעקבותיה הוחלט על הצעדים הבאים:

1. כלל קייטנות הגנים הן בגנים הרגילים והן בגנים הארוכים ייסגרו ולא יפעלו בשבוע הקרוב, למעט גני תקשורת.

2. תתוגבר משמעותית האכיפה ברחבי העיר ויחולקו קנסות למפירי הנחיות.

3. יתוגברו מתחמי הבדיקה. כל תושבי העיר מתבקשים לגשת להבדק!! באמצעות קופות החולים ובאמצעות מתחמי הבדיקה המיוחדים (מועדים ספציפיים יפורסמו בהקדם).

בסוף השבוע התקיימו 450 בדיקות קורונה, מה שהוביל למצב בו 15 סייעות וגננות חויבו להישאר בבידוד. בעירייה אומרים כי הם מבינים את הכעס של ההורים על סגירת הגנים הארוכים במהלך חופשת חג החנוכה, אולם מסבירים שמדובר בצעד הכרחי לאור המצב.

חשוב להבין כי עלינו לעשות הכל כדי למנוע את ההכרזה על קריית שמונה כעיר אדומה מוגבלת”, נאמר בהודעת העירייה”, “משמעות של עיר מוגבלת היא אלפי תלמידים שלא יוכלו ללכת לבתי הספר בסיום חופשת חנוכה, המגזר העיסקי ייפגע ויהיה איסור של כניסה ויציאה מהעיר.

“לסגר הזה אסור לנו להגיע!” כאמור מבינים את הביקורת, אך אין לנו ברירה. פשוט אין ברירה אחרת! כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו”.

צילומים: עיריית קרית שמונה