עד 6 יחידות אירוח בלי בריכה וחדר אוכל

במועצה אזורית הגליל העליון התקיים כנס חירום בנושא הגבלות הקורונה על התיירות הכפרית. מטרת הכנס היתה לגבש דרכים להתמודדות עם ההגבלות ומאבק לביטול הגבלות שאינן תורמות בהכרח למאבק בקורונה.

צילום: סטודיו M

 הגליל העליון והגולן הם אזור תיירותי במלוא מובן המילה ורבים מתושבי האזור מתפרנסים מהענף הזה. מאז שהחל הסגר השני ענף התיירות הכפרית עדיין לא חזר לפעול באופן מלא. נכון להיום אפשר להחזיר לפעילות חדרי אירוח בתנאי שהמתחם מונה עד 6 יחידות בלבד.

מגבלה נוספת היא שאין אפשרות להפעיל בריכה או חדר אוכל משותף. זה כמובן מקטין מאוד את האטרקטיביות של הצימרים. אם אין בצימר עצמו מטבח ראוי לשמו, וגם המסעדות סגורות, קשה מאוד ליהנות מהחופשה.

עקב המצב יזם ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ כנס חירום, שמטרתו פתיחת תחום הלינה הכפרית בצפון, לאור ההסרה ההדרגתית של מגבלות הקורונה. בכנס, אשר התקיים באולם הכנסים של מלון “גליליון”, נפגש זלץ עם נציגים מבתי מלון ומתחמי לינה כפרית בולטים בגליל העליון.

כנס התיירנים, צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

בעקבות הכנס אמר גיורא זלץ: “יש הסכמה ציבורית רחבה לגבי חוסר ההיגיון בהסרת חלק מהגבלות הקורונה הקשורות למלונאות באזורים מסוימים – למשל אילת וים המלח – והותרתם באזורים אחרים, גם כאשר הם מתאימים יותר מבחינה פיזית לשמירה על הנחיות משרד הבריאות. כמו אנשי הלינה הכפרית, גם אני לא מבין למה לא מאפשרים להם לפתוח, כמובן תוך שמירה על ההנחיות”.