כביש 99 יורחב

במהלך ביקורה של שרת התחבורה, מירי רגב, בקרית שמונה, אושרה הרחבה של כביש 99 בקטע שבין הכניסה לשכונת יובלים ועד צומת מצודות

שרת התחברה מירי רגב עם אנשי העירייה, צילום: עיריית קרית שמונה

האיכלוס של שכונת יובלים בקרית שמונה כבר החל, והוא עשוי להתגבר בחודשים הקרובים, לאחר שתושלם בנייתם של בנייני המגורים במסגרת התוכנית “מחיר למשתכן”. ככל שתגדל כמות התושבים בשכונה, כך יגבר גם עומס התחבורה בכביש 99, בקטע שבין הכניסה לשכונה לצומת מצודות.

הנושא הזה הוצג בפני שרת התחבורה, מירי רגב, במהלך ביקורה בקרית שמונה השבוע. השרה רגב סיירה בעיר וקיימה פגישת עבודה עם ראש העיר, אביחי שטרן, והצוות הבכיר של העירייה.

אנשי העירייה הסבירו לשרת התחבורה שאין טעם לבצע הסדרה של כביש 99 במתכונתו הנוכחית, מבלי שתתבצע הרחבה של הכביש לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. זאת משום שהרחבה של הכביש תידרש בכל מקרה בעתיד,

כיכר הכניסה לאזור התעשיה הצפוני, על כביש 99

מסיבה זו חבל להשקיע עכשיו בהסדרה, ואחר כך להרוס כדי להרחיב. עדיף להקדים את הרחבת הכביש וגם לבצע את כל מה שכרוך בהסדרתו, כלומר, מדרכות, תאורה, תמרורים ועוד.

שרת התחבורה הבינה את ההיגיון שמאחורי הבקשה להקדמת הרחבת כביש 99 ואישרה אותה. הקטע שאושר להרחבה הוא מצומת מצודות ועד הכניסה לשכונת יובלים. זה אמור להוריד במידה מסוימת את העומס בקטע הכביש הזה, וגם לשפר את הבטיחות בציר הזה.

הרחבת הכביש בקטע המדובר מהווה פיתרון חלקי, משום שהכיכר האליפטית שנבנתה מול מרכז הטניס, אינה מסוגלת לתת מענה לעומסי תנועה גדולים. לפני מספר שנים, כשהוקמה הכיכר הזו, חברת נתיבי ישראל הביעה התנגדות לבנייתה.

מכיוון שכביש 99 הוא ציר תנועה בינעירוני, חברת נתיבי ישראל  תהיה זו שתופקד על ביצוע ההרחבה של כביש זה. מוקדם עדיין לומר כיצד תנהג חברת נתיבי ישראל בנוגע לכיכר הזו, והאם יבוצעו שינויים על ידה.

הרחבת כביש 99 נותנת מענה לטווח הקצר, אך בטווח הארוך לא יהיה מנוס מבניית ציר תנועה נוסף מצפון לדרום במקביל לכביש 90. הציר הזה אמור להיבנות ממזרח לשכונת הוורדים, כך שחלק מהתנועה יוסט אליו, ויקטן העומס בכביש 90 ובכביש 99 בקטע הקרוב לצומת מצודות.