מי שייתפס ללא מסכה ישלם 500 שקל קנס

במסגרת המאמץ העירוני לצמצום התפשטות נגיף הקורונה ועצירת שרשרת ההדבקה, מגבירה עיריית קריית שמונה את אכיפת התו הסגול במרחב הציבורי.

ההתפשטות המואצת של מחלת הקורונה מצריכה אכיפה מוגברת של התקנות, ובעיריית קרית שמונה החליטו שהגיעה השעה לעבור מהסברה לאכיפה. צוותים מתוגברים של הפיקוח העירוני ושוטרי משטרת קריית שמונה החלו לסייר ברחבי העיר ולבדוק את ההקפדה לעטות מסכה.

עוברי אורח שימצאו ללא מסכה יקבלו דו”ח בגובה 500 שקלים. גם עוברי אורח שיחזיקו במסכה אך לא על פניהם כנדרש, יוטל עליהם קנס.

בעקבות העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל בכלל ובעיר קריית שמונה בפרט התקיימה השבוע ישיבת הערכת מצב עם גורמי האכיפה העירוניים, וסוכם על יישום שורה של צעדים להגברת האכיפה כנגד מפרי התקנות.

בימים האחרונים נרשמה התרופפות מדאיגה במשמעת של הציבור ובעקבותיה לעלייה במספר הנדבקים. בשבועות האחרונים התמקדה העירייה בפעילות הסברתית בקרב בעלי העסקים (המחויבים לפעול עפ”י כללי ‘התו הסגול’) והציבור בעיר.

כאמור, צוותים מתוגברים של יחידת האכיפה העירונית ושל משטרת קריית שמונה יתגברו את הפיקוח בקרב בעלי העסקים בעיר ובימי השוק בימים שני וחמישי. עוברי אורח שלא יעטו מסכות ושלא ישמעו להנחיות ייקנסו מיידית!

בהודעת העירייה נאמר: “,ידוע כי אנו נמצאים ערב חג ותושבי העיר גודשים את החנויות והמרכולים, לכן במיוחד בימים אלה, ישנה חשיבות לפעול על פי הכללים, לעטות מסכות, לשמור על ריחוק ולהקפיד על הגיינה. מדובר בחיים של כולנו, אז שימרו עליהם!”

צילומים: עיריית קרית שמונה